Hvilken cykel? (Krav: Touring/sport, Maks ~
Fra : KT

Dato : 06-09-05 18:52

Hej, jeg går og overvejer at genanskaffe mig en mc til den daglige
transport.

Hvilken model vil i anbefale ud fra følgende krav:

Frisk mc, også til langture (Kbh <-> nordjylland)
(Ikke en "racer", heller ikke en kromcykel)
Kørekomfort er 1. prioritet, men det skal heller ikke være en Goldwing eller
stor BMW
Omkring eller over ~70 heste.
Maks 70.000 kr (Jeg har tøj, hjelm, lås mm. fra sidst jeg havde mc).
Ikke for gammel, gerne yngre end 5-10 år.
Stabil i drift (Det er alle mc'er vel, så måske er det et intetsigende
krav).

Jeg har haft kig på Fazeren. Det er lige den type mc jeg søger. Men jeg har
ikke behov for næsten 100 heste.
Er der billigere alternativer med færre heste ? (Gerne i stil med fazeren)

Jeg har kørt en del på min brors SV650, den synes jeg ikke er så god til
længere ture.

Håber i kan hjælpe.
På forhånd tak.

Mvh Kim

Fra : Ole

Dato : 06-09-05 19:30

Hej.

Jeg har et godt forslag.

Suzuki DL-650 V-Strom. Den har SV650 motoren som på V-Strom yder
omkring 4 HK mindre til gengæld har den et lidt større moment.
Gearingen er vistnok også ændret lidt.

God kørestilling, man sidder rimelig oprejst. Ikke noget med ondt i
ryggen m.v.

Kører mellem 18-22 km/l og 400-450 km per tankfuld (22 liter)

Eneste minus for dig er måske er det kniber med at finde en til
omkring 70k ? Den koster 100K af ny og kom vist først frem i 2002

http://www.suzuki-mc.dk/mc/DL650K5/dl650k5.htm

Er par test

DBA

http://mc.dba.dk/asp/artikler/detail.asp?ArtikelId=32728&NyhedskategoriID=292&SekItem=292&Sogning=&Query=Indtast+et+s%F8geord

EB

http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=261982

Der er tonsvis af udenlandske test også, generelt får den fine
anmeldelser. Det kan jeg som sagt kun være helt enig i

mvh Ole

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 06-09-05 19:56

Suzuki RF 900
Bandit 1200
VFR 750

Fra : Richard

Dato : 06-09-05 21:08

Thomas B. Andersen wrote:

> Suzuki RF 900
> Bandit 1200
> VFR 750

- alle behørigt droslet til de ønskede 70 hk for en beskeden merpris

Nej, giv køb på de sidste 10-15 hk og find en pæn NTV650 af de sidste
årgange - evt. med kåbe aht komforten på langture og for at afbøde de
sidste par hk

Ellers, solgte Kaw. sin nøgne 750'er herhjemme de år - ZR-7? - i så fald
måske lettere at finde end Suz.' ditto GSX750, der var omtalt herinde
fornylig...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Martin Guld Thomsen

Dato : 06-09-05 21:21

Kawasaki ZZR 600, som er en cykel i sportstouring katagorien, den har
fuldkåbe som er stor fordel på langture.
Den har godtnok 100hk, men det burde da ikke være et problem og er iøvrigt
vandkølet.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 06-09-05 21:34

Thomas B. Andersen wrote:
> Suzuki RF 900

Racer style...

> Bandit 1200

Kunne være lige i øjet, men med 98.00 HP (71.5 kW)) @ 8500 RPM kunne
Bandit 600, er måske lidt nærmere det ønskede, men dog væsentlig
billigere (75.000,- fra ny i 1997)

> VFR 750

- . - . - . - . - . - . - . - . - . -

IMO, er Fazeren et glimrende valg

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : KT

Dato : 06-09-05 21:10

"Ole" <schultz@post4.tele.dk> wrote in message
> Hej.
>
> Jeg har et godt forslag.
>
> Suzuki DL-650 V-Strom.

Det var et fint forslag!
Men som du selv nævner er den svær at få fat på til en pris der passer min
pengepung.

Mvh Kim

Fra : Ole Hansen

Dato : 06-09-05 21:08

KT wrote:

> Jeg har haft kig på Fazeren. Det er lige den type mc jeg søger. Men jeg har
> ikke behov for næsten 100 heste.
> Er der billigere alternativer med færre heste ? (Gerne i stil med fazeren)

Hmm.. Suzuki Bandit f.eks.. VFR 750? Jeg ville vælge Fazeren tror jeg :)
Den gamle radiobil må da kunne fås for omkring 70K.

> Jeg har kørt en del på min brors SV650, den synes jeg ikke er så god til
> længere ture.

Det er et spørgsmål om vilje.. Dog skal der helst et vist tempo til, før
det er behageligt, synes jeg..

> Mvh Kim

Utroligt så begejstret, jeg er for den Fazer..

--
Ole Hansen
SV650S

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-09-05 21:29

"KT" <detsortehulATSLETTE@hotmail.com> writes:

> Jeg har haft kig på Fazeren. Det er lige den type mc jeg søger. Men
> jeg har ikke behov for næsten 100 heste. Er der billigere
> alternativer med færre heste ? (Gerne i stil med fazeren)

Fazeren er ellers på mange måder præcis hvad du leder efter. Effekten
bliver afleveret ganske jævnt og ved almindelig kørsel under 7k rpm
trækker den bare godmodigt og jævnt. Derover sker der selvfølgelig en
hel del mere, men det bestemmer man helt selv. Fazeren fås jo fra godt
60k, så det bliver svært at noget billigere, uden at der spares på
mere end motorydelse.

Jeg kan anbefale dig at læse anmeldelsen af Fazeren, jeg har skrevet
til dmcn:
<http://dmcn.dk/mcanm/vis_mc_anm_detail.asp?maerke=Yamaha&model=FZS600%20Fazer&aargang=1999>
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : KT

Dato : 06-09-05 21:57

Tak for alle de fine forslag.
Umiddelbart er det Fazeren der trækker mest, men hvis pengene ikke rigtigt
er til at finde bliver det måske en Bandit 600 med halvkåbe.

Mvh Kim

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 07-09-05 06:21

> Hej, jeg går og overvejer at genanskaffe mig en mc til den daglige
> transport.
>
> Hvilken model vil i anbefale ud fra følgende krav:

Hej Kim

Hvis jeg primært skulle køre så langt på motorvej ville jeg vælge en der er
god på motorvej.

Suzuki RF 900
Honda CBR 1000
Yamaha YZF 750

Skulle jeg gå ned i motorstørrelse ville gå efter disse:
FZR 600 R (Ræveøje modellen - 100Hk)
Kawasaki ZZR 600
YZF 600 R Thundercat
Honda CBR 600 F3 (95-98)

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : John Doe

Dato : 07-09-05 11:34

"KT" <detsortehulATSLETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ikke for gammel, gerne yngre end 5-10 år.
> Stabil i drift (Det er alle mc'er vel, så måske er det et intetsigende

Måske en Hyosung GT650 Comet. Den lever op til de nævnte krav og kan fåes
til 65000k - helt ny.
http://www.bikes-and-parts.dk/index3.htm

mvh
Jesper