bare en lille hyggetur, og så mange overtr~
Fra : Per O.

Dato : 10-09-05 17:20

Vi har lige været ude og køre en lille hygetur i dag.

Vi endte på den lille hyggelige ø Alrø i Horsens fjord.
Medens vi sad og hyggede os på en af de i øvrigt udmærkede bænke, kunne vi
indenfor 30 minutter se følgende:

1 motorcyklist uden hjelm
1 anden motorcyklist (med hjelm) som fyrede sin store maskine af som en
sindssyg hen ad den lille vej
1 moder med tre børn, hvoraf to ikke var spændt fast, men bare stod op og
holdt om sæderne i familiens Skoda Octavia stationcar.

På vejen hjem oplevede vi først en lastbil som ikke blinkede, men bare
svingere til venstre ind i den bås vi var på vej ind i, og ved næste sving
opdage chaufføren først til sidst, at han skulle til venstre igen, så endnu
en gang et ulovligt vognbaneskift.
Til sidst holdt der en dame midt på vores vej og lige midt i en chakane, så
man ikke kunne komme forbi. Da hun så fik øje på os bagvedsatte hun igang
igen, blot for tre meter henne at knalde bremsen i igen, og så dreje ind til
højre på en p-plads, naturligvis uden at blinke!

Det synes jeg meget godt afspejler mange danskeres måde atkøre bil på ..
desværre. Det som generede mig mest var den dumme ko i Skodaen .. det er en
ting at man ikke bruger hovedet, og udsætter sig selv for fare, men at køre
med børnene løse i bilen burde udløse et par ordentlige los i røven ..
mindst! Polisen havde jo nok takseret det til to klip i kørekortet!

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : Morten Trab

Dato : 10-09-05 17:27

On Sat, 10 Sep 2005 18:20:03 +0200, "Per O."
<digital@NEJTAKosterbo-net.dk> wrote:

>Vi har lige været ude og køre en lille hygetur i dag.
>
>Vi endte på den lille hyggelige ø Alrø i Horsens fjord.

Samme her ;)

>Medens vi sad og hyggede os på en af de i øvrigt udmærkede bænke, kunne vi
>indenfor 30 minutter se følgende:
>
>1 motorcyklist uden hjelm

Så en hel flok (vel nok 10 - 15 stykker helt ude i enden af ø'en, mod
Horsens siden) hvor en del af dem ikke havde hjelm på..

Ellers ikke noget specielt at bemærke på dagens tur, udover en post
der havde utroligt travlt med at komme hjem fra Alrø...Man skulle tro
han var med i et post-race ;)

Mvh. Morten

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 10-09-05 18:00

"Per O." <digital@NEJTAKosterbo-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1 moder med tre børn, hvoraf to ikke var spændt fast, men bare stod op og
> holdt om sæderne i familiens Skoda Octavia stationcar.

......og du havde ikke hultangen med?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-09-05 08:31

Per O. wrote:
> [...]
>
> Vi endte på den lille hyggelige ø Alrø i Horsens fjord.
> Medens vi sad og hyggede os på en af de i øvrigt udmærkede bænke, kunne vi

Der er mangel på organdonoere.

> 1 anden motorcyklist (med hjelm) som fyrede sin store maskine af som en
> sindssyg hen ad den lille vej

Der er stadig mangel på organdonoere.

> 1 moder med tre børn, hvoraf to ikke var spændt fast, men bare stod op og
> holdt om sæderne i familiens Skoda Octavia stationcar.

Forkasteligt.

> [...]
> med børnene løse i bilen burde udløse et par ordentlige los i røven ..
> mindst! Polisen havde jo nok takseret det til to klip i kørekortet!

Helt enig.
Det burde være et klip / barn.

mvh

Christian

Fra : Brian Sørup

Dato : 12-09-05 09:04

> [...]
>
> Vi endte på den lille hyggelige ø Alrø i Horsens fjord.
> Medens vi sad og hyggede os på en af de i øvrigt udmærkede bænke,

Dumt ...

> 1 anden motorcyklist (med hjelm) som fyrede sin store maskine af som
en
> sindssyg hen ad den lille vej

Også dumt .....

> 1 moder med tre børn, hvoraf to ikke var spændt fast, men bare stod op
og
> holdt om sæderne i familiens Skoda Octavia stationcar.

også dumt

> [...]
sving
> opdage chaufføren først til sidst, at han skulle til venstre igen, så

Du skal kun blinke ved vognbaneskift på motorvej....

> [...]
ind til
> højre på en p-plads, naturligvis uden at blinke!

dumt

> [...]
> med børnene løse i bilen burde udløse et par ordentlige los i røven ..
> mindst! Polisen havde jo nok takseret det til to klip i kørekortet!

Hvordan er trafikmønsteret på Alrø ?
som en trafikeret gade i Kbh eller som en lille flække i provinsen med 3
huse og fælles lokum ?
Ikke at jeg forsvarer at køre med *løse* børn i bilen, men var det nu
også så uforsvarligt som du lægger op til .......
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Per O.

Dato : 12-09-05 21:59

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ikke at jeg forsvarer at køre med *løse* børn i bilen, men var det nu
> også så uforsvarligt som du lægger op til .......

