svejsning af kåbe...
Fra : Peter Jakobsen

Dato : 01-09-05 21:25

Så lærte jeg at man ikke skal stole på det stykke træ man brugte til at få
kørt mc'en over kantstenen...

Har fået en dygtig bekendt til at svejse kåben, men hvordan med holdbarheden
i sådan en svejsning ???

Er det nødvendig at forstærke på bagsiden med glasfibermåtte og polyester
(som Hr. Gruby foreslår) ???

--
M V H

Peter Jakobsen
KAWASAKI ZX12R '01
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1152

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-05 23:00

"Peter Jakobsen" <this-email-is-not@valid.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> holdbarheden i sådan en svejsning ???
>
> Er det nødvendig at forstærke på bagsiden med glasfibermåtte og polyester

Øv rigtigt surt

Hvad med at tage kåben helt af, en fræk lille streetfighter lygte/kåbe og et
cross styr, er helt overbevist om at en ZX12R kunne blive en fed
streetfighter !

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 02-09-05 05:54

Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:
> [...]
>
> Hvad med at tage kåben helt af, en fræk lille streetfighter
> lygte/kåbe og et cross styr, er helt overbevist om at en ZX12R kunne

Hmm

Fra : Steen Gruby

Dato : 02-09-05 01:00

On Thu, 1 Sep 2005 22:25:29 +0200, "Peter Jakobsen"
<this-email-is-not@valid.nu> wrote:

Hej Peter.

>Er det nødvendig at forstærke på bagsiden med glasfibermåtte og polyester
>(som Hr. Gruby foreslår) ???

Næ, ikke nødvendigvis.
Der findes metoder til at sammensvejse plastic med, og hvis man har
det rigtige til den type plastmateriale kåben er lavet af er der ingen
tvivl om at det kan repareres uden at forstærke bruddet på bagsiden.
Det jeg har skrevet om at anvende polyester på bagsiden af plastic er
en metode jeg har fundet på, mere af nød end af lyst ,-)
De fleste af de kåber jeg har repareret, har alle det til fælles at
der har manglet større eller mindre stykker af det oprindelige
materiale, så der skulle "moduleres" alligevel.
Hvad er så mere medgørligt end glasfiber og polyester?
Og så har jeg blot adopteret metoden også ved mindre brud i mangel af
det rigtige svejsemateriale, i sikker forvisning om at det vil holde.
Du kan betragte det som nøden og damen uden en trevl )

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-09-05 08:45

Peter Jakobsen wrote:
> Så lærte jeg at man ikke skal stole på det stykke træ man brugte til at få
> kørt mc'en over kantstenen...

Ned til den lokale Stark og hente en pose kold asfalt - det fungerer for
mig.

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-05 08:37

Peter Jakobsen skrev i meddelelsen ...

>Er det nødvendig at forstærke på bagsiden med glasfibermåtte og polyester
>(som Hr. Gruby foreslår) ???

Det kommer an på hvor meget plasten har ændret hårdhed. Mange plasttyper
bliver mere hårde/sprøde ved svejsning, og der vil en forstærkning med fiber
og polyester, (eller evt. epoxy), være en fordel.

mvh
Orla