ny citröen C3 HDI
Fra : Tom M

Dato : 09-09-05 22:06

Vi står over for at skulle have ny bil, det bliver måske nok en splinter ny
C3 1.4 HDI.
172.000 kr.

Holder den de 23 km/t pr liter ved blandet kørsel som der står?
ville gerne høre fra andre med erfaringer til bilen.

Tom

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-05 22:20

"Tom M" <coijn@fjernmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Holder den de 23 km/t pr liter ved blandet kørsel som der står?
> ville gerne høre fra andre med erfaringer til bilen.

Kender intet til den, men 23 km/ltr. går naboens gamle Corsa 1.5 D,
så mon ikke også 3'eren gør ?

Hvad har den af heste egentlig ?

Fra : ChipMIK

Dato : 09-09-05 23:21

Olesen wrote:

> Kender intet til den, men 23 km/ltr. går naboens gamle Corsa 1.5 D,
> så mon ikke også 3'eren gør ?
>
> Hvad har den af heste egentlig ?

Er den ikke kommet med 1.6 også til citroener..

Prøvede 1.4 i Ford Fiesta men den var godtnok for døv

Chipmik, 1.6 HDi

Fra : Steen F.

Dato : 10-09-05 02:04

Tom M wrote:
> Vi står over for at skulle have ny bil, det bliver måske nok en
> splinter ny C3 1.4 HDI.
> 172.000 kr.

Jeg kender en der har købt sådan en svend, og hun har ikke haft andet end
problemer med den. Lige fra startproblemer til vinduesviskere der ikke
virker. En enkelt gang måtte hun have Falck til at bugsere bilen hjem på
værksted da den opgav ævret.
Jeg går selvf ikke ud fra at alle C3 opfører sig sådan. Så må det være svært
at drive forretning i længden. Men folk har en tilbøjelighed til kun at se
på indkøbsprisen når de handler bil, og derfor sælger Citroen selvf mange
biler. Men totaløkonomien er mere interessant.
Ellers er der jo den netop faceliftede VW Polo TDi. Koster mere, men giver
nok også en højere gensalgspris. Prøv den. Den kører godt.
Eller en Toyota Yaris. En rigtig lille sparegris.

> Holder den de 23 km/t pr liter ved blandet kørsel som der står?
> ville gerne høre fra andre med erfaringer til bilen.

Det har været vendt her i gruppen flere gange, men vist ikke med 1,4'eren.
Men de andre PSA HDi'er kørte vidst 5-8 km/l kortere end lovet i de første
30.000 km.

MVH Steen

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 10-09-05 09:14

> [...]
> nok også en højere gensalgspris. Prøv den. Den kører godt.
> Eller en Toyota Yaris. En rigtig lille sparegris.

Jeg har sådan en, med SensoDrive gearkasse, og jeg har aldrig haft
nævneværdige problemer med den. Den har kørt 75.000 km nu (allesammen med
mig bag rattet), og det har været meget tilfredsstillende.
Dog kan jeg ikke få min meget over 18-19 km/l (målt ved optankningerne), men
jeg tror måske at det skyldes at sidder lidt "nervøst" med foden -
accelererer og slipper, accelererer og slipper osv.
Men det er er ellers en rigtigt dejlig bil, også til lange ture - kører 200
km dagligt, og de er meget behagelige.

/Kasper Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-05 06:22

> [...]
>
> Holder den de 23 km/t pr liter ved blandet kørsel som der står?
> ville gerne høre fra andre med erfaringer til bilen.

Hej Tom.

Ellers spørg her http://www.hi-speed.dk/ eller/og http://portal.pugs.dk/ , i
deres forum, der er sikkert flere der kører PSA 1,4 HDi

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Henrik

Dato : 10-09-05 07:38

Havde en kunde som kørte 30 km/l i sin Toyota Yaris Diesel.

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-05 07:56

"Henrik" <brakentorp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Havde en kunde som kørte 30 km/l i sin Toyota Yaris Diesel.

Min 'chef' kører af og til 40 i sin A2. Tror ham desv. ikke.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-09-05 08:00

Olesen skriver:

> Min 'chef' kører af og til 40 i sin A2. Tror ham desv. ikke.

Nej, det kan jeg godt forstå. At noget fra VAG gruppen virker er en torn
i øjet på dig

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-05 19:08

> Olesen skriver:

> Nej, det kan jeg godt forstå. At noget fra VAG gruppen virker er en torn
> i øjet på dig

Næppe.
Jeg har selv en vogn fra VAG gruppen...ham 'chefen'
har iøvrigt lige været på værksted med sin A2, da
gearkassen ikke skiftede ordentligt...og så er den jo udgået........

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 10-09-05 12:05

Olesen wrote:
> "Henrik" <brakentorp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Min 'chef' kører af og til 40 i sin A2. Tror ham desv. ikke.

Jeg kører tit 130 i min Xantia :)

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend