Puha, det blvier dyrt...
Fra : Henning

Dato : 13-09-05 20:08

Jeg så et sjovt lille optrin i eftermiddag på Østerbro - gad vide hvad
det kommer til at koste...
En mor i en MPV med begge rækker bagsæder fyldt med aktive unger, som
ikke var spændt fast. Politiet i en mandskabsvogn (6 betjente?)
stopper hende med blåt lys næsten midt i krydset - gad vide hvor mange
klip der ryger på hendes kort... Hun kommer sikkert ikke ud at køre
foreløbig, slet ikke med naboernes unger!

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : K.C.s DK4800

Dato : 13-09-05 20:34

Så ka' hun lære det - ka' hun

K.C.s

Fra : Uffe Ravn

Dato : 13-09-05 21:02

> [...]

> klip der ryger på hendes kort... Hun kommer sikkert ikke ud at køre
> foreløbig, slet ikke med naboernes unger!

Som en kvinde for nyligt sagde til betjenten, der stoppede hende fordi
barnet ikke havde sele på.

"det er ikke mit barn"

Hun fik bøden alligevel.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Rander

Dato : 14-09-05 00:34

Tue, 13 Sep 2005 22:02:08 +0200 brugte Uffe Ravn 21 linier på at fortælle
dette til dk.fritid.bil:

>Som en kvinde for nyligt sagde til betjenten, der stoppede hende fordi
>barnet ikke havde sele på.
>"det er ikke mit barn"
>Hun fik bøden alligevel.

Ja, de er gode, er de...
<http://thomas.boelskifte.dk/index.php/weblog/dagens_undskyldning/> har
sakset den her fra Horsens Folkeblad, der havde været med politiet på
razzia:

"En kvinde begrundede den høje hastighed med, at hendes mobil ringede, så
hun ville skynde sig frem for at standse og snakke."

Næh, hvis man absolut SKAL snakke i mobil under kørslen, så er et trådsløst
headset nøjagtig lige så dyrt som den første bøde - men headsettet giver
ikke klip i kørekortet!

http://rander.dk (temporarily down!)

Der findes to slags musik. God og dårlig. (Duke Ellington)

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-05 15:46

"Rander" <ldNOSPAM@rander.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> trådsløst
> headset nøjagtig lige så dyrt som den første bøde - men headsettet giver

Hr Duracell og andre "færdselsexperter" vil dog vide at OGSÅ et headsæt
frarøver chauførens opmærksomhed med kørslen.

--
Tom

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 21-09-05 13:27

"Rander" <ldNOSPAM@rander.dk> wrote in message

> Næh, hvis man absolut SKAL snakke i mobil under kørslen, så er et
> trådsløst
> headset nøjagtig lige så dyrt som den første bøde - men headsettet giver
> ikke klip i kørekortet!

Faktisk ikke korrekt et headset giver stadig bøde, hvis ej telefonen er i en
fastmonteret holder så falder bøden...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-09-05 13:29

Flemming Lynggaard skriver:

> Faktisk ikke korrekt et headset giver stadig bøde, hvis ej telefonen er i en
> fastmonteret holder så falder bøden...

Teoretisk set - ja

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Anders Christensen

Dato : 21-09-05 13:30

Flemming Lynggaard wrote:
> "Rander" <ldNOSPAM@rander.dk> wrote in message

> Faktisk ikke korrekt et headset giver stadig bøde, hvis ej telefonen er i en
> fastmonteret holder så falder bøden...

Hmm, så skal jeg måske til at lade være med at have telefonen i tasken
og headsættet på øret, som jeg så ofte kører med.
Spørgsmålet er nok også en om betjent vil give en bøde for det, eller om
han kan se logikken i det.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-09-05 14:17

Anders Christensen wrote:
> [...]
> og headsættet på øret, som jeg så ofte kører med.
> Spørgsmålet er nok også en om betjent vil give en bøde for det, eller om

Han skal jo finde telefonen først.

--
MVH Finn
Nyt trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Anders Christensen

Dato : 21-09-05 14:47

Finn Guldmann wrote:

> Han skal jo finde telefonen først.

Hehe, ellers vil han nok undre sig over hvad det er for noget underligt
noget folk bruger som smykker nu om dage ;)

Fra : blue

Dato : 14-09-05 08:40

> [...]

> ikke var spændt fast. Politiet i en mandskabsvogn (6 betjente?)
> stopper hende med blåt lys næsten midt i krydset - gad vide hvor mange

Hun får ét klip uanset, hvor mange af børnene, der ikke var spændt fast.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-09-05 09:48

"blue" <blue_iz@ofirFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> "Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> Hun får ét klip uanset, hvor mange af børnene, der ikke var spændt fast.

Jeg har hørt det er pr. barn ...
--
Per, Esbjerg

Fra : Peter

Dato : 14-09-05 09:58

[klip]

> Jeg har hørt det er pr. barn ...

Jeg tror du skal holde dig til svaret fra blue. Han har i jura-gruppen
demonstreret et utrolig godt kendskab til strafferetten og
færdselsretten.... man skulle tro han var ved anklagemyndigheden. Dét er kun
en formodning, jeg har

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-09-05 13:37

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> demonstreret et utrolig godt kendskab til strafferetten og
> færdselsretten.... man skulle tro han var ved anklagemyndigheden. Dét er

Jeg tror at du har ret :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-09-05 09:54

Per Henneberg Kristensen wrote:
> "blue" <blue_iz@ofirFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har hørt det er pr. barn ...

www.sikkertrafik.dk står der: "Ikke spænder børn under 15 år
fast i bilen", det forstår jeg som at et klip uanset antallet af
børn.

At det så måske burde være et klip / barn det er min holdning.

mvh
Christian

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-05 15:48

>På www.sikkertrafik.dk står der: "Ikke spænder børn under 15 år
>fast i bilen", det forstår jeg som at et klip uanset antallet af
>børn.

Ja det er jo forskellen på barn og børn at der er tale om et stk og flere
stk

--
Tom