skrotning- eller hvad?
Fra : Anne

Dato : 11-09-05 19:59

Hej med jer
Jeg har netop købt ny bil er vil i den forbindelse af med min gamle bil, der
er en Daihatsu Charade fra 1991. Køleren er utæt, den dunker når man
drejer( noget med styretøjet) og den skal synes til Januar. Derfor har jeg
slet ikke skænket det en tanke, at den skal andet end skrottes. Men så vil
jeg bare lige høre jer, om i tror man kan få mere end skrotpræmien for at
sælge sådan en gammel dreng? Ikke at jeg tror det, men tænkte bare at det
kunne være, at nogle mekanikere ville kaste et par tusinde efter den og
prøve at lave den/bruge reservedelene?
Hvad mener i? Er den dømt til bilkirkegården?

Mvh og god weekend
Anne

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-09-05 20:07

"Anne" <adr@microsoft.com> wrote in

> [...]
> kaste et par tusinde efter den og prøve at lave den/bruge
> reservedelene? Hvad mener i? Er den dømt til bilkirkegården?

Hvordan er bilen med rust?

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : Anne

Dato : 11-09-05 20:14

> Hvordan er bilen med rust?

Jeg fik forrige år lavet rust på bagfælgene, så der er kun en smule på
dørene og bagsmækken i små klatter.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-09-05 20:20

"Anne" <adr@microsoft.com> wrote in news:43248204$0$94369
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Jeg fik forrige år lavet rust på bagfælgene, så der er kun en smule på
> dørene og bagsmækken i små klatter.

Hvis det er _alt_ og den kun mangler en ny køler samt knokkelled fx, så
ville jeg da ikke skrotte bilen.

Fra : Anne

Dato : 11-09-05 20:34

> Hvis det er _alt_ og den kun mangler en ny køler samt knokkelled fx, så
> ville jeg da ikke skrotte bilen.

Okay, jamen det lyder da rimeligt godt. Det kunne være jeg skulle køre forbi
en mekaniker og høre, om han vil købe den. Vil du så mene at jeg skal køre
til en Daihatzu forhandler eller til en almindelig mekaniker eller hvordan?
Jeg er lidt lost i "sælge bil" verdenen. Tror i hvert fald ikke jeg kan
sælge den privat, da den som sagt lyder som et helt tog når man drejer- det
kan nok skræmme enhver dødelig væk

Fra : Nicolaj C.

Dato : 11-09-05 20:51

"Anne" <adr@microsoft.com> wrote in message

> [...]
> Jeg er lidt lost i "sælge bil" verdenen. Tror i hvert fald ikke jeg kan
> sælge den privat, da den som sagt lyder som et helt tog når man drejer-

Er det en 1,3 ?
Hvor i landet ?

Fra : Anne

Dato : 11-09-05 21:12

> Er det en 1,3 ?
> Hvor i landet ?

Uhh, jeg har lige siddet og kigget papirerne igennem og jeg kan ikke se om
det er en 1.3 eller ej. Hvor skal man kigge efter det? Den står i København.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 12-09-05 16:24

Anne wrote:

> [...]
> Tror i hvert fald ikke jeg kan sælge den privat, da den som sagt
> lyder som et helt tog når man drejer- det kan nok skræmme enhver

Ikke hvis prisen er rigtig. Du vil helt sikkert få mere end skrotpræmien...