Lambda tal... ?
Fra : KiM

Dato : 12-09-05 16:07

Hej

Ved et kasseret syn står der bl.a.:

"07 lambda tal for højt"

Hvad skal man skifte (hvor meget) og er det dyrt ? Det er på en Ford Escort
fra 94´

TAK
mvh Kim

Fra : Kent Nielsen

Dato : 12-09-05 17:07

Hej,
Det kan være et hul i udstødningen, der skal næsten intet til.
Ved du hvad værdien var ?
Ford har faktisk dispentation til at køre med et højere lamdatal end det
ellers maksimale tilladte.
(Jeg kan ikke lige huske hvor meget, men jeg kan kigge efter når jeg er
tilbage i synshallen torsdag, hvis du gerne vil have det)

Kent Nielsen

Fra : KiM

Dato : 13-09-05 18:52

> Det kan være et hul i udstødningen, der skal næsten intet til.
Den er lige skiftet - så det burde ikke være det

> Ved du hvad værdien var ?
Nej - desværre

> men jeg kan kigge efter når jeg er tilbage i synshallen torsdag, hvis du
> gerne vil have det
Ja - tak for hjælpen

mvh Kim

Fra : jens andersen

Dato : 14-09-05 00:46

> Den er lige skiftet - så det burde ikke være det

> Nej - desværre

> Ja - tak for hjælpen
>
> mvh Kim

Lambda må komme op på 1,02, hvis Fabrikken ikke har opgivet noget.
Ford har opgivet 1,1 på deres biler, det er meddelt alle synshaller først i
halvfemserne.

Hilsen Jens

Fra : Henrik B.

Dato : 14-09-05 07:17

"jens andersen" <tcp999@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Lambda må komme op på 1,02, hvis Fabrikken ikke har opgivet noget.
> Ford har opgivet 1,1 på deres biler, det er meddelt alle synshaller først
> i halvfemserne.

*Tsk Tsk* Upræcist skidt.

Ka' de ikke få deres motorstyring til at fungere bedre?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-09-05 17:26

"KiM" <no@nononothere.dk> wrote in

> Hvad skal man skifte (hvor meget) og er det dyrt ? Det er på en Ford
> Escort fra 94´

Det kan være noget så simpelt som en lambdasonde. Pris afhænger af hvor du
køber din Bosch sonde og hvilken kasse der er om den

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : Lars Knudsen

Dato : 13-09-05 20:58

Hej,

On Mon, 12 Sep 2005 17:06:50 +0200, "KiM" <no@nononothere.dk> wrote:

>Ved et kasseret syn står der bl.a.:
>
>"07 lambda tal for højt"
>
>Hvad skal man skifte (hvor meget) og er det dyrt ? Det er på en Ford Escort
>fra 94´

I vores gamle Saxo 1.4i var det udstødningen, der var utæt.

** Lars