Spørgsmål angående klippekortet ?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-09-05 07:15

Jeg kom til at tænke på, om man kan få flere klip på én gang ?
F.eks hvis man bliver stoppet for at køre mere end de 30% for hurtigt og
Politiet så samtidigt opdager at ungerne ikke er spændt fast på bagsædet,
udløser det så flere klip eller kun ét ?
Og hvad hvis man bliver stoppet for at køre mere end 60% for hurtigt, så er
det jo en betinget frakendelse, men får man også et klip samtidigt ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Non-Desperado

Dato : 11-09-05 07:37

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev:

> [...]
>Politiet så samtidigt opdager at ungerne ikke er spændt fast på bagsædet,
>udløser det så flere klip eller kun ét ?

Flere klip (om det så er et klip pr. ikke-fastspændt barn eller
et for den type forseelse, skal jeg så ikke kunne sige)

>Og hvad hvis man bliver stoppet for at køre mere end 60% for hurtigt, så er
>det jo en betinget frakendelse, men får man også et klip samtidigt ?

Umiddelbart nej, da man vel skal op til en ny orienterende
køreprøve uanset hvad. Og derefter skulle tavlen gerne være
vasket ren igen.

Man kan også sige at man faktisk får alle 3 klip på én gang....

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-09-05 07:51

"Non-Desperado" <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:4uj7i11aia1tuci3trgfvk9t6jgkunst5t@4ax.com...

> Flere klip (om det så er et klip pr. ikke-fastspændt barn eller
> et for den type forseelse, skal jeg så ikke kunne sige)

Det _er_ pr. ikke-fastspændt barn.

> Umiddelbart nej, da man vel skal op til en ny orienterende
> køreprøve uanset hvad. Og derefter skulle tavlen gerne være
> vasket ren igen.

Man kan godt få 4 klip i samme politiforretning. Det 4. klip bliver lagt i
banken, så man skylder stadig et klip når man har generhvervet sit kørekort.

> Man kan også sige at man faktisk får alle 3 klip på én gang....

Eller 4 .. elller 5 ..

--
Per, Esbjerg

Fra : Lars [6710]

Dato : 11-09-05 07:56

Non-Desperado wrote:

> Umiddelbart nej, da man vel skal op til en ny orienterende
> køreprøve uanset hvad. Og derefter skulle tavlen gerne være
> vasket ren igen.
>
> Man kan også sige at man faktisk får alle 3 klip på én gang....

Hmmmm

Det holder ikke helt.

Jeg så et interview med Chefen for Rigspolitiets færdselsafdeling,
Mogens Wilbert, der netop blev spurgt om klip i forbindelse med 60 %
overskridelse. Det gi'r et klip !!!

Det blev også omtalt at man jo teoretisk set godt kan opnå 5 klip på en
gang: Køre mere end 30% for stærkt, 2 børn der ikke er fastspændt,
overskride spærrelinier og køre for tæt.

Så får man en betinget frakendelse, og hvis man består den orienterende
køreprøve, så er tavlen ikke visket ren. Nej så har man blot de 2 sidste
klip stående stadigvæk.
Og så bli'r det rigtigt kriminelt, for hvis man så får det sidste klip
inden der er gået tre år, så har man jo reelt haft 6 klip på tre år, og
så er det en ubetinget frakendelse, hvor dommeren afgør
frakendelsesperioden

So be careful out there

/Lars

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-05 08:31

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er det en ubetinget frakendelse, hvor dommeren afgør frakendelsesperioden

så er det nok bedst at sætte hastigheden ned på en 60 stykker

--
Tom

Fra : Non-Desperado

Dato : 11-09-05 09:06

> [...]

>inden der er gået tre år, så har man jo reelt haft 6 klip på tre år, og
>så er det en ubetinget frakendelse, hvor dommeren afgør

Så det du skriver er faktisk at skulle man få 6 klip (eks. 6
ikke-fastspændte børn i en MPV), så skal man op til en ny
køreprøve og hvis man består, ryger kørekortet, da man jo stadig
har 3 klip på kontoen.... ?

Fra : Lars [6710]

Dato : 11-09-05 09:32

Non-Desperado wrote:

> [...]
> ikke-fastspændte børn i en MPV), så skal man op til en ny
> køreprøve og hvis man består, ryger kørekortet, da man jo stadig

Det lyder lidt vildt....Det ved jeg....
Men det var det Wilbert him self udtalte

/Lars

Fra : Lars [6710]

Dato : 11-09-05 09:38

Non-Desperado wrote:

> [...]
> ikke-fastspændte børn i en MPV), så skal man op til en ny
> køreprøve og hvis man består, ryger kørekortet, da man jo stadig

Checkede lige:

http://www.sikkertrafik.dk/2d1c3e80

Hvis du får 6 klip på en gang ryger pappet ubetinget

/Lars

Fra : Non-Desperado

Dato : 11-09-05 11:31

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev:

>http://www.sikkertrafik.dk/2d1c3e80
>
>Hvis du får 6 klip på en gang ryger pappet ubetinget

Når man så langt om længe får lov til at tage et nyt kørekort,
tæller det så som et nyt kort, der kun kræver 2 klip for at
forsvinde igen....

Alt det jeg spørger om er kun teori, da min kørsel ikke lægger op
til klip.

