Undvige hund / kat / pindsvin
Fra : Ian Matheson

Dato : 15-09-05 10:38

Jeg mener fra min teori at kunne huske noget om man skulle forsøge at
undvige en løsgående hund, men ikke en kat, hvis man derved kunne forårsage
en ulykke. Naturligvis skal man undvige eller bremse, såfremt det er muligt,
uden at være til risiko for andre.

Er der noget om det, og hvis ja, hvor er så grænsen for hvilke væsener man
skal (katastrofe)bremse for ?

Og hvis der er noget om det, kan man i givet fald så ikke hævde at
bagvedkørende bare har at holde sin bremseafstand, uanset hvad ?

Ian

Fra : Ole Axelsen

Dato : 15-09-05 10:49

"Ian Matheson" <ian@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> uden at være til risiko for andre.
>
> Er der noget om det, og hvis ja, hvor er så grænsen for hvilke væsener man

Uanset, hvad teorien siger, tror jeg man handler på "rygraden" hvis
situationen opstår. Jeg har fx. en kollega der pt. går med et brækket
kraveben fordi han bremsede for en fasan (på motorcykel - altså ikke fasanen
, men kollegaen). Jeg tror bare man instinktivt vil forsøge at undvige alt,
hvad der kommer på tværs. Måske det kan trænes men det er jo ikke noget der
normalt indgår i undervisningen.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 15-09-05 13:37

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> skrev i en meddelelse

> Uanset, hvad teorien siger, tror jeg man handler på "rygraden" hvis
> situationen opstår.

Jeg har besluttet, at jeg ikke vil sætte mit og andres liv på spil på grund
af et dyr, der løber over vejen, så MIN rygrad er programmet til "kør", når
det er smådyr, der pludselig dukker op.

Er det store dyr og/eller dukker de op langt forude, er sagen en anden.

Mvh. Lisbeth

Fra : Tomas Linnet

Dato : 15-09-05 15:35

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43296cec$1$11671$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> [...]
> "kør", når det er smådyr, der pludselig dukker op.
>
> Er det store dyr og/eller dukker de op langt forude, er sagen en anden.

Det er også meget godt, kan rygraden nå at se forskel på et større dyr og et
barn uden lys på cyklen???(når det er mørkt)
Min rygrad er programmeret til at bremse for alt.

-Tomas

Fra : Lars Knudsen

Dato : 15-09-05 15:51

Hej,

On Thu, 15 Sep 2005 16:35:22 +0200, "Tomas Linnet"
<tomasane@FJERNemail.dk> wrote:

>Det er også meget godt, kan rygraden nå at se forskel på et større dyr og et
>barn uden lys på cyklen???(når det er mørkt)
>Min rygrad er programmeret til at bremse for alt.

Enig - specielt når det ikke er "langt forude" men noget der pludselig
dukker op foran bilen tæt på - så står foden da automatisk på bremsen
- ihvertifælde her.

Det er ganske enkelt en refleks, der finder sted før hjernen når at
behandle synsindtrykket og vurdere om det er noget der er "værd" at
stoppe for.

** Lars

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 16-09-05 09:57

"Tomas Linnet" <tomasane@FJERNemail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er også meget godt, kan rygraden nå at se forskel på et større dyr og
> et barn uden lys på cyklen???(når det er mørkt)

Jeg reagerer forskelligt på smådyr og større dyr. Så jeg bremser for både
større dyr og børn uden lys på cyklen.

Mvh. Lisbeth

Fra : Lars Knudsen

Dato : 15-09-05 15:52

Hej Lisbeth,

On Thu, 15 Sep 2005 14:37:17 +0200, "Lisbeth Jacobsen"
<lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> wrote:

>Jeg har besluttet, at jeg ikke vil sætte mit og andres liv på spil på grund
>af et dyr, der løber over vejen, så MIN rygrad er programmet til "kør", når
>det er smådyr, der pludselig dukker op.

Hvordan i alverden programmerer du din rygrad til det??

** Lars

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 16-09-05 10:00

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan i alverden programmerer du din rygrad til det??

Jeg har taget den beslutning, at jeg IKKE bremser for eksempelvis en kat
eller dyr i samme størrelse. Og spørg mig ikke, hvordan det er muligt, men
min beslutning har vist sig at blive efterlevet i praksis.

