Brintpille og ammoniak
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-09-05 20:23

Hvis jeg ikke har misforstået det, skulle pillen afgive ammoniak. Så var det
vel nærliggende at man brugte en ammoniaktank i stedet?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-09-05 08:27

Preben Riis Sørensen wrote:
> Hvis jeg ikke har misforstået det, skulle pillen afgive ammoniak. Så var det
> vel nærliggende at man brugte en ammoniaktank i stedet?

Det er vist ikke rigtigt, jeg har opfattet det som at man oplagerer
brinten i ammoniakken.

mvh

Christian

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 12-09-05 10:28

Preben Riis Sørensen wrote:

> Hvis jeg ikke har misforstået det, skulle pillen afgive ammoniak. Så var det
> vel nærliggende at man brugte en ammoniaktank i stedet?

Bortset fra at ammoniak i fri form ikke ligefrem er det sundeste man
kan tænke sig.

Fidusen med pillerne er netop at ammoniaken er bundet således at der
ikke kommer fri ammoniak ud f.eks. ved et sammenstød hvor tanken
beskadiges.

Ebbe

Fra : santana.sorensen@get~

Dato : 12-09-05 11:05

Ebbe Kristensen skrev:

> Bortset fra at ammoniak i fri form ikke ligefrem er det sundeste man
> kan tænke sig.

Det er benzin jo heller ikke, vel?

/Martin

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-05 12:32

<santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

>Det er benzin jo heller ikke, vel?

Du skal bare lade være med at drikke det ;). Ammoniak er en gas som fylder
din lunger med vand. så du såatsige drukner i "eget saft" :(.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-09-05 19:14

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal bare lade være med at drikke det ;). Ammoniak er en gas som fylder
> din lunger med vand. så du såatsige drukner i "eget saft" :(.

Jeg foretrækker dog ammoniak fremfor at blive ristet levende.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-05 05:59

> Jeg foretrækker dog ammoniak fremfor at blive ristet levende.
> --
Det er et imaginært sprgs. ;). Når man bliver forbrænd kraftigt, bliver
nerve-enderne brændt væk, så man ingen smerte føler. Men du kan godt mærke
at du ikke kan "få vejret" og hvorfor ;).

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-09-05 20:30

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev
> Det er et imaginært sprgs. ;). Når man bliver forbrænd kraftigt, bliver
> nerve-enderne brændt væk,

Så er det derfor patienterne på brændsårsafdelingerne springer rundt og
synger.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 12-09-05 11:58

santana.sorensen@get2net.dk wrote:

> Det er benzin jo heller ikke, vel?

Næeh - men der har man endnu ikke fundet en måde at få det på en
form hvor det ikke umiddelbart kan brænde. Det har man nu med brint.

Faktisk så jeg et sted at et af de problemer, forskerne bag pillen
stadig slås lidt med, er hvorledes man undgår udslip af ammoniak.

Ebbe