/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15833
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Servicevogn på arbejde.
Fra : apollo14 aka Kenneth~


Dato : 09-09-05 18:46

Hej guttere og gutinder.

Hvilken kassevogn skal jeg vælge, hvis jeg kan vælge mellem 100.000 -
200.000. Den skal køre som servicevogn i et hvidevarefirma, der skal
installeres GPS - fartpilot - oplader til sækkevogn og helt klart
installationsæt for mobiltelefonen/erne. GPS'en kan dog evt. erstattes
af en bærbar pc/autopc hvad den nok bliver, da kontakt til firmaet
sender alle arbejdsordrer som email. Derudover skal jeg kunne have 2-4
maskiner(opvaskere - vaskemaskiner - tørretumbler - køleskabe) med hver
dag, og samtidig havde reservedelslager i bilen.

 
 
Rasmus Lauritsen (10-09-2005)
Kommentar
Fra : Rasmus Lauritsen


Dato : 10-09-05 11:32

apollo14 aka Kenneth Rugaard wrote:
> Hej guttere og gutinder.
>
> Hvilken kassevogn skal jeg vælge, hvis jeg kan vælge mellem 100.000 -
> 200.000. Den skal køre som servicevogn i et hvidevarefirma, der skal
> installeres GPS - fartpilot - oplader til sækkevogn og helt klart
> installationsæt for mobiltelefonen/erne. GPS'en kan dog evt. erstattes
> af en bærbar pc/autopc hvad den nok bliver, da kontakt til firmaet
> sender alle arbejdsordrer som email. Derudover skal jeg kunne have 2-4
> maskiner(opvaskere - vaskemaskiner - tørretumbler - køleskabe) med hver
> dag, og samtidig havde reservedelslager i bilen.

Jeg ved ikke så meget om priserne på de forskellige kassevogne, men kan
da fortælle min oplevelse af lidt forskellige modeller.

I sidste måned kørte jeg ret meget i en ny Opel Movano 2.5 CDTi.
(http://www.autogazeta.com/g/426/New_Movano.jpg - Magen til denne) Det
er en rigtig dejlig bil, som er meget praktisk indrettet i kabinen. Et
par kopholdere, masser af aflægge plads og generelt en dejlig
fornemmelse. Motoren er dejlig hurtig og trækker godt fra land.
Styringen er næsten som i en personbil, man har stadig en god
fornemmelse af, hvor man har den. Der er desværre ikke så meget plads
bag i den jeg har kørt med, men mon ikke det er muligt at få en aflang
og høj version af den? Det er det hos de fleste andre mærker.

Jeg har også kørt mange km i en den foregående model af Ford Transit.
(http://www.emet-tmv.ee/pic/photo/ford.jpg - Det er denne model, bare
med et højere tag) I den savner jeg en masse. Ingen ordenlig
aflæggeplads i kabinen, ingen kopholder og generelt en ret kedeligt sted
at sidde. Derudover havde jeg problemer med, at jeg ikke kunne få sæddet
langt nok tilbage, til at jeg sad perfekt. (jeg er endda kun 172)

Jeg har kørt indtil flere versioner af den, både den lange, den korte,
benzin, diesel, med manuel gear og med automatgear. Jeg ved ikke hvilken
motor der har været i dem, men de har været for små. Det tager alt for
lang tid at komme op i fart i byerne og så løber de ikke anden 110-120
km/t på toppen. Jeg bryder mig heller ikke rigtig om den måde, man
oplever kørslen på. Styringen er uskarp, og man har ikke rigtig nogen
fornemmelse af vejen. Jeg kunne forestille mig, at det føles som at køre
en bus. Automatgearkasserne har været ret dårlige, de går tit i stykker.
(Jeg deler biler med mange andre, og det er desværre ikke alle der
behandler dem ordenligt) Men er du gal der er meget plads i lastrummet i
de store versioner.

Jeg har også kørt en smule i den nye version af Ford Transit.
(http://www.ford-homolka.cz/transitn/transit.jpg) Den lider under det
samme problem som den gamle, nemlig at den er sløv og langsom. (Det
skyldes sikkert, at firmaet har købt den med mindste motor.) Indvendigt
minder den meget om den gamle. Jeg savner lidt bedre plads i kabinen. I
denne model er der heller ingen fornemmelse af styringen, man drejer på
rattet og håber at bilen drejer med. Denne model lider, af en meget
alvorlig fejl i forhold til den gamle model. Den er noget lavere,
hvilket betyder, at vi på min arbejdsplads ikke kan bakke til vores
betonramper, da vi så ikke kan få dørene op. Det duer simpelthen ikke.

