Sammenligninger
Fra : MLN

Dato : 01-09-05 21:01

Hej gruppe

Jeg render rundt i den heldige situation at jeg skal have købt min første
MC.
Så er det jo at man spørger omkring sig, og jeg må ærligt sige at det sgu
ikke er nemt.
Den ene dag har jeg snakket med en Harley mand og så er jeg stensikker på at
ville have en Harley, dagen efter møder jeg en gut med en Suzuki Bandit og
så er det pludseligt sådan en jeg ikke kan leve uden, den tredie dag ....
osv osv.
Findes der et site der har listet forskellige maskiner og lavet
sammenligninger, lidt ala dem de laver i bladet Bike ?
Hvad er f.eks Yamahas sidestykke til Suzuki bandit 650, eller Kawazaki´s
sidestykke til en Dragstar 1100 .... osv ?

Findes der et sådan sted på nettet ?

Håber på hjælp, så man er nogenlunde sporet ind til foråret.

Yours
Martin Lynge

PS. forøvrigt fantastisk at der findes en gruppe som denne med så mange
gode, sjove og fornuftige svar.

Fra : Snusken

Dato : 01-09-05 21:30

> [...]
> MC.
> Så er det jo at man spørger omkring sig, og jeg må ærligt sige at det sgu

Hej,
Det kan godt være svært at vælge første gang.
Som udgangspunkt skal man vælge udfra ønske om cykeltype og
hvad den skal benyttes til.
F.eks. kun sommerkørsel eller helårskørsel, det sætter nogle
grænser for typen af cykel.
Da jeg sidste år fik kortet i hus, ville jeg have en så problemfri
og overkommelig cykel ( og med kardantræk ) som muligt og
valget faldt, bl.a. vha Google og denne nyhedsgrp., på en Honda NTV.
Den er pålidelig som et schweizerur, eneste ulempe er lidt kort
afstand mellem sæde og fodhvilere, altså for dem over 180 cm..
--
vh, erico
---

Fra : sofushansen@gmail.co~

Dato : 01-09-05 21:33

Prøv at tage et kig på http://www.motorcyclenews.com/ jeg har set at
de har et par anmeldelser til download som PDF. Bla. en sammeligning af
10 forskellige brugte (årgang 97-00) 600ccm maskiner.

Mvh.

Emil S. Hansen

Fra : Carl Dragert

Dato : 01-09-05 21:35

"MLN" <martin@SLETDETTEmln.dk> wrote in message
> [...]
> og så er det pludseligt sådan en jeg ikke kan leve uden, den tredie dag

Gør først op med dig selv om du er til:
Sport, Touring, Chopper, Transapl (rigtige begreb?)

Fisker har defineret det således:
Sport - købes af bredskuldrede og smalrøvede
Touring - købes af smalskuldrede og bredrøvede
Chopper - købes af nogen som er store over det hele

Når du har valgt den type som passer mest til dig, så hold dig til den og gå
på jagt efter modeller.

Hilsen Carl
(Som gerne kører 1200km/dag på sin FZR600)

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-09-05 08:50

Carl Dragert wrote:

> [...]
> Sport - købes af bredskuldrede og smalrøvede
> Touring - købes af smalskuldrede og bredrøvede
> Chopper - købes af nogen som er store over det hele

Heh - min sportstourer gør mig så til smal/smal eller bred/bred? Iøvrigt
meget passende - da FJ1100 kom frem var det en sportsmaskine med hår
mellem tænderne, men som den er kommet op i årene et det blevet en
tourer. Dem der er vokset med maskinen har sikkert ændret form som
beskrevet

--
vh
Torben

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 02-09-05 08:05

Du kan måske bruge www.motorcykelgalleri.dk til noget...

> Håber på hjælp, så man er nogenlunde sporet ind til foråret.

Gå på bilblioteket og spørg efter MC-revyen. På mit lokale har de samtlige
årgange liggende i deres magasin, til udlån. Så er det bare om at bladre
igennem og finde ud af hvad man kan lide, og så bruge dba.dk som prisguide.

/
Jesper

Fra : Knud L R

Dato : 02-09-05 19:41

"MLN" <martin@SLETDETTEmln.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Yours
> Martin Lynge
>
> PS. forøvrigt fantastisk at der findes en gruppe som denne med så mange

Jeg forstår godt din situation. Desværre er det ikke sikkert, du kun oplever
det som førstegangskøber. Sagen er nemlig at de fleste af os vel er til lidt
af det hele (smalrøvet eller ej). Det bedste ville være hvis man kunne have
en hel "stald" med lidt af hvert. Men det er jo de færreste af os beskåret.
Jeg tror du bare skal hoppe ud i det. Du har jo smag for det hele, og så må
du nok indstille dig på, at når du har haft din først MC 1-2 år skifter du
nok til en anden - måske endda en helt anden type.