Mvh. Lisbeth

Fra : Lars Knudsen

Dato : 16-09-05 10:46

Hejsa,

On Fri, 16 Sep 2005 11:00:11 +0200, "Lisbeth Jacobsen"

>Jeg har taget den beslutning, at jeg IKKE bremser for eksempelvis en kat
>eller dyr i samme størrelse. Og spørg mig ikke, hvordan det er muligt, men
>min beslutning har vist sig at blive efterlevet i praksis.

Aha.. Ja jeg syntes det lyder farligt - hvad nu hvis det var et 2-års
barn eller noget andet småt i mørke eller tåge? Hvordan kender du
forskel - der er meget kort tid til at reagere og bare 1/10 sekund
fordi du insisterer på at tænke før du bremser kan koste liv...

** Lars

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 16-09-05 13:48

"Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> skrev i en meddelelse

> Aha.. Ja jeg syntes det lyder farligt - hvad nu hvis det var et 2-års
> barn eller noget andet småt i mørke eller tåge? Hvordan kender du
> forskel

HVIS jeg ser forskel, bremser jeg! Og jeg har endnu ikke oplevet at have
problemer med at se forskel på kat og lignende smådyr og barn på cykel.

Om og hvordan jeg bremser, når og hvis jeg IKKE kan se, hvad der kommer
foran mig, kan jeg ikke vide. Jeg har ikke været i situationen. Jeg har
endnu kun oplevet at have dyr foran mig, som jeg har registreret og valgt
ikke at bremse for.

Og jeg kan ikke forestille mig, at jeg ikke kan se forskel på stort og
småt - kat eller barn på cykel. Det vil næppe være min evne til at se
forskel, der vil være afgørende.

> - der er meget kort tid til at reagere og bare 1/10 sekund
> fordi du insisterer på at tænke før du bremser kan koste liv...

Det er ikke uden risiko at bremse uden at sikre sig, at det er muligt. Og
jeg vil nødig køre bag dig, hvis du er typen, der bremser for hvad som helst
i alle størrelser.

Mvh. Lisbeth

Fra : Lars Knudsen

Dato : 16-09-05 19:28

Hej,

On Fri, 16 Sep 2005 14:47:47 +0200, "Lisbeth Jacobsen"

>HVIS jeg ser forskel, bremser jeg! Og jeg har endnu ikke oplevet at have
>problemer med at se forskel på kat og lignende smådyr og barn på cykel.

Næh - men tænk den dag det sker. Jeg taler ikke om et barn på cykel,
men om en 2-årig der næsten lige har lært at gå og ved en fejl får
forvildet sig ud til vejen......

>Om og hvordan jeg bremser, når og hvis jeg IKKE kan se, hvad der kommer
>foran mig, kan jeg ikke vide. Jeg har ikke været i situationen.

Hvor jeg kører er der ofte ingen gadebelysning, og efterår og forår
tit tåge.... Så lærer man det.

>Jeg har
>endnu kun oplevet at have dyr foran mig, som jeg har registreret og valgt
>ikke at bremse for.

Vi kan kun håbe du ikke kommer til at opleve anderledes!

** Lars

Fra : Lars Knudsen

Dato : 16-09-05 19:25

Hej Lisbeth,

>Det er ikke uden risiko at bremse uden at sikre sig, at det er muligt. Og
>jeg vil nødig køre bag dig, hvis du er typen, der bremser for hvad som helst
>i alle størrelser.

Jeg vil nødig have dig kørende bag mig hvis du er typen der kører så
tæt på, at du ikke kan nå at stoppe uden at køre op i mig skulle det
blive nødvendigt at banken bremsen i bund. Du er da nødt til altid at
holde tilstrækkelig afstand, til at du kan nå at stoppe hvis den
forankørende er nødt til at bremse.

Som udgangspunkt har jeg respekt for liv, uanset om det er en hund,
kat eller frø - og tilstræber at undgå at køre dem over.

Heroppe på landet hvor jeg bor ser jeg alt for mange katte - som for
det første er kørt ned - men som den der så har kørt det stakkels kræ
ned blot lader blive liggende på vejen så den kan blive smattet sønder
og sammen af de næste 500 biler. Hvis det ikke er respektløst, så ved
jeg snart ikke...

