Att.: Jan Stevns - næsten off-topic
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-09-05 20:31

Jeg var nede i dit sogn forleden dag. Tidligt om morgenen.

Jeg skulle ned til noget der hedder OC-huset eller sådan noget?

Det ligger ude i noget der hedder Råby.

Nu husker jeg ikke hvad vejen hed, hvor firmaet ligger, men det var
ikke svært at finde. Det svære kom først efter at man var kommet ind
på selve vejen.

Firmaet ligger i nr.12. Efter at have passeret nr.10, som er en mindre
gård, kom jeg til nr.14!

Lige før nr.14 gik der en smal grusvej ned, og et stykke nede kunne
man ane noget spredt bebyggelse, som for så vidt godt kunne være sådan
et husfirma, men det kunne bestemt også være så meget andet.

Nu har jeg et princip om, ikke at køre 17,5 meter lastbil ned ad
smalle grusveje, uden at vide om der er vendemuligheder nede for
enden, så jeg meldte mig lige ind i Dansk Vandrerlaug, og gik derned
for at inspicere lokaliteterne.

Forholdene var i orden, og glasulden blev losset, og på spørgsmålet
om, om det gik så dårligt for firmaet, at man ikke kunne ofre et lille
skilt ude ved vejen, var svaret:

Det må vi ikke for kommunen!!

Er der nogensinde nogen i dette forum der har følt sig generet af
slige skilte, hvis de er placeret med en smule omtanke?

Er der nogen der kan forestille sig hvor farligt det ville være, hvis
man nu kørte derned, og ikke kunne vende, så man skulle bakke ud på
asfaltvejen igen, hvor der iøvrigt er dårlige oversigtsforhold til den
ene side?

Jan, jeg er s'gu ikke tilfreds med din kommune! *LOL*

De var ellers flinke folk, de stevnsboere.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-09-05 21:53

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Jeg var nede i dit sogn forleden dag. Tidligt om morgenen.

Og så glemte du at stille til morgenkaffe ? tsk tsk ...

>Jeg skulle ned til noget der hedder OC-huset eller sådan noget?

Det lyder ganske korrekt, de laver hele og halve hustage, som de så
med store lastbiler forpester morgentrafikken med ;)

>Det ligger ude i noget der hedder Råby.

Jep !

>Det må vi ikke for kommunen!!

De kan være meget sjove derovre - altså kommunalrødderne

>Er der nogensinde nogen i dette forum der har følt sig generet af
>slige skilte, hvis de er placeret med en smule omtanke?

Næppe - og holdbare argumenter (mod skilte) er der mange af....

>Jan, jeg er s'gu ikke tilfreds med din kommune! *LOL*

Det er ikke *min* kommune - jeg bor her bare, sådan rent tilfældigt

>De var ellers flinke folk, de stevnsboere.

Det er vi !

Rygterne siger at der på den lokalitet du omtaler, snart tilflytter et
foretagende, der også vil skabe en del trafik, og da jeg nu kender
ejerne af de foretagende, tror jeg nu nok der kommer et skilt op.

> [...]
>man nu kørte derned, og ikke kunne vende, så man skulle bakke ud på
>asfaltvejen igen, hvor der iøvrigt er dårlige oversigtsforhold til den

Så skal du bare se, når vi bakker en fullsize turistbus ud fra min
gårdsplads, *det* kan give svært sjove episoder

Må jeg iøvrigt henlede opmærksomheden på dette "billede"
http://www.dkfritidbil.dk/spas/index.2.jpg

--
jan@stevns.net

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-09-05 22:08

On Wed, 14 Sep 2005 22:52:37 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Og så glemte du at stille til morgenkaffe ? tsk tsk ...

>--

Jeg tænkte s'gu på det, men jeg er ikke helt klar over på hvilken
matrikel du har gravet jordhulen ud.

> [...]

>med store lastbiler forpester morgentrafikken med ;)

>Jep !

>De kan være meget sjove derovre - altså kommunalrødderne

Det gælder nok ikke kun for din kommune.

> [...]

>foretagende, der også vil skabe en del trafik, og da jeg nu kender
>ejerne af de foretagende, tror jeg nu nok der kommer et skilt op.

Det lyder som om at det er nogen med indflydelse.

>--

>Så skal du bare se, når vi bakker en fullsize turistbus ud fra min
>gårdsplads, *det* kan give svært sjove episoder

>--

Hvis muligheden foreligger, er det ofte en fordel at bakke ind. Når
man allerede er ude på vejen ved man som regel altid lidt om hvad der
er af trafik, og lidt alarmblink gør sommetider underværker.

>--
>Må jeg iøvrigt henlede opmærksomheden på dette "billede"
>http://www.dkfritidbil.dk/spas/index.2.jpg

I sådanne situationer ville jeg helt konsekvent begynde at slingre
hele vogntoget, så de bagvedkørende har en mulighed for at se hvad
problemet er. *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-05 22:14

> Jeg tænkte s'gu på det, men jeg er ikke helt klar over på hvilken
> matrikel du har gravet jordhulen ud.

Det er vel bare at gå efter den med flest biler på færrest kvm og med et
gødyr som oppasser

--
Tom

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-09-05 22:22

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Det er vel bare at gå efter den med flest biler på færrest kvm og med et
>gødyr som oppasser

Nu er der jo luget kraftigt ud i bilerne, så *den* går ikke mere ...
men gø-dyret virker skam ;)

--
jan@stevns.net

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 17-09-05 23:29

> Jeg tænkte s'gu på det, men jeg er ikke helt klar over på hvilken
> matrikel du har gravet jordhulen ud.

Har du hørt om denne:
www.krak.dk

Den virker, også når det gælder Stevns

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-09-05 13:20

jan@stevns.net wrote:
> Må jeg iøvrigt henlede opmærksomheden på dette "billede"
> http://www.dkfritidbil.dk/spas/index.2.jpg

Å så æ de ikk engang løwn.

--
MVH Finn ...og det var så det frankrigseventyr.
Men jeg nåede da at opleve at høre "Alsac'sisk" talt.