Den grusomme udregning arghhhhhhhhhhh.....~
Fra : Søren

Dato : 07-06-01 13:03

Hvert år er der en eller anden pessimist, der skal regne på hvad det koster
at have en mc.

I år er det mig.

Jeg har en ZX6R fra 99 - nypris ca. kr. 133.000. Jeg kører ca. km. 6.000 om
året (det er kun til hobbybrug) Jeg regner med en afskrivning på 10% og en
gennemsnit beno pris på kr. 8,50 - kører ca. 15 km/l.. Jeg er elitemcér hos
forsikringen.
Pr. år.:
Benzin = kr. 3.400 / Afdrag på lån = kr. 23.000 / Forsikring = kr. 11.000 /
Vægtafg. kr. 550 / Service (1 gang pr. år) kr. 2.000 / Dæk (for + bag 1 gang
pr. år) kr. 3.200 / Diverse kr. 1.000 / Afskrivning ca. kr. 13.000.

I alt pr. år = kr. 57.150 / pr. mdr. = kr. 4.762,50 / pr. kørt km. = kr.
9,53.

Det skal nævnes at hvis jeg var nybegynder og 18 år med hang til sportsmcér
ville forsikringen pr. år være kr. 40.000.

Hvorfor er det vi gør det ?

Nååå-jo - det er kanon sjovt.

Mvh Søren

Fra : Kaj Gasseholm

Dato : 07-06-01 13:43

Tjaaa husk lige druk-kr på træf 5.000.-
Transport skadestue 766.-
Hjemtransport af mc (HD) ???.-

Meeeennnnn 1 barn ,koster 1 Mille over 18 år + det løse

Så skidt æ kør mc

GASSE
VL1500

Fra : Flemming

Dato : 07-06-01 13:51

On Thu, 7 Jun 2001 14:43:26 +0200, "Kaj Gasseholm"
<gasse@struerdata.dk> wrote:

>Tjaaa husk lige druk-kr på træf 5.000.-

plus reperationsbajer... kan man kalde det for en værkstedsbajer?

>Transport skadestue 766.-
>Hjemtransport af mc (HD) ???.-
>
>Meeeennnnn 1 barn ,koster 1 Mille over 18 år + det løse

WAK!
--
Flemming - XJ600S + 2 af de dyre på gule plader....

Fra : Ole Mogensen

Dato : 07-06-01 18:25

Kaj Gasseholm wrote:

> Tjaaa husk lige druk-kr på træf 5.000.-
> Transport skadestue 766.-
> Hjemtransport af mc (HD) ???.-

AHHH hold nu op , hvis du have købt en japser fra 68' ,
hvor mange kilometer tror du så du havde kørt , hvis du
kun var en wannabe skruer.................

> Meeeennnnn 1 barn ,koster 1 Mille over 18 år + det løse

Hæ, har begge dele , faktisk x1 plus x2 , een mc og to børn....
Nå ja , glemte lige konen , der har fundet ud af , at man kan
købe mange "spændende" ting på "indernettet" (bugger).

> Så skidt æ kør mc
>
> GASSE
> VL1500

Ole

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk

Fra : Flemming

Dato : 07-06-01 13:48

On Thu, 7 Jun 2001 14:03:01 +0200, "Søren" <janner@mail.tele.dk>
wrote:

> [...]
>pr. år) kr. 3.200 / Diverse kr. 1.000 / Afskrivning ca. kr. 13.000.
>
>I alt pr. år = kr. 57.150 / pr. mdr. = kr. 4.762,50 / pr. kørt km. = kr.

Hov hov - så slemt er det jo heller ikke... du medregner jo BÅDE
afdrag OG afskrivning.

"Afskrivning" er vel det, du anslår at mc'en taber i værdi per år? Du
medregner altså BÅDE den faktiske udgift til lån, men OGSÅ den
beregnede udgift, i fald du solgte cyklen nu.

Der sparede du lige 13000,- p.a.