Hvis hun havde mødt ham tossen på motorcyklen skulle hun mindst bremse hårdt
op (=flyvende børn) eller var måske ramlet sammen med ham (også = flyvende
børn) .. så den kommentar holder ikke vand. En opbremsning er fuldt ud nok
til at ungen klasker imod forruden.

Per O.

Fra : Brian Sørup

Dato : 13-09-05 07:11

> [...]
flyvende
> børn) .. så den kommentar holder ikke vand. En opbremsning er fuldt ud

Hvis ungerne står op og holder om sæderyggen kan de på ingen måde ryge
op i forruden ved en opbremsning og/eller mild kollision - been there,
done that, got the T-Shirt........
Prøv at tænke tilbage til din egen barndom og tæl så hvor mange genge du
er kravlet ned fra instrumentbrættet efter en opbremsning (jeg går her
ud fra at du, som jeg selv, er fra en tid hvor barnestole og
sikkerhedsseler på bagsædet var et ukendt begreb) - jeg kan kun tale for
mig selv og jeg eller mine 2 søskende er _aldrig_ røget op i forruden af
bilen.

Jeg vil godt gentage at jeg ikke bifalder kørsel med *løse* børn, men
den politiske korrekthed og offentlige forargelse tager en gang imellem
overhånd og pisker en stemning i vejret der byder folk blindt at følge
landets ( nogen gange tåbelige) love uden selv at overveje/vurdere
situationen.
Vores egne børn er altid fastspændte når vi kører, også selvom det kun
er de 250m hjem fra Mormor og Morfar - og skulle en af os voksne glemme
at tage selen på skal vi nok blive mindet om det af en _meget_bestemt_
røst fra bagsædet.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-09-05 11:42

On Tue, 13 Sep 2005 08:11:17 +0200, "Brian Sørup"
<camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote:

> [...]

>er de 250m hjem fra Mormor og Morfar - og skulle en af os voksne glemme
>at tage selen på skal vi nok blive mindet om det af en _meget_bestemt_

Det var ligegodt satans. *LOL*

Unger bugseres ind i bil. Unger spændes fast. Køre max. 2 minutter.
Unger løsnes igen. Unger bugseres ud af bil.

Tage ungerne ved hånden, og GÅ! *LOL*

250 meter??

Brian for hævlede. Du må ikke gi' mig den slags chock.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Brian Sørup

Dato : 14-09-05 07:07

> [...]
>
> Tage ungerne ved hånden, og GÅ! *LOL*
>
> 250 meter??
>
> Brian for hævlede. Du må ikke gi' mig den slags chock.

Ha-ha-ha, det er da også kun hvis vi har været ude at køre og vi liige
skal ind og have en kop kaffe på vej hjemover vi kører det lille stykke,
ellers er det på gå-ben.
Og med den nye *Völle_med_mölle* er det vel nærmest mishandling at
starte den op for at trille 250meter......

Fra : Per O.

Dato : 13-09-05 16:00

KLIP
> [...]
> sikkerhedsseler på bagsædet var et ukendt begreb) - jeg kan kun tale for
> mig selv og jeg eller mine 2 søskende er _aldrig_ røget op i forruden af

Jeg har faktisk prøvet det modsatte, så den køber jeg ikke. Min nu afdøde
fader sad uden sele i min bil, og jeg klodsede bremserne totalt med ca
50km/t og han knaldede hovedet i forruden, så fedtpletten fra hovedbundens
kontakt med forruden var fint synligt bagefter. Så jeg tror du har været
heldig at bilerne dengang bremsede dårligt af helvede til, det gør de ikke i
dag. Har du set det afsnit af Top Gear hvor de sætter en Ford Anglia og en
Ford Escort til at lave katastrofeopbremsning med samme fart, og Angliaen
kører bare derudaf mod solnedgangen, og ender med en bremselængde som er
mindst 4 gange længere end Escort'en .. se det er forskellen på gamle dage
og nu, og biler fra tiden imellem 1960 og nu bremser også dårligere end de
helt nye biler.
Noget helt andet er at det jo ikke beskytter børnene mod en påkørsel forfra
af en modkørende bilist, og så er der gansle andre kræfter på spil, da
bilerne så holder stille på et splitsekund, og så er en sele nu en god ting.

Per O.

Fra : RP

Dato : 12-09-05 09:33

> Hvordan er trafikmønsteret på Alrø ?
> som en trafikeret gade i Kbh eller som en lille flække i provinsen med 3
> huse og fælles lokum ?

Det sidste, lille ø med et par bondegårde og en kro. Det var
ihvertfald min oplevelse, da jeg fik forvildet mig derover sidste
sommer.

Fra : Per O.

Dato : 12-09-05 22:00

"RP" <roald.poulsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Det sidste, lille ø med et par bondegårde og en kro. Det var
ihvertfald min oplevelse, da jeg fik forvildet mig derover sidste

Som nævnt i mit tidligere svar, så er en opbremsning nok til at få flyvende
børn i bilen, og det er nok til at det er forkasteligt.

Per O.