Dybderensning af gulvtæppe i vogn
Fra : TL

Dato : 12-09-05 11:27

Jeg kan huske, at jeg for flere år siden læste et indlæg fra en, som havde
renset gulvtæppet i sin dyt med en specialstøvsuger/rensemaskine. Den brugte
vist nok damp eller varmt vand og resultatet var blevet over al forventning.
Jeg husker ikke, om det var en alm. tæpperenser, han havde brugt eller om
det var en specialstøvsuger til biltæpper. Har nogen kendskab til/erfaringer
med dybderensning af biltæpper? Kan man evt. leje en maskine?

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-05 15:53

"TL" <Thomas.LarsenFJERN@uni-c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> brugt eller om det var en specialstøvsuger til biltæpper. Har nogen
> kendskab til/erfaringer med dybderensning af biltæpper? Kan man evt. leje

Alm. tæpperenser fra byggemarkedet er fint.
Vær opmærksom på mundstykket...det er her
humlen ligger.

Ellers er det utroligt hvad den hiver op af snavs.

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-05 16:03

> [...]
> brugt eller om det var en specialstøvsuger til biltæpper. Har nogen
> kendskab til/erfaringer med dybderensning af biltæpper? Kan man evt. leje

Spar de penge og brug alm varmt vand med en blanding af vaskemiddel eller
biotex. Du kan bruge nogle engangsklude eller engangssavampe. SÅ skal du
bare se hvad du alt kan vaske ud af tæppet. Men der skal bruges knofedt for
at få alt ud af tæppet. Bagefter lader du bilen lufte godt ud så de persiske
tæpper kan tørre godt.

--
Tom

Fra : TL

Dato : 12-09-05 17:02

> [...]
> bare se hvad du alt kan vaske ud af tæppet. Men der skal bruges knofedt
> for at få alt ud af tæppet. Bagefter lader du bilen lufte godt ud så de

Det er min erfaring, at det er meget vanskeligt at få fx sand op af
gulvtæppet. Med en almindelig støvsuger bliver man aldrig færdig. Knofedt er
godt men jeg har ikke noget mod at prøve en mere professionel maskine,
hvis de altså duer. Har du nogle negative erfaringer?

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-05 17:31

> [...]
> er godt men jeg har ikke noget mod at prøve en mere professionel
> maskine, hvis de altså duer. Har du nogle negative erfaringer?

Jeg har prøvet med en VAX, jeg kunne overhovedet ikke se nogen forske. Men
ved alm knofedt skete der virkelig noget.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-05 16:06

> Jeg har prøvet med en VAX, jeg kunne overhovedet ikke se nogen forske. Men
> ved alm knofedt skete der virkelig noget.

Hvis ikke vandet var sort, så var gulvet endten helt rent
eller din (larmende) VAX defekt *S*

Fra : Kim Kristensen

Dato : 13-09-05 16:54

> [...]
>
> Jeg har prøvet med en VAX, jeg kunne overhovedet ikke se nogen forske. Men
> ved alm knofedt skete der virkelig noget.

Mystisk, jeg har også forsøgt mig med en VAX og fik præcis den farve vand
retur som Olesen beskriver blandet med sandkorn.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-05 17:12

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Mystisk, jeg har også forsøgt mig med en VAX og fik præcis den farve vand
> retur som Olesen beskriver blandet med sandkorn.

Ja jeg må sige det er utroligt folk tror en halvvåd klud
kan fjerne dêt skidt, en professionel tæpperensemaskine IKKE kan, hehe.

Men sårn' er vi jo så forskellige, og stiller forskellige krav
til det vi har med at gøre.

Dên med kompressoren var ellers fed nok..hehe..

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-05 18:40

> [...]
>>

> Mystisk, jeg har også forsøgt mig med en VAX og fik præcis den farve vand
> retur som Olesen beskriver blandet med sandkorn.

Jeg fik også sort vand ud af maskinen, men det er såmen ikke så meget det
der intresserer mig som at man får de synlige pletter væk på tæppet.
Som info kan jeg sige at det vand som jeg brugte med klud, var lige så sort
som det fra VAX'en.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-05 16:05

"TL" <Thomas.LarsenFJERN@uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> gulvtæppet. Med en almindelig støvsuger bliver man aldrig færdig. Knofedt
> er godt

Hvorfor gnide snavset ned i tæppet når maskinen kan suge det op ?

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-05 16:16

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> "TL" <Thomas.LarsenFJERN@uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor gnide snavset ned i tæppet når maskinen kan suge det op ?

Fordi skidt ikke bare løsner sig så let som en vådstøvsuger bahandler
overfladen. Det gnides skam heller ikke ned i tæppet men gør derimod bilen
ren. Øjnene kan ofte se resultatet bagefter

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-05 16:04

> [...]
> bare se hvad du alt kan vaske ud af tæppet. Men der skal bruges knofedt
> for at få alt ud af tæppet. Bagefter lader du bilen lufte godt ud så de

Jeg vil mene, en rigtig tæpperenser fjern mere, hurtigere og lettere.

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-05 16:16

> Jeg vil mene, en rigtig tæpperenser fjern mere, hurtigere og lettere.

Ok, så mener du det

--
Tom

Fra : Claus Og Helle

Dato : 13-09-05 06:01

vand og rodalon så fjerner du alt gammel lugt i det

--
Jeep Grand Cherokee Limited 2,5TD

Fra : Brian

Dato : 13-09-05 16:49

Claus Og Helle wrote:

> vand og rodalon så fjerner du alt gammel lugt i det

Fjerner lugten ?!
Så ryger hyggen og de mange gode minder sig jo også en tur

/Brian

Fra : Per Rasmussen

Dato : 13-09-05 16:26

> [...]
> brugt eller om det var en specialstøvsuger til biltæpper. Har nogen
> kendskab til/erfaringer med dybderensning af biltæpper? Kan man evt. leje

Hej Thomas
Jeg tror ikke du kan finde en støvsuger eller tæpperensemaskine, som kan
tage alt det sand m.v. som findes i bunden af tæppet.
Brug en kompressor og blæsepistol og begynd i den ene ende af tæppet og brug
en støvsuger til at fjerne det du blæser op en gang imellem, det får alt
sand ud af tæppet. Husk beskyttelsesbriller ;).
Efter sådan en omgang kan du vaske og tørre tæppet og få det til at se
næsten nyt ud.

--
Venlig Hilsen
Per Rasmussen