Forsikring af bil spørgsmål?
Fra : Henning Lund

Dato : 14-09-05 18:13

Hvis man oplyser bilens nummerplade kan forsikringsmanden straks se
hvilken er der er tale om, hvordan gør han det, hvad er han koblet på af
database?
Kørekortnummer skal de også have engang imellem, hvad kan de bruge det
til, hvor kan de få oplyst noget af nummeret?
Nogen bud?

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 15-09-05 09:53

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse news:43285a05$0$94440$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hvis man oplyser bilens nummerplade kan forsikringsmanden straks se hvilken er der er tale om, hvordan gør han det, hvad er han
> koblet på af database?

Måske har de adgang til samme database som motorkontoret?

Det er nu ellers ikke svært at finde oplysninger om en bestemt
bil ud fra nummerpladen. Erstat xxxxxxx i dette link med din
nr. plade og så får du at vide hvilke dæk der passer til den,
men hvad der er mere vigtigt - der er derfra et link til
typegodkendelsen for den pågældende bil.

http://www.biltorvet.dk/hjulguiden/hjulguiden.asp?regnr=xxxxxxx

/Jakob

Fra : Niels C. Grønlund \(~

Dato : 16-09-05 22:08

"Henning Lund" skrev i en meddelelse
> [...]
> Kørekortnummer skal de også have engang imellem, hvad kan de bruge det
> til, hvor kan de få oplyst noget af nummeret?

Hej Henning

Forsikringsselskabet har Adgang/forbindelse til CRM. Derfor kan de se det.

Ang. kørekortsnummeret aner det ikke.I det selskab jeg er ansat bruges det
meget bekendt ikke.

Mvh.
Niels