....og så kommer der til, at du formentlig betaler mere af på lånet,
end MC'en taber i værdi. Det går at du opnår en friværdi i MC'en, som
du jo får igen hvis du solgte cyklen lige nu. Du er ganske vist af med
pengene her og nu, men "opsparingsdelen" er som sådan ikke væk - du
kan bare ikke købe mælk og chokolade for de penge lige nu, men først
når du engang sælger.

Der sparede du garanteret også et par hundrede kroner...

Såååå.... hvis du vil have det bedre med den samvittighed, så kør dog
noget mere!! Det er jo kun de "første" kilometre, der er VIRKELIGT
dyre )))

--
Flemming - XJ600S

Fra : Søren

Dato : 07-06-01 13:50

Jamen Flemming - du har jo fuldstændig ret. Det gælder bare om at få kørt en
hel masse. Hvis nu jeg skynder mig kan jeg måske nå at køre km 60.000 i år.
Så koster hver km kun 95 øre + jeg får friværdi i min mc. Tak for tipset.

Søren

Flemming <flemming@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:l0tuhts89as302inv968ms6matv9m9bbgl@4ax.com...

Fra : Flemming

Dato : 07-06-01 13:57

On Thu, 7 Jun 2001 14:49:41 +0200, "Søren" <janner@mail.tele.dk>
wrote:

> [...]
>Så koster hver km kun 95 øre + jeg får friværdi i min mc. Tak for tipset.

Jada... hvem der da bare havde tid til at drøne 60000km af med
dækskifte osv. betalt.... hoooold da kæft mand - det ville jo give
perma-smilerynker om i nakken

--
Flemming - XJ600S med regnskab på samtlige omkostninger per kilometer
for det sidste halvandet år... :-/

Fra : JR

Dato : 07-06-01 14:14

Hmm, lad mig prøve eksemplet på min 20 år gamle SR500

Pris ca. 20 kkr, ingen afskrivning
Kører ca. 5000 km/år = ca 2000 kr i benzin
Forsikring 500 kr/år (ansvar)
Vægtafgift 500 kr/år
Service: Nej (hjemme i skuret)
Stumper/diverse ca. 2000 kr/år vil jeg tro

altså 5000 kr : 5000 km = 1 kr/km (plus en del timer i skuret)

Ikke så dårligt endda, men nok heller ikke så sjovt for mange af jer ;-D

mvh

JR

Fra : Leif

Dato : 07-06-01 19:22

> [...]
>
> altså 5000 kr : 5000 km = 1 kr/km (plus en del timer i skuret)
>
> Ikke så dårligt endda, men nok heller ikke så sjovt for mange af jer ;-D

Mit regnskab på min XS 650'er fra 1976 ser næsten identisk ud, bortset fra
at der er tilskrivning på ca. 5.000 pr, år.Klassikere bliver jo mere og mere
værd !!)

Summa sumarum Det er gratis at køre 5.000 km om året )

Leif
XS 650

Fra : DieselPower

Dato : 08-06-01 15:52

> [...]
> Service: Nej (hjemme i skuret)
> Stumper/diverse ca. 2000 kr/år vil jeg tro
>
> altså 5000 kr : 5000 km = 1 kr/km (plus en del timer i skuret)

Så vil jeg nu også tjekke om den MZ ETZ 251 og en GT 380L nu er
billig...

Dette er dem begge samlet.

Pris ca. 19kkr. ingen afskrivingen.
køre ca. 5000km/år på MZ'en 1600Kr.... og 1000km/år på GT'en ca. 1000Kr.
Forsikring 2300Kr./år (ansvar)
Vægtafgift 1000Kr./år.
Service ha ha ha...
Stumper + diverse i år var slemt så (2000Kr. MZ'en 5000Kr. GT'en)

suma sumarum : 12900Kr. / 6000Km = 2,15Kr./km .....

det gennemsnitsprisen på dem begge samlet...... hmmmm....

Moller,
Tror nok man skal ud og se på en 2k model... som ikke skal ha så meget
værksted i stedet :)

Fra : Mads Lund

Dato : 07-06-01 15:09

> Hvert år er der en eller anden pessimist, der skal regne på hvad det
koster
> at have en mc.

jeg har været det. Og det vil jeg godt advare imod.