Skulle jeg købe en varevogn, så ville jeg nok kigge nærmere på Fiat
Ducato også. Den kan ihvertfald fås i både korte og lange versioner.
Derudover kan man også få dem med en lækker dieselmotor. Hvis jeg ikke
tager meget fejl, så er det nok selvsamme motor der sidder i den Opel
Movano, jeg nævnte tidligere. Jeg kan ikke berette noget om indretningen
af en Ducato, da jeg aldrig har kørt sådan en. Kort sagt, skulle jeg
selv købe en varevogn, så blev det nok en Fiat Ducato eller Opel Movano.
(Opel'en har også en tvilling, jeg mener den hedder Renault Trafic)

God fornøjelse med at vælge bil.
Med venlig hilsen
Rasmus Lauritsen

apollo14 aka Kenneth~ (10-09-2005)
Kommentar
Fra : apollo14 aka Kenneth~


Dato : 10-09-05 20:00

Rasmus Lauritsen <rasmusPRIKlauritsen@g.ma.il.com> wrote in
news:rCyUe.318$fd4.70@news.get2net.dk:


> Skulle jeg købe en varevogn, så ville jeg nok kigge nærmere på
> Fiat Ducato også. Den kan ihvertfald fås i både korte og lange
> versioner. Derudover kan man også få dem med en lækker
> dieselmotor. Hvis jeg ikke tager meget fejl, så er det nok
> selvsamme motor der sidder i den Opel Movano, jeg nævnte
> tidligere. Jeg kan ikke berette noget om indretningen af en
> Ducato, da jeg aldrig har kørt sådan en. Kort sagt, skulle jeg
> selv købe en varevogn, så blev det nok en Fiat Ducato eller Opel
> Movano. (Opel'en har også en tvilling, jeg mener den hedder
> Renault Trafic)


Kan sige så meget at det ikke skal være en Ducato, det er en
hatteæske uden lige, den jeg kører i nu skal laves for 25.000, da
tårnstiveren og gearkassen er død, og den har kun kørt 100.000 på 2
år. Og da jeg højest sandsynligt skifter til at være selvstændig
inden for meget kort tid, skulle jeg gerne have en bil der ikke
koster for meget i rep. og helst ikke skal holde på værksted hele
tiden, samtidig skal den kunne holde til at tage et par ture til
Jylland et par gange om mnd. Tror jeg tøffer ud og prøver den der
Opel Movano, en af de næste par dage.

Ukendt (11-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-09-05 11:52

>> Skulle jeg købe en varevogn, så ville jeg nok kigge nærmere på
>> Fiat Ducato også. Den kan ihvertfald fås i både korte og lange

> Kan sige så meget at det ikke skal være en Ducato, det er en

> år. Og da jeg højest sandsynligt skifter til at være selvstændig
> inden for meget kort tid, skulle jeg gerne have en bil der ikke
> koster for meget i rep. og helst ikke skal holde på værksted hele

Så skal du have Sprinter eller Vito / Vaneo


Allan



Rasmus Lauritsen (11-09-2005)
Kommentar
Fra : Rasmus Lauritsen


Dato : 11-09-05 20:54

Allan Møller wrote:
> Så skal du have Sprinter eller Vito / Vaneo

På min arbejdsplads har vi en Sprinter, hvor det kræver man er
bodybuilder for at trykke koblingen ned. Der skal ihvertfald bruges
mange kræfter, og holder man for rødt i mere end 10-15 sekunder, så får
man krampe. :)

Henrik B. (12-09-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-09-05 07:46


"Allan Møller" <nosmap> skrev i en meddelelse
news:43240c45$0$18644$14726298@news.sunsite.dk...

>> år. Og da jeg højest sandsynligt skifter til at være selvstændig
>> inden for meget kort tid, skulle jeg gerne have en bil der ikke
>> koster for meget i rep. og helst ikke skal holde på værksted hele
>
> Så skal du have Sprinter eller Vito / Vaneo

Du mener selvfølgelig: Så skal du IKKE have Sprinter eller Vito / Vaneo?

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



Henrik B. (12-09-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-09-05 07:46


"apollo14 aka Kenneth Rugaard" <apollo14dk@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:Xns96CCC91FBE133apollo14dknospamhotm@62.243.74.163...
> Hej guttere og gutinder.
>
> Hvilken kassevogn skal jeg vælge, hvis jeg kan vælge mellem 100.000 -
> 200.000. Den skal køre som servicevogn i et hvidevarefirma, der skal
> installeres GPS - fartpilot - oplader til sækkevogn og helt klart
> installationsæt for mobiltelefonen/erne. GPS'en kan dog evt. erstattes
> af en bærbar pc/autopc hvad den nok bliver, da kontakt til firmaet
> sender alle arbejdsordrer som email. Derudover skal jeg kunne have 2-4
> maskiner(opvaskere - vaskemaskiner - tørretumbler - køleskabe) med hver
> dag, og samtidig havde reservedelslager i bilen.

Hvis du ikke gider holde på værksted hele tiden, så er en Toyota HiAce, i
lang version, et godt bud.

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409243
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste