sikken en dejlig dag :-D
Fra : Gert

Dato : 12-09-05 22:04

var til syn med begge mine biler i dag (ford P7 1971, VW Golf 2 1987)

Forden smuttede igennem som en kogt mandel
og det meste af synet gik med at sludre om gammel bil mens han forsigtig
tappede med sin lille hammer,
sjov nok blev der ikke lagt samme kræfter i slagene som de plejer, det ku
han da os bare lige ha prøvet på

og han kommentar efter sin prøve tur" ja den kører jo godt, men den mangler
liiige de 2 sidste" det skal så siges at det er en 1700 V4.

Golfen var der heller ikke meget at komme efter, den har jo været til
toldsyn for mindre end et år siden.
det sjove var dog at de kunne ikke se den var synet tidligere men
dengang var der os noget bøvl med det.

men resultatet for 2 biler til syn samme dag, eneste anmærkning var på
forlygte parabol på Golfen. og det er jo lige til at overkomme

ja skulle bare lige dele min glæde over at begge biler nu må trille 2 år
mere

Mvh
Gert

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-09-05 07:28

"Gert" <GRM@c.dkk> skrev i en meddelelse

> var til syn med begge mine biler i dag (ford P7 1971, VW Golf 2 1987)

Jeg har haft en Ford 17M RS tilbage i 76-77-78 stykker. Da "oliemanglen"
slog igennem og benzinpriserne steg vildt solgte jeg den.

Den var forsynet med en 2.0 som standard. Jeg havde dog forsynet den med en
2.6 og monteret de 2 ventildæksler på fra den gamle motor på denne. På
dækslerne stod der 2.0 med meget store tal.

Jeg undersøgte hvor jeg skulle køre til syn og valgte Silkeborg, hvor de
ikke kørte uden for porten, når de prøvede bilerne. Da han havde set på min
kørte han ud af porten.

Det første han gjorde da han langt om længe kom tilbage var at åbne
motorhjelmen. Hvorfor ved jeg ikke den dag i dag, men han fik heldigvis øje
på nogle ledninger til noget ekstra lys jeg havde monteret, som ikke var så
godt, så han begyndte at træde i det, måske i stedet for at checke motortype
:)

En dejlig bil, som jeg faktisk solgte min helt nye Honda CB 750 samt en VW
boble for at komme til at eje - men som jeg så solgte pga. oliepriserne.

1½ år senere skulle jeg til at køre MC igen og havde købt en CB 350. Da den
skulle forsikres ville TopDanmark ikke forsikre den fordi det var over 1 år
siden jeg havde været forsikret sidst (til trods for at jeg havde kørt en
del på mit arbejde, bl.a. i lastbil), så jeg gik til Tryg, hvor jeg fik den
forsikret.

3 måneder senere købte jeg en GSX 1100, som jeg fik forsikret i TopDanmark.
Jeg havde jo lige været forsikret i Tryg, så det var ingen problem.

Forsikringsselskaber!

--
Per, Esbjerg

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-09-05 04:47

Per Henneberg Kristensen skrev:

> [...]
> heldigvis øje på nogle ledninger til noget ekstra lys jeg havde
> monteret, som ikke var så godt, så han begyndte at træde i det, måske

LOL

> En dejlig bil, som jeg faktisk solgte min helt nye Honda CB 750

Dejlig cykel

> samt
> en VW boble for at komme til at eje

> 3 måneder senere købte jeg en GSX 1100

Dén med den firkantede forlygte?

Eller dénnehér?:

http://kortlink.dk/dkfritidmotorcykel/xq9

>, som jeg fik forsikret i
> TopDanmark.

Glem Top - Sønderjysk Forsikring styrer for vildt!
Hans
http://kortlink.dk/dkfritidbil/xq8

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-09-05 17:25

> Dén med den firkantede forlygte?

Jep, og en tegning af MC´en til diverse kontrollamper

> Eller dénnehér?:
>
> http://kortlink.dk/dkfritidmotorcykel/xq9

Nej, den er en anelse nyere ...

> Glem Top - Sønderjysk Forsikring styrer for vildt!

Min nuværende Aprilia Leonardo 250´er er lige afmeldt, men den var forsikret
i GF.

--
Per, Esbjerg

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-09-05 23:03

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Jep, og en tegning af MC´en til diverse kontrollamper

Øvkay

> Nej, den er en anelse nyere ...

Næste model

> Min nuværende Aprilia Leonardo 250´er er lige afmeldt, men den var
> forsikret i GF.

Min kone har i GF - Sønderjysk kan ikke matche dem

Fra : Gert

Dato : 14-09-05 10:12

> [...]
>
> Jeg undersøgte hvor jeg skulle køre til syn og valgte Silkeborg, hvor de
> ikke kørte uden for porten, når de prøvede bilerne. Da han havde set på

he he en kammerat og hans bror er netop i gang med samme type projekt.
de har total renoveret en 17m og putter en 2,6 i den. for at skjule det, er
ventil dæksler udskiftet med dem fra 2,0
samt luftfilterkasse fra 2,0 .

der er kun en af gutterne(syns lederen) ude fra synshallen Rønne der rigtig
kender de vogne (han er vist opvokset inden i dem )
så de triller til Nexø som er deltids synshal og som regel bemandet af en
yngre der ikke har en chance for at se forskellen

men et eller andet sted skal jeg da ikke undlade at gnække hvis de blir
bustet

Mvh
Gert

www.classic-ford-bornholm.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-09-05 17:26

> [...]

> er
> ventil dæksler udskiftet med dem fra 2,0

Han skal lige huske at snuppe bagtøjet med så han får den rigtige gearing.

Min 2.6 målte jeg et par gange til næsten 180 (stopur), men jeg husker
desværre ikke om det var med den rigtige gearing eller om det var med 2.0
gearing.

--
Per, Esbjerg

Fra : Casper R

Dato : 13-09-05 13:54

Hey

> [...]
> tappede med sin lille hammer,
> sjov nok blev der ikke lagt samme kræfter i slagene som de plejer, det ku

Ahhh ja det kender jeg godt. Har selv en gammel Ford escort rs turbo serie
2. Når jeg tager den til syn kikker de sjovt på den, og da min far sidst tog
den til sin kom de over og snakkede med ham om at nøj en sjov gammel bil og
sådan en har de ikke set længe. Helt dejligt at få sådan noget respons
--

/CasperR
/89' RST

Fra : Gert

Dato : 14-09-05 10:14

"Casper R" <nospam@hop.net> skrev i en meddelelse
> [...]

og
> sådan en har de ikke set længe. Helt dejligt at få sådan noget respons

he he ja der er ikke så mange af de ældre biler tilbage, og min 17M er da
også den bil jeg nyder at komme til syn med.
fordi de har så travlt med at hygge snakke om den

et eller andet sted tror jeg os de nyder at syne de gamle biler, netop fordi
de ved at der blir puslet omkring dem