Jet-kit til CBR600F2, spild eller?
Fra : Henrik Sommer

Dato : 23-08-05 21:11

Som gammel CBR-mand, er jeg i vilden sky mht. priser (på Djævleøen) på en
fuld omgang jet-kit, KN-filter og inddysning, foretages på værksted.

Hvad skal sådan noget koste og er det pengene værd?

Pft.

-------
Henrik
YZF-R6 (til februar)

Fra : Moller

Dato : 23-08-05 21:20

Henrik Sommer wrote:
> Som gammel CBR-mand, er jeg i vilden sky mht. priser (på Djævleøen) på en
> fuld omgang jet-kit, KN-filter og inddysning, foretages på værksted.
>
> Hvad skal sådan noget koste og er det pengene værd?

   Tjaaa...

   Jetkit ca. 1200 til 1600Kr. alt efter mærke/forhandler.
   KN-filter ca. 250Kr. til 1500Kr. alt efter stage/mærke/forhandler.

   Indjustering af hele molevitten ca. 900 til omkring 2600Kr. alt efter
forhandler, og om du køber det hele samlet, eller selv montere det inden.

   pengende værd... det bestemmer du selv, har du 2150 til 5700Kr. i
overskud, og vil kaste dig ud i det ? er det jo kun din egen vudering
der bedømmer dette. Resultatet kan være meget forskelligt, og hvis du
har standard potte på, kan alt for åbne KN filtre osv. give problemer i
mellem området osv. Men tager du et alm. drop in KN, og for dyset den
godt ind, så er Jet-kit delen spild af penge, da der kan opnås nær samme
resultat og alt efter værksted der gør det kan det ene blive bedre end
den anden løsning.

   Mit forslag er... alm. KN dropin, og en god justering hos et anerkendt
værksted(dem finder du ved at søge i gruppen). så er du ok dækket ind,
vil du mere end dette, så skal du op med den store pengepung, og skifte
udstødning inden du tager et stage 2/3 KN filter + JET-kit. og gøre op
med dig selv om hvad du syntes om ok benzinøkonomi frem for ekstra kræfter.

--
VH
Lars Molnit