** Lars

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-09-05 17:21

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in

> Jeg har besluttet, at jeg ikke vil sætte mit og andres liv på spil på
> grund af et dyr, der løber over vejen, så MIN rygrad er programmet til
> "kør", når det er smådyr, der pludselig dukker op.

Helt enig (not) - det er jo totalt lækkert at skulle skifte forkofanger
fordi den er totalt smadret, samt pille dødt dyr ud af den nu ødelagte
køler .. det er jo så lækkert at stå med en mørk aften.

Jeg kan garantere dig for at en mellemstor kat/hund/whatever kan gøre stor
ødelæggelse på din bil..

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : Brian

Dato : 15-09-05 17:58

Lisbeth Jacobsen wrote:

> Jeg har besluttet, at jeg ikke vil sætte mit og andres liv på spil på
> grund af et dyr, der løber over vejen, så MIN rygrad er programmet
> til "kør", når det er smådyr, der pludselig dukker op.

Uanset hvor god en bilist man selv mener man er, reagerer man ofte helt
anderledes når det virkelig gælder. Hvis du kan "programmere" dig selv til
at reagere på en bestemt måde, vil jeg da gerne kende tricket

/Brian

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 16-09-05 10:04

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Uanset hvor god en bilist man selv mener man er, reagerer man ofte helt
> anderledes når det virkelig gælder. Hvis du kan "programmere" dig selv til
> at reagere på en bestemt måde, vil jeg da gerne kende tricket

Jeg kender ikke andet trick end det jeg har fortalt. Nemlig at jeg har
besluttet at jeg ikke bremser bare fordi en kat, hare, pindsvin eller
lignende løber over vejen. Om det så er min beslutning, der er årsag til min
handling - eller der er andre forklaringer, ved jeg ikke. Men jeg ved, at
min reaktionsevne ikke fejler noget, når der er større dyr forude, så min
"rygmarv" reagerer faktisk forskelligt afhængig af dyrets størrelse.

Mvh. Lisbeth

Fra : Anders Christensen

Dato : 15-09-05 11:11

Ian Matheson wrote:
> [...]
>
> Og hvis der er noget om det, kan man i givet fald så ikke hævde at
> bagvedkørende bare har at holde sin bremseafstand, uanset hvad ?

En hund har en lovpligtig ansvarsforsikring, det samme gælder heste.

Hvis du kører en landmands ko ned, så er det sådan set også dig der skal
erstatte den, medmindre landmanden ikke har vedligeholdt hegnet der
skulle holde kreaturene inde.

En fasan har ingen forsikring, så der er der kun en til at betale
regningen, og det er ejeren af bilen eller kaskoforsikringen (hvis du
kører i grøften for at undvige en fasan)

Hvis en kører op bag i dig fordi du bremser for en fasan vil mit gæt
være at skylden vil blive fordelt 50/50 da den første bremser uden grund
(mere eller mindre) og den anden ikke har holdt afstand.

Personligt bremser jeg for det jeg kan komme til, uden at være til fare
for andre.

Dette inkluderer dog ikke altid småfugle og katte, men rådyr, elge (i
Sverige) og andre store ting/dyr der kan lave grimme buler eller være
til fare for mig eller dem selv, selvom det ikke lige er dyr med
forsikringer :)

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Tøsen

Dato : 15-09-05 14:10

"Anders Christensen" <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> fare for mig eller dem selv, selvom det ikke lige er dyr med forsikringer

Det giver en bøde at køre en elg ned i sverige så vidt jeg husker
En hest er (bør) der forsikring på dog sidder ejeren og skulle betale hvis
hegnet ikke er iorden
Bremser du for en kat og der sker noget får du skylden

OZ3BTO

Fra : Anders Christensen

Dato : 15-09-05 15:45

Tøsen wrote:
> [...]
> hegnet ikke er iorden
> Bremser du for en kat og der sker noget får du skylden

Du giver så sådan set bare mig ret? (synes det var lidt kryptisk
formuleret?)