Og polisen har aldrig været til stede når det "smuttede"....
Pånær én gang, men jeg var 20 år, fuld af hormoner, og dum.
Nu er jeg ikke nogen af delene...*snøft*

Fra : blue

Dato : 11-09-05 12:06

skrev i en meddelelse news:gj18i1hc5rus3fc2gkhom3jeh8cg632ba0@4ax.com:

> Når man så langt om længe får lov til at tage et nyt kørekort,
> tæller det så som et nyt kort, der kun kræver 2 klip for at
> forsvinde igen....

Nej - det er førstegangserhvervelsen af kørekortet, der gælder.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-09-05 14:23

> Non-Desperado wrote:

> Hvis du får 6 klip på en gang ryger pappet ubetinget

Så behøver man da ikke tænke på generhvervelse ..

--
Per, Esbjerg

Fra : Lars [6710]

Dato : 11-09-05 15:35

Per Henneberg Kristensen wrote:
> "Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse

> Så behøver man da ikke tænke på generhvervelse ..

LOL

Næææh ikke lige foreløbigt

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-09-05 17:52

Non-Desperado wrote:
> [...]
> ikke-fastspændte børn i en MPV), så skal man op til en ny
> køreprøve og hvis man består, ryger kørekortet, da man jo stadig

Eller også at man lige så godt kan vente lidt med den prøve da det,
tilsyneladende, er en ubetinget frakendelse man står til.

--
MVH Finn ..der har fået job med at køre til Frankrig.
Om det så også bliver vedvarende må tiden vise.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-09-05 09:24

Non-Desperado
<dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk> wrote in

> Flere klip (om det så er et klip pr. ikke-fastspændt barn eller
> et for den type forseelse, skal jeg så ikke kunne sige)

Det er pr. forseelse.

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : Lars [6710]

Dato : 11-09-05 09:36

Martin Johansen [6000] wrote:

> Det er pr. forseelse.

Er du helt 112 % sikker på det ?

Jeg kan nemlig ikke finde nogle direkte oplysninger på det, og det ville
da være mere naturligt, IMO, at give et klip for hvert barn der ikke er
fastspændt.
Hvorfor skulle der lige pludselig være mændgerabat ?

/Lars

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-05 09:44

> [...]
> fastspændt.
> Hvorfor skulle der lige pludselig være mændgerabat ?

Man kan kun straffes EN gang for samme "forbrydelse"

--
Tom

Fra : Lars [6710]

Dato : 11-09-05 10:31

Tom wrote:

> Man kan kun straffes EN gang for samme "forbrydelse"

Ja det rart

Men er det ikke to "forbrydelser" hvis man har to børn der ikke sidder
korrekt fastspændt ?

/Lars

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-05 10:55

> Ja det rart
>
> Men er det ikke to "forbrydelser" hvis man har to børn der ikke sidder
> korrekt fastspændt ?

Nej, så kunne politiet jo også lave 2 lasermålinger med 1 sekunds mellemrum
og bonge dig for 2 hastighedsoverskridelser

--
Tom

Fra : alexbo

Dato : 11-09-05 11:38

"Tom" skrev

> Nej, så kunne politiet jo også lave 2 lasermålinger med 1 sekunds
> mellemrum og bonge dig for 2 hastighedsoverskridelser

Til gengæld bonger de for hvert nedslidt dæk, og det synes jeg kan
sammenlignes med en eller flere manglende sikkerhedsseler.

mvh
Alex Christensen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-09-05 10:21

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> wrote in news:4323ec8f$0$73060
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Er du helt 112 % sikker på det ?

Personligt er jeg ikke sikker, men den betjent som der udtalte sig om det
var :)

> [...]
> fastspændt.
> Hvorfor skulle der lige pludselig være mændgerabat ?

Haha nej du har ret, det ligner dem ikke, men ikke desto mindre så er det
sådan ifølge det jeg læste fra den betjent. Kan ikke huske hvor det var,
mener det var den lokale avis men hæng mig ikke op på det.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-09-05 17:43

Non-Desperado wrote:
> Man kan også sige at man faktisk får alle 3 klip på én gang....

Jeg tror at den med at den forseelse der før var rent til en betinget nu
hedder "3 klip" er for at få sagen ind under de tilhørende bestemmelser
med at dommen er betinget i tre år.

Lidt noget lusk. Ikke så meget at man gør det, men mere at man ikke
siger at det er det man vil.

Fra : blue

Dato : 12-09-05 19:43

> Jeg tror at den med at den forseelse der før var rent til en betinget nu
> hedder "3 klip" er for at få sagen ind under de tilhørende bestemmelser
> med at dommen er betinget i tre år.

En betinget frakendelse hedder ikke 3 klip - en betinget frakendelse er en
betinget frakendelse, der lige som før lovændringen, var underlagt en
prøvetid på 3 år.

?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-09-05 08:05

Per Beer Hansen skrev:

> [...]
> og Politiet så samtidigt opdager at ungerne ikke er spændt fast på
> bagsædet, udløser det så flere klip eller kun ét ?

Jeg har set 2 personer hér og i d.f.m., som begge har fået 2 klip på én gang
(hvis Herrn. Altzheimer ikke bedrager mig).
Hans
http://kortlink.dk/dkfritidbil/xq8