Jyskerne kører stærkt.....meget stærkt.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-09-05 13:49

Forleden morgen havde jeg lige et par timer i overskud tidligt om
morgenen, før jeg skulle losse i Billund Lufthavn.

Jeg valgte en af de små rastepladser på vej 28, fremfor at køre ud til
Billund og den flystøj der er derude.

Det gør jeg aldrig mere!

De mennesker kører jo som gale. Almindelige husholdningsbiler som
Corolla og Mazda 323 røg forbi med en fart så min lastbil faktisk stod
og hoppede.

Et særligt stygt eksemplar af racen drog forbi i en sådan hast at mit
vækkeur tiltede! Jeg kan køre i dagevis uden at det så meget som
flytter sig en centimeter.

Nå, men der kom andre boller på suppen da man blev iført sine
underbenklæder osv.

Jeg kom pludselig i tanke om, at jeg jo fandme ikke var på motorvejen,
men ude i noget 70 km/t.

Til hjælp kom der også et landbrugsredskab af en slags, som ikke havde
tænkt sig at køre til side for nogetsomhelst.

Tilsammen fik vi lavet en rigtig fin morgenkø, således at også
jyskerne kunne få en lille smag af hvad myldretid er.

Der blev godt nok zig-zag'et noget nede i rækkerne, men der var
alligevel ingen der havde lyst til at gå i krig med de dobbelt
optrukne linier.

Landbetjenten må s'gu da være på kursus, eller er det helt normalt?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : André S H

Dato : 13-09-05 13:58

Landbetjenten må s'gu da være på kursus, eller er det helt normalt?

Helt normalt, Landbetjenten er nede ved Bente, på Kløvervej 12 og de kan
godt lide at sove længe

André S Hansen

Fra : Casper R

Dato : 13-09-05 13:56

Hey

> Landbetjenten må s'gu da være på kursus, eller er det helt normalt?

De 2 år jeg var derovre i mili (1 år siden) kørte folk som død og helvede,
men de flyttede sig sq for en Maggi
--

/CasperR
/89' RST

Fra : Leonard

Dato : 13-09-05 14:04

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Forleden morgen havde jeg lige et par timer i overskud tidligt om
>morgenen, før jeg skulle losse i Billund Lufthavn.

>Landbetjenten må s'gu da være på kursus, eller er det helt normalt?

Tidligt om morgenen er vel før kl. 8 ?
- og der er landbetjentene ikke engang begyndt på morgenkaffen

Og de der lange lige landeveje, de er jo ikke ligefrem sjove at køre
på og slet ikke med 80 km/t

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-09-05 14:22

On Tue, 13 Sep 2005 15:04:18 +0200, Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

>Tidligt om morgenen er vel før kl. 8 ?

>--

Jeg skulle lige have en lur mellem klokken 04:30 og 06:30, og jeg véd
godt at der ikke er mange politier på gaden på det tidspunkt, men det
vidste pendlerne eddermanneme også.

>--

>- og der er landbetjentene ikke engang begyndt på morgenkaffen

>--

Næh, de ligger i deres sødeste søvn og drømmer om endnu en dag et tabt
pas som det eneste kriminelle i sognet.

>--

>Og de der lange lige landeveje, de er jo ikke ligefrem sjove at køre
>på og slet ikke med 80 km/t

>--

Een er jo yderligere ramt af kedsommelighed, idet mit køretøj ikke må
fremføres med mere end 70 km/t. på slige veje.

Der er dog afveksling på 28'eren, idet der er nogen forskrækkeligt
farlige kryds, hvor begrænsningen er sat til 70 km/t. En enkelt byzone
med 50 km/t. er der også.

Der er således nok at holde øje med.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Soren Pedersen

Dato : 13-09-05 14:38

> Et særligt stygt eksemplar af racen drog forbi i en sådan hast at mit
> vækkeur tiltede! Jeg kan køre i dagevis uden at det så meget som
> flytter sig en centimeter.

Det var landbetjenten.....På vej til kursus :)

Mvh
Søren

Fra : Brian Binnerup

Dato : 13-09-05 15:25

> De mennesker kører jo som gale. Almindelige husholdningsbiler som
> Corolla og Mazda 323 røg forbi med en fart så min lastbil faktisk stod
> og hoppede.

På den anden side - er der så ikke også et eller andet forkert i at
hastighedsgrænsen er 80 km/t på en totalt tom og lige landevej i jylland,
mens den er 80 km/t på en meget trafikkeret vej i København?

