kædekitmærke med forstærkning (og så allig~
Fra : Ukendt

Dato : 07-09-05 22:26

Hvad var det for en kædekit producent man skulle være opmærksom på?

Noget med at de sælger forstærkede kit som slet ikek er forstærkede?

Hvordan kender man de kit?

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-05 06:37

S.G skrev i meddelelsen <431f5acd$1@news.wineasy.se>...
>Hvad var det for en kædekit producent man skulle være opmærksom på?

Naeh, snarere forhandlere :-/ Har lige set DID's svageste o-ringskæde
anbefalet til VTR Et rigtigt dumt valg IMO.

>Noget med at de sælger forstærkede kit som slet ikek er forstærkede?

:-|

>Hvordan kender man de kit?

Køb den kæde din instruktionsbog anbefaler, hvilket vil sige "DID 50ZVM" til
din TL'er

mvh
Orla

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-05 06:47

> Naeh, snarere forhandlere :-/ Har lige set DID's svageste o-ringskæde
> anbefalet til VTR Et rigtigt dumt valg IMO.

Og hvad hedder disse?

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-05 07:09

> Naeh, snarere forhandlere :-/ Har lige set DID's svageste o-ringskæde
> anbefalet til VTR Et rigtigt dumt valg IMO.

Er det sådan et kit her?
http://cgi.ebay.de/DID-X-Ring-Kettensatz-SUZUKI-TL-1000-S-Bj-97-00_W0QQitemZ7998559329QQcategoryZ49841QQrdZ1QQcmdZViewItem

Fra : Orla Pedersen

Dato : 08-09-05 07:32

S.G wrote:

> Er det sådan et kit her?

http://cgi.ebay.de/DID-X-Ring-Kettensatz-SUZUKI-TL-1000-S-Bj-97-00_W0QQitemZ7998559329QQcategoryZ49841QQrdZ1QQcmdZViewItem

Det er DID's mellemvare som er helt fin til under 90-100 Hk.

TL'ens pulserende træk fordrer derimod ZVM kæde.

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 09-09-05 18:22

Orla Pedersen wrote:

> Naeh, snarere forhandlere :-/ Har lige set DID's svageste o-ringskæde
> anbefalet til VTR Et rigtigt dumt valg IMO.

Regina og Iris har det tillige med at proklamere deres produkter
reinforced uden at de bedste styrker er blot en anelse med pp DID og RK's
kraftigste styrker!!

--
Armand.

Fra : Moller

Dato : 08-09-05 08:46

S.G wrote:
> Hvad var det for en kædekit producent man skulle være opmærksom på?
>
> Noget med at de sælger forstærkede kit som slet ikek er forstærkede?
>
> Hvordan kender man de kit?

   Du slår op på DID's side omkring hvad kit der anbefales til din MC...
de har et alternativ, hvis du ik lige kan skaffe det anbefalet, og det
er typisk det alternative mange forhandlere prøver at prakke dig på,
selv om det slet ikke er lige så kraftigt som det som DID har anbefalet
fra starten.

   Jeg er begyndt at ringe til SayJes.dk og bestille det kædekit som jeg
selv slår op på DID's side... og hvis jeg ved en fejl for fundet en for
svag, så plejer de hos SayJes at gøre opmærksom på det med det samme, så
man kan få den rigtige kæde. Prisen er fino for en Dansk forhandler, og
det er svært at sammenligne med onlineshops som prøver at sælge den
svage kæde til mindre penge, for det er jo ik samme produkt.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-05 11:07

Dvs jeg køber en DID 530ZVM kæde! De fåes ikke stærkere? :)

Fra : Moller

Dato : 08-09-05 11:51

S.G wrote:
> Dvs jeg køber en DID 530ZVM kæde! De fåes ikke stærkere? :)

   Jo da, en DID 630ZVM er vel ;) men om det er en god ting, det er noget
andet.

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-09-05 13:27

S.G wrote:
> Dvs jeg køber en DID 530ZVM kæde! De fåes ikke stærkere? :)

hvis du monterer 2 kits uden på hinanden?

--
vh
Torben

Fra : Tommy Fer

Dato : 10-09-05 09:04

S.G skrev:
> Dvs jeg køber en DID 530ZVM kæde! De fåes ikke stærkere? :)

Tjae, du får dig en masse uaffjedret vægt! EN kammi køre på en TL1000R
med det kraftigste 520!!! DID kæde, den holdt svjh 18.000 km!

mvh Tommy Fer

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 10-09-05 12:47

> Tjae, du får dig en masse uaffjedret vægt! EN kammi køre på en TL1000R
> med det kraftigste 520!!! DID kæde, den holdt svjh 18.000 km!

Det er ikke økonimisk en smart løsning, men HK mæssigt er det en god ide.
Køber man en virkelig højkvalitets 520'er kæde kombineret med alu tandhjul
bag på er der en vægtbesparelse af de aller vigtigste kg på cyklen, og det
kan godt holde. Forvente dog et kædekit koster 1800 - 2000kr og holder max
2/3 af et højkvallitets 530 kit.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Steen Schmidt

Dato : 10-09-05 13:41

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Køber man en virkelig højkvalitets 520'er kæde kombineret med
> alu tandhjul bag på er der en vægtbesparelse af de aller vigtigste kg
> på cyklen

Men nu kører man vel ikke TLR og tænker på vægtbesparelse? Så er man da
galt afmarcheret fra starten af...

Mvh
Steen

Fra : Armand

Dato : 15-09-05 15:58

> [...]
> kan godt holde. Forvente dog et kædekit koster 1800 - 2000kr og holder max

520 og 530's trækstyrke er den samme i samme kvalitettsbetegnelse, så en
520'er er ikke svagere - Dér hvor svagheden spiller ind er omkring de
nødvendigvis smallere tandhjul: "20" hhv. "30" står for kædebredden á
2/8" hhv. 3/8" så et 320-tandhjuls tykkelse er reduceret med en
trediedel hvilket må siges at være betragteligt :-|

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-05 17:05

Armand skrev i meddelelsen ...

>520 og 530's trækstyrke er den samme i samme kvalitettsbetegnelse, så en
>520'er er ikke svagere

Det er nu en grov forenkling, DID 520VM 3.650 Kg. DID 530VM 4.310 Kg.
Forskellen ligger i lasketykkelsen 2,0 mm. henholdsvis 2,4 mm. DID's
kraftigste 520 x-ringskæde hedder 520VL4 3.800 Kg.

Vægt pr. 100 ruller:
520VM 1,54 Kg.
520VL4 1,75 Kg.
530VM 2,16 Kg
530ZVM 2,29 Kg

>nødvendigvis smallere tandhjul: "20" hhv. "30" står for kædebredden á
>2/8" hhv. 3/8" så et 320-tandhjuls tykkelse er reduceret med en
>trediedel hvilket må siges at være betragteligt :-|

Nemlig ja !

mvh
Orla