INFO: TopDanmarks forsikringsaftaler med f~
Fra : jones_net

Dato : 15-09-05 09:48

Det har et par gange været oppe at vende, hvilke bilmærke, som kan lave
specialaftaler med TopDanmark ang. forsikring af biler til nybilister eller
folk med lav ancinitet. Forsikringerne kræver heller ikke, at man har alle
andre forsikringer i TopDanmark
Tidligere har været nævnt:
Skoda
Fiat
Peugeot
Ford

Nu har jeg så lige snakket med TopDanmark, og de nævnte ydereligere:
Suzuki
Mazda
Alfa
Nissan
Kia
Daewoo (altså kun de modeller, som tidligere hed Daewoo)
Hyundai

Han sagde de havde 11 mærker, men jeg kan dog kun tælle 10 på listen, så jeg
ved ikke lige, om der skulle mangle et enkelt mærke...

Skoda skulle have det klart bedste tilbud, men jeg ved at Fiats priser ikke
er mere end 500 til 1.000 kroner dyrere...

Men priserne kan kun hentes ved de autoriserede forhandlere - ikke hos
TopDanmark! Skoda og Fiat forsikrer også biler, som er handlet privat, bare
man henvender sig til en aut. forhandler af det pågældende mærke Uden
merpris!

Håber nogen kan bruge det til at få en billigere forsikring
Og så undrer det mig stadig, at det kun er Skoda, som bruger forsikringerne
som salgsargument? Det var da en væsentlig grund til at jeg valgte en
Skoda - jeg kunne spare næsten 15.000,- om året på en ansvarsforsikring!

/J

Fra : HOLM

Dato : 18-09-05 14:34

Man skal ALTID få et tilbud fra et selskab. Det der er trygt er ikke
altid du får hos din forsikringsmand. Han kan altid gøre det
bedre.............

Top Danmark er ikke altid billige.

Hvis jeg flytter fra Trygforsikring til TopdDanmark som elitebilist med
en helt alm Ford vil jeg stige ca. 4000 kr. om året.

mvh

Jan

Fra : jones_net

Dato : 20-09-05 08:28

> [...]
>
>Hvis jeg flytter fra Trygforsikring til TopdDanmark som elitebilist med
>en helt alm Ford vil jeg stige ca. 4000 kr. om året.

Læg godt mærke til, at jeg skriver "til nybilister eller folk med lav
ancinitet"!
Elitebillister skal ikke kigge efter disse priser, da de ikke er beregnet
til disse kunder!

/J

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-09-05 11:04

jones_net wrote:
> [...]
> som salgsargument? Det var da en væsentlig grund til at jeg valgte en
> Skoda - jeg kunne spare næsten 15.000,- om året på en ansvarsforsikring!

Spare 15.000 kr på ansvarsforsikringen alene !!!!????
Det er helt vildt, koster 1.gangsforsikringer virkelig så meget "nu om
dage" ?

mvh

Christian

Fra : jones_net

Dato : 21-09-05 07:10

>Spare 15.000 kr på ansvarsforsikringen alene !!!!????
>Det er helt vildt, koster 1.gangsforsikringer virkelig så meget "nu om
>dage" ?

Nej, det kan man ikke - det er mig, der er tastespasser. Der skulle stå
kaskoforsikring!

/J

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-09-05 08:25

jones_net wrote:

> Nej, det kan man ikke - det er mig, der er tastespasser. Der skulle stå
> kaskoforsikring!

Så kan jeg bedre forstå det, men stadig horrible priser.
Jeg betaler 5500 kr for ansvar + kasko for en 2.0 HDi 306'er.

mvh

Christian

Fra : jones_net

Dato : 21-09-05 10:03

jones_net wrote:

> [...]

>Så kan jeg bedre forstå det, men stadig horrible priser.
>Jeg betaler 5500 kr for ansvar + kasko for en 2.0 HDi 306'er.

Via Skoda forsikringen kan jeg få forsikret en Octavia 1,8 16v med 125 HK
for ca. 8500,- for kasko og ansvar, og ingen ancinitet - det synes jeg ikke
er så slemt endda. Eneste ulempe er en selvrisiko på 10.000,- hvis jeg selv
smadrer bilen - ved hærværk er det kun 700,- i selvrisik

/J

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-09-05 10:57

jones_net wrote:
> [...]
> er så slemt endda. Eneste ulempe er en selvrisiko på 10.000,- hvis jeg selv
> smadrer bilen - ved hærværk er det kun 700,- i selvrisik

Nej det virker fint nok.
Jeg har så en selvrisiko på 3.500 kr. Men jeg er også elitebillist.

mvh

Christian