Lige et par juridiske henvisninger:

U.1974.692H
Sammenstød mellem heste, som var brudt ud af fold, og bil. Bilens ejer
pålagt det fulde ansvar.

U.1968.747H
Ej bevist, at gårdejer var ansvarlig for, at en kvie var brudt ud af
indhegning med senere færdselsuheld til følge.

Det eneste jeg kan finde af domme om katte er en mand der blev dømt for
at have skudt efter en kat med jagtgevær.

Men en dom hvor en billist skulle have bremset for en kat og være blevet
påkørt bagfra imens ville sandsynligvis finde sted i byretten, og der
offentliggøres der næsten aldrig domme fra.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 15-09-05 22:08

Anders Christensen wrote:

> Men en dom hvor en billist skulle have bremset for en kat og være blevet
> påkørt bagfra imens ville sandsynligvis finde sted i byretten, og der
> offentliggøres der næsten aldrig domme fra.

Måske ville man være bedre tjent med at kigge på afgørelser fra
Forsikringsankenævnet?

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Anders Christensen

Dato : 15-09-05 23:05

Lars L. Hansen wrote:

> Måske ville man være bedre tjent med at kigge på afgørelser fra
> Forsikringsankenævnet?

Det kunne tænkes, jeg vidste ikke de blev offentligjort?

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 15-09-05 23:33

Anders Christensen wrote:

> Det kunne tænkes, jeg vidste ikke de blev offentligjort?

De udkommer nok ikke i samlinger, ligesom UfR, men mon ikke de er
tilgængelige?

Fra : Anders Christensen

Dato : 16-09-05 09:47

Lars L. Hansen wrote:

> De udkommer nok ikke i samlinger, ligesom UfR, men mon ikke de er
> tilgængelige?

Tjoo, jeg kunne bare ikke lige finde dem

Fra : Lars Knudsen

Dato : 15-09-05 15:59

Hej,

On Thu, 15 Sep 2005 12:11:13 +0200, Anders Christensen
<vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> wrote:

>En hund har en lovpligtig ansvarsforsikring, det samme gælder heste.

Men hundens forsikring dækker nok ikke skader på den bagved kørende.
Men jeg har fået dækket en flækket kofanger af en
hundeansvarsforsikring (hunden overlevede helt uden mén heldigvis) -
selv om hundens forsikring først mente at det var min kasko der skulle
dække den.

>Hvis du kører en landmands ko ned, så er det sådan set også dig der skal
>erstatte den,

Der er det vel også med hunden, hundeansvarsforsikringen dækker jo
ikke hundens eget liv/skader på den.

> [...]
>Sverige) og andre store ting/dyr der kan lave grimme buler eller være
>til fare for mig eller dem selv, selvom det ikke lige er dyr med

Hehe. Ja.. Faktisk dækker min bilforsikring specifikt dyrepåkørsel
uden selvrisiko eller præmiestigning. Men den er også svensk - og vi
HAR mange rådyr og et par elge heroppe Derfor kører jeg nu stadig
meget påpasseligt igennem skoven hvor vi bor... Stort set hver eneste
morgen er der en eller flere rådyrflokke på vejen - og DET er jo
faktisk meget hyggeligt med lidt natur

** Lars

Fra : Anders Christensen

Dato : 15-09-05 16:44

Lars Knudsen wrote:
> [...]
> dække den.

> Der er det vel også med hunden, hundeansvarsforsikringen dækker jo

Korrekt, der er objektivt ansvar både på en ansvarsforsikring på bil, og
også på en hundeforsikring.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-09-05 13:11

On Thu, 15 Sep 2005 11:37:39 +0200, "Ian Matheson" <ian@email.dk>
wrote:

> [...]
>uden at være til risiko for andre.
>
>Er der noget om det, og hvis ja, hvor er så grænsen for hvilke væsener man

Der er ét specielt dyr jeg gerne vil advare imod. Det er grævlingen.

Den er ikke så udbredt i Danmark, men i Sverige kan man stort set ikke
køre 10 km. på motorvejen, uden at se en dræbt grævling.

Det er jo ikke fordi grævlingen er så forskrækkeligt stor, men den er
uhyre solidt bygget!