Mvh

Brian

(Som heller ikke kører 80 km/t på en tom landevej)

Fra : Per O.

Dato : 13-09-05 16:05

> [...]
> optrukne linier.
>
> Landbetjenten må s'gu da være på kursus, eller er det helt normalt?

Nu skal du jo huske at jyderne er vandt til lange lige veje uden kø på, så
de er vandt til at køre stærkt ... det er straks mere betænkeligt når en
sjællænder eller i værste fald en københavner kommer herover til
hovedlandet, for de er jo kun vandt til at komme op i tredie gear før de
ramler ind i den næste kø. De er slet ikke vandt til at køre stærkt .. det
er jyderne .. og de gør det sgu!

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-05 18:55

Se Folmer nu er der noget du helt har misforstået Du havde forviret dig ind
på Vandel flyvestation hvor der i denne weekend blev afholdt Danmarks
største Dracræs nogen sinde med 173 teams og du må sku undskylde hvis vi
vækkede dig mens vi kørte forbi med +300 km/t
Så det .......
og på siden er der ca 250 beviser derpå :)
P.E.
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk
www.kvikteam.dk

Fra : Mogens

Dato : 13-09-05 18:48

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

> Forleden morgen havde jeg lige et par timer i overskud tidligt om
> morgenen, før jeg skulle losse i Billund Lufthavn.

Hmm...

> [...]
> flytter sig en centimeter.
> Landbetjenten må s'gu da være på kursus, eller er det helt normalt?

Ja, det ved du da som gammel jyde.

Men vend snuden hjem, så du kan få hentet din nye
bil og afsted mod Frankrig !

/Mogens
netop hjemvendt efter en varm tur til Loire Atlantic...

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-09-05 19:00

On Tue, 13 Sep 2005 19:48:23 +0200, "Mogens"
<nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

>Ja, det ved du da som gammel jyde.

>--

Haw haw.

Wendelbo, om jeg må be'.

>--

>Men vend snuden hjem, så du kan få hentet din nye
>bil og afsted mod Frankrig !

Bil er skam afhentet, og de første 700 km afviklet, og det er til min
fulde tilfredshed.

De 700 km. har ikke budt på de store udfordringer, men det tegner
godt.

>--

>/Mogens
>netop hjemvendt efter en varm tur til Loire Atlantic...

>--

Hjerteligt velkommen hjem.

Vi må liiige vente i 14 dage, før det er vores tur, men forventningens
glæde er heller ikke at foragte.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 13-09-05 20:22

> Haw haw.
> Wendelbo, om jeg må be'.

2 alen ud af eet "xxxxxxx" stykke

> Bil er skam afhentet, og de første 700 km afviklet, og det er til min
> fulde tilfredshed.

10 km/l ?

> De 700 km. har ikke budt på de store udfordringer, men det tegner
> godt.

Jow jow - ny bil, mand. Dét er da okay!

> Hjerteligt velkommen hjem.

Af hjertet tak :)

> Vi må liiige vente i 14 dage, før det er vores tur, men forventningens
> glæde er heller ikke at foragte.

Næ, næ - den er jo som regel størst...

/Mogens

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-09-05 20:34

On Tue, 13 Sep 2005 21:21:56 +0200, "Mogens"
<nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

>2 alen ud af eet "xxxxxxx" stykke

>10 km/l ?

>--

Ja, deromkring ved bykørsel. Alt andet er stort set ikke afprøvet.

>--

>Jow jow - ny bil, mand. Dét er da okay!

>--

Det er altid OK med ny bil, men den kører faktisk rigtigt godt. Jeg
har forsøgsvis testet lidt i et par snævre frakørsler på det
københavnske motorvejsnet, og den kører den vej man peger med rattet,
helt entydigt, dvs. stort set neutralt, og ved gasgivning selvfølgelig
passende understyring. Krængnig er der ikke rigtigt noget af.
Undervognen er rimelig fast.

>--

>Af hjertet tak :)

>Næ, næ - den er jo som regel størst...

>--

Af og til, men vi har nu tilbragt mange herlige stunder i Frankrig.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 13-09-05 20:37

> Ja, deromkring ved bykørsel.

Så er vi jo i samme båd :)

> Undervognen er rimelig fast.

Andre hjul?

> Af og til, men vi har nu tilbragt mange herlige stunder i Frankrig.

Jow jow...

/Mogens
'97 Camaro Z28

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-09-05 20:53

On Tue, 13 Sep 2005 21:37:06 +0200, "Mogens"
<nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

>Så er vi jo i samme båd :)

>--

Ja, det er s'gu godt klaret at dine otte propper kan nøjes med så
forholdsvist begrænsede mængder benzin.