Jeg tror nok mit regnestykke var noget i stil med :
km 20.000
Afskrivning 0 kr
Bens 15 kilo
Forsikring (incl kasko) 5 kilo
Dæk 4 kilo
Tuning 16 kilo
Havarier/styrt 8 kilo
Fartbøder 2 kilo

I alt 50 kilo / 20 kkm = 2,50 kr pr km (det er sku da ikke så slemt som jeg
husker det)

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Jesper FA

Dato : 07-06-01 23:11

Mads Lund wrote:

> Jeg tror nok mit regnestykke var noget i stil med :
> km 20.000
> Afskrivning 0 kr

Afskrivning ?= værditab, det er der vel altid, uanset om man kører eller ej.

> Bens 15 kilo
> Forsikring (incl kasko) 5 kilo
> Dæk 4 kilo

4 kilo på 20 kkm på en 9RT.. Kører du lange stræk på forhjul eller på
touring compound? Et sæt dæk på min holder da i hvert fald kun omkring 10
kkm.

> Tuning 16 kilo
> Havarier/styrt 8 kilo
> Fartbøder 2 kilo

10 øre/km i morskabsafgift.. det er vel ikke så galt.

--
Jesper
CBR600F4

Fra : Mads Lund

Dato : 08-06-01 15:10

> Afskrivning ?= værditab, det er der vel altid, uanset om man kører eller
ej.

Næh ikke just, jeg købte min 9'er brugt for 2 år siden til 125 kilo, og B4
modellerne ligger mellem 130 og 135 kilo i den blå. Så kan man jo diskutere
hvad tuningsbeløbet på de 16 kilo gør ved brugtprisen, men jeg har da
apparatet forsikret for 160 og vil under ingen omstændigheder sælge den for
under 150.

> 4 kilo på 20 kkm på en 9RT.. Kører du lange stræk på forhjul eller på
> touring compound? Et sæt dæk på min holder da i hvert fald kun omkring 10
> kkm.

Jeg køre på Pilot sport og sidste år kørte jeg godt 20kkm på 2 bagdæk og 1
fordæk. Jeg var ganske positivt overrasket, for tidligere bagdæk har holdt
mellem 4 og 8 kkm.
Og når man så kan købe Pilots til 2200 for et sæt, kan det næppe blive til
mere end 4 tudser om året (og så går fordækkene jo i arv til den lille gule
ræser)

> 10 øre/km i morskabsafgift.. det er vel ikke så galt.

Nej, det ville jeg gerne betale forud, for at kunne koncentrere mig mere om
trafikken og mindre om strømerene.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 07-06-01 15:57

> kr. 9,53.

Og så brokker jeg mig over priserne på min "knallert".

98'er Aprilia Leonardo 150 og ~10000km om året når jeg frem til 2,70kr/km.
Heraf er den ene krone estimeret afskrivning på scooter og udstyr (incl.
tøj/hjelm)

Det seneste der er stået af alarmen som jeg gav 1400kr for ;-( Det er næsten
5øre kilometeren bare fra den.... Men heldigvis har jeg fået skiftet
forsikreiongsselskab så der er jeg faldet fra 0,40 til 0,20 og det hjælper
jo lidt når benzinen ligger i 0,35. Skurken er stadig service/reservedele
med 0,97kr/km. Men når bremsklodser og bagdæk kun holder 6000km skal det jo
blive dyrt ....

--
/Anders Majland Valby, Denmark
/Aprila Leonardo 150 98', 32kkm

Fra : Pein

Dato : 07-06-01 23:41

Søren skrev ...
>Hvert år er der en eller anden pessimist, der skal regne på hvad det
>koster at have en mc.

Been there
Done that
Shit.
--
Pein

Fra : Jens U

Dato : 08-06-01 21:08

Pein skrev ....
>Søren skrev ...
>>
>Been there
>Done that
>Shit.

*GRILL*
Ja, hvem har ikke prøvet det
Jeg har dog ændret taktik, bare kontoen er positiv med 4 ciffer, så går det nok.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X