Den er fuldstændig massiv, og at køre over sådan et bæst, selv i en
tonstung lastbil, er altid lig med at alt hvad der ikke er nagelfast
inde i førerhuset, skal reorganiseres.

Man har altid en anelse om, hvornår møgdyret dukker op i lyskeglen
(den er et natdyr). Det sker usvigeligt sikkert når kaffekoppen lige
er fyldt op, og askebægeret er ved at væe det samme.

Det er med andre ord et velsignet svineri.

Jeg véd ikke om der er en zoolog til stede, der kan forklare det, men
den har også den egenskab, at når den er dræbt, svulmer den op til
omtrent den dobbelte størrelse, og er stadig lige massiv.

I modsætning til katte og ræve, der hurtigt svinder ind til ingenting.

Ikke engang de ådselædere der normalt er langs vejene vil røre skidtet
med en ildtang.

Det kan overhovedet ikke anbefales at påkøre en grævling!

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Tøsen

Dato : 15-09-05 14:13

> [...]
> med en ildtang.
>
> Det kan overhovedet ikke anbefales at påkøre en grævling!

Lyder bekendt .. kaffen var også lige hældt op og jeg var ved at smøre
rundstykke til den gamle da vi ramte en hest
PUHA sådan en laver meget skade på en scania

OZ3BTO

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-09-05 23:01

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev>
> Det er jo ikke fordi grævlingen er så forskrækkeligt stor, men den er
> uhyre solidt bygget!

Ja, og vejer op til 20 kg, ca. som et Rådyr.

> Jeg véd ikke om der er en zoolog til stede, der kan forklare det, men
> den har også den egenskab, at når den er dræbt, svulmer den op til
> omtrent den dobbelte størrelse, og er stadig lige massiv.

Det er fordi kødet er pakket ind i noget ret så solidt læder.

> Ikke engang de ådselædere der normalt er langs vejene vil røre skidtet
> med en ildtang.

Det viser at de har lugtesans, eller vil skåne tænderne. Spøg til side, så
er røget grævlingeskinke en delikatesse.

> Det kan overhovedet ikke anbefales at påkøre en grævling!

Nej.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Henrik Ladager

Dato : 15-09-05 13:27

> [...]
>
> Og hvis der er noget om det, kan man i givet fald så ikke hævde at
> bagvedkørende bare har at holde sin bremseafstand, uanset hvad ?

Jeg kører ALT ned hund, kat, hjorte osv. Hvis man skal bremse for dit og dat
ender det jo med man slår sig selv ihjel.

Mvh Henrik

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-09-05 13:40

On Thu, 15 Sep 2005 14:26:42 +0200, "Henrik Ladager"
<ladger124@hotmail-remove-.com> wrote:

> [...]
>>

>Jeg kører ALT ned hund, kat, hjorte osv. Hvis man skal bremse for dit og dat
>ender det jo med man slår sig selv ihjel.

Du er s'gu en hård nyser. *LOL*

Ka' man få lov til evt. at røre ved dig, hvis vores veje skulle mødes?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik Ladager

Dato : 15-09-05 15:04

> Du er s'gu en hård nyser. *LOL*
>
> Ka' man få lov til evt. at røre ved dig, hvis vores veje skulle mødes?

Desværre. Det er ikke tilladt for mennesker at røre ved en gud.

Mvh Henrik

Fra : Uffe Ravn

Dato : 16-09-05 01:16

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev

> Du er s'gu en hård nyser. *LOL*
>
> Ka' man få lov til evt. at røre ved dig, hvis vores veje skulle mødes?

Mon ikke du kan få lov til ar røre ved hans dæk, nedefra!

Mvh. Uffe Ravn

Fra : DJ

Dato : 15-09-05 13:42

"Henrik Ladager" <ladger124@hotmail-remove-.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kører ALT ned hund, kat, hjorte osv. Hvis man skal bremse for dit og
> dat
> ender det jo med man slår sig selv ihjel.

Skal jeg huske næste gang DU eller en ligesindet går ud foran mig.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 15-09-05 16:01

Hej,

On Thu, 15 Sep 2005 14:26:42 +0200, "Henrik Ladager"
<ladger124@hotmail-remove-.com> wrote:

>Jeg kører ALT ned hund, kat, hjorte osv. Hvis man skal bremse for dit og dat
>ender det jo med man slår sig selv ihjel.

