Blind mand kørte 269 km/t i Maserati
Fra : Lau

Dato : 10-09-05 06:21

Sakset fra EB

Er det en fugl, er det et fly, er det en blind mand i en Maserati, der
sætter verdensrekord ved at køre 269 km/t?

Af Rune Melchior Sjørvad - 11:37 - 9. sep. 2005 Kombinationen af en blind
mand og en Maserati-sportsvogn nåede op på 269 km/t i Sydafrika. Det er ny
verdensrekord

Den sydafrikanske mand Hein Wagner har sat ny hastighedsrekord for
synshandicappede. Wagner satte sin rekord på en flyveplads tæt på Sydafrikas
grænse mod Botswana. Det skriver Verdens Gang.

Den modige blinde sydafrikaner fik sin bil - en Maserati V8 Gransport - helt
op på 269 kilometer i timen, hvilket er ny verdensrekord. Den tidligere
rekord var sølle 233 km/t. Den blev i sin tid sat af en blind britisk
bankmand.

Hein Wagner fik under turen hjælp af en seende hjælper, der gav ham
instrukser om vejforholdene.

- Vi kørte uden forsikring, for der var ingen som ville forsikre os. Jeg kan
faktisk ikke beskrive, hvordan det føltes, for det gik bogstaveligt talt ret
hurtigt, sagde Hein Wagner efter sit vellykkede rekordforsøg.

Formålet med rekorden var dobbelt. Dels ville Hein Wagner sikre sig en plads
i Guinness Rekordbog, men samtidig ville han også gerne gøre opmærksom på
blindes dårlige forhold i Sydafrika.

--
Lau
___,

/ \ .

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-05 07:14

"Lau" <lauremovethis@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Formålet med rekorden var dobbelt. Dels ville Hein Wagner sikre sig en
> plads i Guinness Rekordbog, men samtidig ville han også gerne gøre
> opmærksom på blindes dårlige forhold i Sydafrika.

Øv lige det sidste må siges at være lidt mislykket. En blind mand i en
masserati.....+ dårlige forhold

--
Tom

Fra : Morgan Jones

Dato : 10-09-05 09:32

> Øv lige det sidste må siges at være lidt mislykket. En blind mand i en
> masserati.....+ dårlige forhold

Bemærk ovenikøbet at bilafgifterne i SA er næsten så slemme som i DK.

Fra : Non-Desperado

Dato : 10-09-05 11:31

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev:

>Bemærk ovenikøbet at bilafgifterne i SA er næsten så slemme som i DK.

Blinde mennesker ser ikke på prisen når de køber bil... *G*

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.

Fra : Lars Jensen

Dato : 10-09-05 16:39

Non-Desperado wrote:

> Blinde mennesker ser ikke på prisen når de køber bil... *G*

LOOOL! - Det er sjovt, fordi det er sandt! :)

Lars B

Fra : KASO

Dato : 12-09-05 08:12

Jeg synes, at det virker som om der kører masser af blinde på de danske
veje....

Fra : Brian

Dato : 12-09-05 16:26

KASO wrote:

> Jeg synes, at det virker som om der kører masser af blinde på de
> danske veje....

Det tænker jeg også hver gang jeg ser en Renault

/Brian