Kinesisk skarmmel :-)
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-09-05 12:14

FDM: Første kinesiske bil i Europa er livsfarlig

http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3261768/

Her lidt citat:
Landwind viste sig i testen direkte livsfarlig, især for føreren,
hvis den rammer ind i en bil af sin egen størrelse eller en fast
genstand.
citat slut.

mvh

Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-09-05 12:18

Christian B. Andresen wrote:
> [...]
> Landwind viste sig i testen direkte livsfarlig, især for føreren,
> hvis den rammer ind i en bil af sin egen størrelse eller en fast

Og her en presse meddelelse fra FDM:

http://www.fdm.dk/public/omfdm/presse/pres_vis.asp?ID=283

mvh

Christian

Fra : BJ

Dato : 14-09-05 13:48

KLIP

>Og her en presse meddelelse fra FDM:
>
>http://www.fdm.dk/public/omfdm/presse/pres_vis.asp?ID=283

Vi kan da kun glæde os over at Ellerten aldrig blev til noget for Danmark
eller i eksportøjemed.!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Steen F.

Dato : 14-09-05 18:18

BJ wrote:
> Vi kan da kun glæde os over at Ellerten aldrig blev til noget for
> Danmark eller i eksportøjemed.!

Den lever videre i Tyskland under et andet navn faktisk. Så en udsendelse om
den forleden på tysk tv.
Sørgeligt gensyn. Har den "bil" forøvrigt overhovedet nogen form for
affjedring bagpå? Den ser mig noget stiv ud.

MVH Steen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-09-05 18:44

"Steen F." skriver:

> Sørgeligt gensyn. Har den "bil" forøvrigt overhovedet nogen form for
> affjedring bagpå? Den ser mig noget stiv ud.

Nej, det var et dejligt bykøretøj. Har du prøvet at køre en ?

Nu kommer jeg oprindeligt fra "Ellertbyen" og har prøvet at køre nogle
stykker, har også været på fabrikken et par gange....

Den ubehageligste oplevelse med en Ellert jeg kender til, var jeg kun
delvist vidne til og heldigvis ikke selv involdveret i. På vej fra
Randers til Århus (nærmere betegnet i Spørring) havde en lastbil overset
en ellert og den satte sig fast bag forhjulet under tanken og blev
trukket en 1½ km inden chaufføren af lastbilen opdagede det. Vi kom kort
tid efter og jeg kunne ikke helt forstå hvad al den glasfiber lavede i
vejkanten. Det var "blot" bunden af en ellert der havde skrabt mod
asfalten. Føreren af Ellerten tog ingen fysisk skade, men entalt har der
nok været noget at arbejde med....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-09-05 14:06

BJ wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Vi kan da kun glæde os over at Ellerten aldrig blev til noget for Danmark
> eller i eksportøjemed.!

Det tror jeg på, men der er stor forskel på at blive påkørt af en
ellert og af en Landwind.

mvh

Christian

Fra : BJ

Dato : 14-09-05 14:23

KLIP

> Det tror jeg på, men der er stor forskel på at blive påkørt af en
> ellert og af en Landwind.

Der er vist ikke den store forskel at blive kørt ned i en Ellert af en
Landwind eller sågar en Volvo/Saab.

Det bliver spændende at se sikkerheden i den nye samarbejdspotte mellem Fiat
og jeg kan ikke huske den anden.

Potten skal være en ny model 500.

Der er ikke mange minipotter, der er "egnet" til mere en sammenstød med
under 50 km/t.

Hvordan klarer den nye VW Fox sig ..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars G

Dato : 14-09-05 18:55

BJ wrote:

> Det bliver spændende at se sikkerheden i den nye samarbejdspotte mellem Fiat
> og jeg kan ikke huske den anden.

Mener du ikke Toyota Aygo, Citroen C1 and Peugeot 107

--
Lars G

Fra : BJ

Dato : 14-09-05 20:20

"Lars G" <larsbg@_-_gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Mener du ikke Toyota Aygo, Citroen C1 and Peugeot 107

Jeg har læst/måske endda set i hollandsk fjernsyn for nylig at Fiat og en
anden bilproducent ville gå sammen om en ny minipotte.

Hvem den anden er, kan jeg ikke huske, men sikkert er det, potten skulle
blive en ny "Fiat 500".

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens

Dato : 14-09-05 18:50

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> [...]

? - der blev da solgt en masse af dem...

> Der er vist ikke den store forskel at blive kørt ned i en Ellert af en
> Landwind eller sågar en Volvo/Saab.

En Ellert var slet ikke så ringe endda.
Jeg husker en påkørselsulykke, hvor en lastvogn på vanlig vis
torpederede
en Ellert bagfra. Chaufføren overlevede uden mén fra ulykken...

Fra : BJ

Dato : 14-09-05 20:18

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> ? - der blev da solgt en masse af dem...

Jow, jow, men som al anden forsøg på bilproduktion i DK, er den jo også
skedet i svinget.

> En Ellert var slet ikke så ringe endda.
> Jeg husker en påkørselsulykke, hvor en lastvogn på vanlig vis
> torpederede
> en Ellert bagfra. Chaufføren overlevede uden mén fra ulykken...

Så må heraf konkludere en Ellert er/var et meget sikker transportmiddel..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-05 15:55

>FDM: Første kinesiske bil i Europa er livsfarlig

>http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3261768/

Er der nogen bagtanke med at bilen kører på Hankook dæk? )

Ellers ser det ikke så smart ud med at rattet hænger 2 cm fra chauførens
kæbe ved sølle 64 Km/t

--
Tom

Fra : Strike

Dato : 14-09-05 16:43

Hancock er det ikke en pilsner?
Kunne ikke lade være

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-05 18:38

"Strike" <strike@strike.dk> skrev i en meddelelse
> Hancock er det ikke en pilsner?
> Kunne ikke lade være

jow da, nå det var derfor at ham dækpusheren så gerne vil sælge Hankook til
mig hver gang jeg er der

--
Tom

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 14-09-05 19:01

Pris og kvalitet hænger ofte sammen.

Man kan få bøde for at køre uden sele men ikke for at køre i "farlige"
biler..... GAAB

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-09-05 20:59

"Christian B. Andresen" skriver:

> FDM: Første kinesiske bil i Europa er livsfarlig

Og i nyhederne på TV2 her klokken 22...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-09-05 09:46

Mogens wrote:

> En Ellert var slet ikke så ringe endda.
> Jeg husker en påkørselsulykke, hvor en lastvogn på vanlig vis
> torpederede
> en Ellert bagfra. Chaufføren overlevede uden mén fra ulykken...

Ellerten blev sikkert kastet langt væk og dermed ikke kørt over.

mvh

Christian

Fra : Mogens

Dato : 20-09-05 09:54

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message

>Ellerten blev sikkert kastet langt væk og dermed ikke kørt over.

Prøv at læse den anden skribents beretning om denne ulykke...
--
Mvh Mogens

Sælges: '83 BMW 323i -> synet den 16. september 2005 (reserveret)
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk (reserveret)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-09-05 11:01

"Christian B. Andresen" skriver:

> Ellerten blev sikkert kastet langt væk og dermed ikke kørt over.

Nix, den sad i klemme mellem forhjul og tank.

En god del af glasfiberchassis'et fyldte en kilometer eller 2 bagud....

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-09-05 11:10

Mogens wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message

> Prøv at læse den anden skribents beretning om denne ulykke...

Jeg troede ikke det var samme ulykke.

mvh

Christian