Det giver bare sådan nogen grimme buler med alt den kronvildt på
køleren.. Men godt smager det jo!!!

** Lars

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-09-05 22:54

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> skrev
> Det giver bare sådan nogen grimme buler med alt den kronvildt på
> køleren.. Men godt smager det jo!!!

Den bliver desværre sjældent på køleren, men 'kommer ind og hilser' på
passagererne, som således af gode grunde næppe kommer til at smage mere i
dette liv.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 16-09-05 10:44

Hej,

On Thu, 15 Sep 2005 23:53:41 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>Den bliver desværre sjældent på køleren, men 'kommer ind og hilser' på
>passagererne, som således af gode grunde næppe kommer til at smage mere i
>dette liv.

Ja.. Og præcist derfor - bremse for ting på vejen -> ligger på
rygraden!

** Lars

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 16-09-05 13:50

> Ja.. Og præcist derfor - bremse for ting på vejen -> ligger på
> rygraden!

Så havde jeg på turen i dag skullet bremse for en papkasse, en pose og
noget, der lignede en gammel hat (medmindre nogen havde smidt et spædbarn på
landevejen).

Det gjorde jeg ikke - og jeg tror bilerne bag mig var glad for det.

Mvh. Lisbeth

Fra : Lars Knudsen

Dato : 16-09-05 19:33

Hej,

On Fri, 16 Sep 2005 14:49:49 +0200, "Lisbeth Jacobsen"

> [...]
>landevejen).
>
>Det gjorde jeg ikke - og jeg tror bilerne bag mig var glad for det.

Var det du nævner "pludselig" på vejen? Hvis poser eller papkasser
blæser ude på vejen kan man som oftest se det og vurdere at det ikke
er nødvendigt at bremse inden det rucher ud på vejen. Hvis det
allerede ligger der, ja så kan du jo se det når du kommer kørende.

Og ja - jeg er forsigtig med papkasser på vejen - du ved aldrig hvad
der er inden i, vel? Så jeg tilstræber at køre dem under bilen, eller
ved siden af - ikke over.

Men det siger da sig selv at jeg ikke klodser bremsen for en
plasticpose.... Med mindre den ser ud til at indeholde mursten, fx...

** Lars

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-09-05 09:59

Lars L. Hansen skrev:

> De udkommer nok ikke i samlinger, ligesom UfR, men mon ikke de er
> tilgængelige?

De kan lånes i hele årgange på statsbiblioteket.

mvh

Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-09-05 10:01

Henrik Ladager skrev:

> Jeg kører ALT ned hund, kat, hjorte osv. Hvis man skal bremse for dit og dat
> ender det jo med man slår sig selv ihjel.

Lyder vist også som om det ville være det bedste.

mvh

Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-09-05 10:03

Lisbeth Jacobsen skrev:

> [...]
> landevejen).
>
> Det gjorde jeg ikke - og jeg tror bilerne bag mig var glad for det.

Så kan du jo så være glad for at papkassen var tom og ikke fyldt med
noget hårdt, tungt og billigt.

mvh

Christian

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 20-09-05 10:12

> Så kan du jo så være glad for at papkassen var tom og ikke fyldt
> med noget hårdt, tungt og billigt.

Jeg kunne SE, at der ikke var noget i papkassen.... den var halvt mast
sammen og dansede let på vejen.

I modsat fald havde jeg bremset, kørt udenom - eller kørt ind i noget tungt.

Mvh. Lisbeth

Fra : beerdog01@ofir.dk

Dato : 20-09-05 10:30

Lisbeth Jacobsen skrev:

> [...]
> sammen og dansede let på vejen.
>
> I modsat fald havde jeg bremset, kørt udenom - eller kørt ind i noget tungt.

Og her tror jeg så at der er på sin plads at anmode om at folk der
fylder traileren med isover, gipsplader, legehus og cykler sørger for
at det bliver sat ordentligt fast.

Det er et uddrag af de genstande jeg har mødt på min motorcykel de
sidste par år. og det er lykkedes mig at undvige det hele undtagen en
cykel i tyskerland

Jens B. Rasmussen
Suzuki RF900