>--

>Andre hjul?

>--

Fuldstændig standardausstattung. 16" med Hankook *LOL*

Nemly

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-09-05 19:04

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]
> flytter sig en centimeter.
>
> Nå, men der kom andre boller på suppen da man blev iført sine

He he, sådan er det når man bevæger sig uden for lands lov og ret
Det minder mig iøvrigt om engang, hvor jeg sov i et lille telt på en
rastepads i Tyskland.
Pladsen var så overfyldt, så der var kun plads på den side som vendte ud
imod selve kørebanen, med det resultat at der kun var et autoværn mellem mig
og Autobahn.
Der blev ikke sovet så meget den nat

> [...]
> optrukne linier.
>
> Landbetjenten må s'gu da være på kursus, eller er det helt normalt?

Det er nok helt normalt.
Hvis man bliver stoppet kan man vel bestikke ham med et par træklodser eller
bananer

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Ollie

Dato : 13-09-05 22:14

In article <iwEVe.1052$rC7.938@news.get2net.dk>, Per Beer Hansen
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

> [...]
Ja det er sku skønt at kunne komme hurtigt på arbejde fra sit billige
hus på landet

Bare fordi I laver nogle love derovre på djævleøen behøver vi vel ikke
at overholde dem herovre i det mørke

Vi har jo så få fornøjelser.

Ole

Fra : jones_net

Dato : 14-09-05 08:21

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message

> [...]
> Der blev ikke sovet så meget den nat

> Det er nok helt normalt.
> Hvis man bliver stoppet kan man vel bestikke ham med et par træklodser

Man bliver da ikke stoppet - den stiltiende aftale går jo ud på, at de altid
portræt-fotograferer de samme steder, så det kun er ikke-jyderne, som
betaler til vores statskasse (lidt det samme som med moms og lign...)

/J

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 14-09-05 15:00

> [...]
>
> De mennesker kører jo som gale. Almindelige husholdningsbiler som
> Corolla og Mazda 323 røg forbi med en fart så min lastbil faktisk stod

Det sjoveste med "sønderjyske" landeveje er at dem med trailer ofte kører
hurtigst...

Br,
Morten

Fra : Mogens

Dato : 14-09-05 17:48

"Morten Brokjær Klostergaard" <mkg@tera.dk.invalid> wrote in message

> Det sjoveste med "sønderjyske" landeveje er at dem med trailer ofte kører
> hurtigst...

Findes der andre :)

Fra : Lars [6710]

Dato : 14-09-05 20:17

Mogens wrote:
> "Morten Brokjær Klostergaard" <mkg@tera.dk.invalid> wrote in message

> Findes der andre :)

Næææh

herovre er man da helt yt hvis der ikke er krog på og trailer på slæb

/Lars

Fra : Lars Frandsen

Dato : 14-09-05 20:43

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse

> Næææh
>
> herovre er man da helt yt hvis der ikke er krog på og trailer på slæb

Da vi flyttede vestpå blev vi, som indfødte østjyder, nødt til at købe en
trailer for ikke at falde helt udenfor i lokalsamfundet
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-09-05 20:23

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]
> Et særligt stygt eksemplar af racen drog forbi i en sådan hast at mit
> vækkeur tiltede! Jeg kan køre i dagevis uden at det så meget som

Jeg har bemærket mig at mange personbiler rusker lige så meget i
lastbilen når de kører forbi, som andre lastbiler gør. Og det er ikke en
højere hastighed alene der gør det. for der er også forskel på hvor
meget de forskellige personbiler flytter rundt med luften.

Jeg tror nok at visse bildesignere skal til at revurdere deres viden om
aerodynamik.

> [...]
> Der blev godt nok zig-zag'et noget nede i rækkerne, men der var
> alligevel ingen der havde lyst til at gå i krig med de dobbelt

Så var det da godt at jeg var en tur ovre at forstyrre på Djævleøen.

Spekulerede faktisk på om du sat i en af de der biler fra det der store
firma. Men når der ingen navneskilt var i forruden regnede jeg med at
jeg alligevel ikke ville kunne tale med dem.

> Landbetjenten må s'gu da være på kursus, eller er det helt normalt?

Landbetjenten tager sig kun af dem han kender ved navn.

--
MVH Finn ...og det var så det frankrigseventyr.
Men jeg nåede da at opleve at høre "Alsac'sisk" talt.