Solfilm - holder det?
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-09-05 08:36

Nu har jeg jo købt ny bil og med de temperaturer der er hernede i
Madrid hvor jeg bor, vil jeg gerne have monteret tonede ruder i bilen.
Det er en Renault Grand Scenic, så man har ikke mulighed for at købe
fabrikstonede ruder til den, men jeg kan få sat noget solfilm på.

Men holder den slags påklitret film i længden? Vil der være
problemer med at montere solfim i bagruden, hvor der er termorude og
hvor der er hængsler der holder ruden fast fordi den kan åbnes
separat?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Henrik B.

Dato : 13-09-05 08:44

[...]

Hej Lars.

Ja, det holder - og bliver ved med det. Men sørg for at få f.eks. 3M film
monteret, da det har en god kvalitet. Så er du fri for at det bliver lilla i
løbet af 6 - 12 mdr.

Og få en til at montere det, som er dygtig til det, så du ikke ender med
ridser og luftbobler i det, som ser ud af helv*** til.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-09-05 19:38

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in

> Ja, det holder - og bliver ved med det. Men sørg for at få f.eks. 3M
> film monteret, da det har en god kvalitet. Så er du fri for at det
> bliver lilla i løbet af 6 - 12 mdr.

3M er altid kendt for kvalitet og jeg kan i tilslutning til Henrik fortælle
at den billige jeg har sat i min fordør + bagdør på huset er begyndt at
blive en anelse lilla.

På huset er der ikke en kæft der ser det - kun mig. Men på bilen ville jeg
nok vælge et andet mærke, fx. 3M.

> Og få en til at montere det, som er dygtig til det, så du ikke ender
> med ridser og luftbobler i det, som ser ud af helv*** til.

100000% enig!! Kan man ikke gøre det ordentlig så lad være. Det ser SÅ
grimt ud med bobler og striber... Det sender virkelig et signal om, at her
kører en som er pisse ligeglad med æstestik og kvalitet, men bare har det
for at være smart i en fart.

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : Henrik B.

Dato : 14-09-05 07:24

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> fortælle
> at den billige jeg har sat i min fordør + bagdør på huset er begyndt at

Dit kommer vel også fra T Svansen. Bvvuuuaaahahahaha.....

> På huset er der ikke en kæft der ser det - kun mig. Men på bilen ville jeg
> nok vælge et andet mærke, fx. 3M.

3M gi'r 10 års falme garanti på deres film.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-09-05 15:38

> Dit kommer vel også fra T Svansen. Bvvuuuaaahahahaha.....

Det kan du tro

> 3M gi'r 10 års falme garanti på deres film.

Det er værd at tage med. Samme havde jeg på min gamle frontrudestreamer -
10 års garanti mod at den skulle falme/slippe i limen.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-09-05 08:50

Henrik B. wrote:

> Ja, det holder - og bliver ved med det. Men sørg for at få f.eks. 3M film
> monteret, da det har en god kvalitet. Så er du fri for at det bliver lilla i
> løbet af 6 - 12 mdr.

Lyder godt, jeg vil snakke med dem om at få noget kvali-film sat på.

> Og få en til at montere det, som er dygtig til det, så du ikke ender med
> ridser og luftbobler i det, som ser ud af helv*** til.

Jeg kunne jo smugkigge de andre biler han har ordnet

Tak for info.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Gl

Dato : 13-09-05 15:49

[...]

Jep´ og bedre solfilter effekt..endda, da org tonet ruder ikke har samme
varme afvisende effekt..eller filtersystem.
Køb en film i god kvalitet..
Enten.. 3m - Solargard eller Sungard.
Filmene er lige gode, dog vil jeg anbefale Sungard, fordi det er den eneste
film, som kan afmonteres igen uden limen
bliver siddende på ruden..

Mvh GL

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-09-05 22:38

Martin Johansen [6000] wrote:

> [...]
> kører en som er pisse ligeglad med æstestik og kvalitet, men bare har det

jojoda, det skal sgu være i orden. Det er jo også til en ny bil. Og
når man bir I madrid hvor sommervarmen snildt ligger på 45 grader, er
det ikke kun for at se smart ud at man monterer det i bilen

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-09-05 09:40

Lars Hoffmann wrote:
> [...]
> fabrikstonede ruder til den, men jeg kan få sat noget solfilm på.
>
> Men holder den slags påklitret film i længden?

Vores Peugeot 306 har det på sideruderne, det er originalmonteret og
den er fra 2001. Der er ingen steder hvor det er grimt eller flosset
eller hvad sådan noget nu bliver.

mvh

Christian