MC batterilader
Fra : Chris

Dato : 29-08-05 10:04

Hej,

Er det noget med at man kan få en MC batterilader der bare skal tilsluttes
batteriet og ellers passer sig selv vinteren over, indtil batteriet skal
bruge igen ??
Hvad er prisen i givet fald og hvor kan sådan en svend købes ?

Mvh Chris

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 29-08-05 10:16

"Chris" <chl@heleneogjens.dk> writes:

> [...]
> batteriet og ellers passer sig selv vinteren over, indtil batteriet skal

Jeps, f.eks. OptiMate III.

> Hvad er prisen i givet fald og hvor kan sådan en svend købes ?

Fåes hos Louis.de til 56 Euro + porto.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 29-08-05 12:02

Chris wrote:

> [...]

> bruge igen ??
> Hvad er prisen i givet fald og hvor kan sådan en svend købes ?

Hej

Personligt har jeg en optimate lader og der findes sikkert også andre på
markedet.

Den kan købes hos louis.de til ca. 56 euro (artikel 10003702) og så kan du
ligeså godt bestille et oliefilter og lidt olie og tændrør - når nu du er
igang så har du det når vinteren nærmer sig

Jens B. Rasmussen
Rf900

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-05 15:46

"Jens B. Rasmussen" <beerdog01@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Personligt har jeg en optimate lader og der findes sikkert også andre på
> markedet.

Optimate laderen fås hos en del danske mcforhandler til 479 kr.
God lader bruger den selv og kan også klare Gel batterier (Lukket
batterier).

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : MikeSpeed.dk

Dato : 30-08-05 21:00

"Flemming Disc" <disctekniksnabeladiscteknik.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >
> Optimate laderen fås hos en del danske mcforhandler til 479 kr.
> God lader bruger den selv og kan også klare Gel batterier (Lukket

Hej.. Jeg bruger den her .. Link : http://www.hobby-world.dk/ Klik
på lader.. Klik også på 220v..
Så kommer den her frem.. : 5510518 Lader til 12V blyacco..
Den har jeg brugt nu i 5år til min Gel-batteri

Mvh. Michael K

Fra : Bjørn S

Dato : 31-08-05 07:48

MikeSpeed.dk wrote:

> Hej.. Jeg bruger den her .. Link : http://www.hobby-world.dk/ Klik
> på lader.. Klik også på 220v..

Men den er vel ikke selvregulerende ?
Jeg fandt en gammel variabel strømforsyning på ~0,5 A til samme brug, men
så skal man altså huske tiden, så den ikke durer derudaf.
Fordelen med en Optimate er at den selv slår fra og til ved behov.

--
/Bjørn

Fra : Jan Bachman

Dato : 31-08-05 08:14

>Personligt har jeg en optimate lader og der findes sikkert også andre på
>markedet.

Jeg har også en Optimate III.

Er der nogen fidus i at have den siddende på batteriet vinteren over,
fremfor at sætte den på et par dage før man skal ud og trille første
gang i foråret?

/Jan

Fra : Bjørn S

Dato : 31-08-05 08:27

Jan Bachman wrote:
> Er der nogen fidus i at have den siddende på batteriet vinteren over,
> fremfor at sætte den på et par dage før man skal ud og trille første
> gang i foråret?

Ja,det er jo lige det som er fidusen
Men strængt taget er det ikke nødvendigt, men du bør som minimum lade
batteriet hver 2. måned. Et skud inden sesongen starter er ikke altid nok.
Årsagen er at batteriet selvudlader, og bliver det tømt nok begynder det
også at sulfatere, blypladerne får en hård hinde som man normalt ikke kan
komme af med igen, og batteriets kapacitet forringes.

--
/Bjørn