Fornøjelsen ved ældre motorcykler - der er~
Fra : anders majland

Dato : 13-09-05 20:57

I juni skrev jeg:

> Vel fremme ved færgen slukker jeg motoren og konstaterer at den er helt
> død - Dvs ingen strøm overhovedet med stoppet motor. Den er heller ikke
> sådan lige at skubbe igang så jeg må skubbe den opad rampen til færgen.
> Sådan en ~200kg's mc med ~60kg bagage er lidt uhandig at skubbe på - det
> er
> ikke til at være ved siden af den for sidetaskerne. Nå men vel ombord er
> der
> så lige 45 min til at fixe strømmen. Heldigvis var det fejlen i et stik
> der
> [...]

Nå i mellemtiden troede jeg at jeg havde fixet det, men så fået et andet
problem med at den satte ud helt umotiveret, men at der var strøm på. Den
opgav jeg (for hurtigt) og lod en mekaniker om at finde. Det var en løs
forbindelse ved tændspolen - en fejl jeg burde have fundet

Nå så dukkede det gamle problem op igen med at alt strøm forsvinder
periodisk - og det lykkedes den også at brænde et par sikringer af.... For
at tage det sidste først så var det en ledning til bremselyset der var slidt
igennem så den kunne kortslutte til stel. Den anden tog igen noget tid at
finde - sådanne periodiske fejl er trælse, men jeg tror jeg fandt den idag.
Det var 90% sikkert en løs forbindelse i fatning til sikringen. Jeg har for
godt et år siden skiftet sikringsholderen til en til fladsikringer
(bilsikringer) istedet for den originale glassikring. Det er sådan en støbt
tingest i plast hvor der kommer en ledning ind i hver side og sikringen så
stikkes ned i midten... pt sidder sikringen med kabelsko og tape, men jeg
skal have fundet en anden sikringsholder ...

I går fik jeg også fixet et par ting. Et nyt betræk på sædet, så hvis der er
en der mangler nogle 4mm clips så sig til - jeg har ca 900 tilovers og en
hæftepistol der passer til

En anden ting der kunne være blevet farligt var et benzinfilter der var
blevet utæt. Tanken har 2 benzinhaner og jeg har længe haft et lille filter
i gennemsigtigt plastik siddende der i hver side sådan en 10cm fra hanen.
Den i udstødningsiden har ligger opad varmeskjoldet til forrøret,
strålingsvarmen har været for meget for den. Den var deformeret så meget at
den var utæt og dryppede benzin ned på forrøret ....

Imorgen skal den så lige have et nyt klistermærke fra Tenere Klub Danmark
og så håber jeg ikke jeg behøver skrue for at komme frem og hjem de
næste par uger - altså indtil det er tid til 78000km eftersynet - Der er nok
også tid til at få skiftet varmehåndtaget i højre side inden det bliver
koldt, men både dæk og kædekit skulle være god for noget endnu ....

Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Yamaha XT600Z Ténéré 1988