Fart-idiot på baghjulet med 130 km/t
Fra : Allan

Dato : 19-08-05 07:41

Mere præcist kan det vel næppe siges - læs mere på eb.dk:

Dette indlæg er ikke ment som oplæg til debat.

/Allan

Fra : Jacob Larsen

Dato : 19-08-05 10:06

"Allan" <webmaster@knallertMCInternet.dk> wrote in message
> Mere præcist kan det vel næppe siges - læs mere på eb.dk:

Det var på Vesterbro, men hvor på Vesterbro? Det er jo ikke ligegyldigt.
Mener generelt ikke EB-"journalistik" bør tages alvorligt. 24Nordjyske havde
også et indslag, men det var knap så betonet og fordomsfuldt.

> Dette indlæg er ikke ment som oplæg til debat.

Hvad er det så ment som i en diskussionsgruppe som den her?
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : Allan

Dato : 19-08-05 10:52

> Hvad er det så ment som i en diskussionsgruppe som den her?

Til almindelig orientering.

mvh
Allan

Fra : Jens Jensen

Dato : 19-08-05 11:40

"Allan" <webmaster@knallertMCInternet.dk> skrev i en meddelelse

> Til almindelig orientering.
>
> mvh
> Allan

Øhhh.. nu fatter jeg ingenting.

Hvad er formålet med at orientere mig om en person der kører 130 på baghjul
?

Jeg kender ham ikke, jeg har intet med ham at gøre, jeg kører ikke selv 130
på baghjulet og har aldrig gjort det.

Jeg kan ikke se hvorfor jeg og andre i gruppen skal orienteres, men jeg kan
forstå hvis indlægget var et oplæg til diskussion om hvornår man er idiot
eller ej.

Men orientering ????????????????????????????

Mvh Jens

Ps.jeg kan så orientere jer om at mit røvhul klør når jeg kører langt (det
er ikke et oplæg til diskussion)

Fra : TL1000s

Dato : 19-08-05 11:43

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

--
M.V.H.

Kenneth T. Steffensen
Suzuki Gsxr-750-00
webmaster@dinglepjortmc.dk
www.dinglepjortmc.dk

Fra : christian

Dato : 19-08-05 11:57

> Ps.jeg kan så orientere jer om at mit røvhul klør når jeg kører langt (det
> er ikke et oplæg til diskussion)

Gør mit ikke. Sørger for god ventilation

Men benene kan blive lidt ømme.

Fra : Simon Rasch 9640

Dato : 19-08-05 12:36

> Gør mit ikke. Sørger for god ventilation

Ja, indefra velsagtens ?!?

/Simon

Fra : Carl Dragert

Dato : 19-08-05 12:40

"christian" <neess@image.dk> wrote in message

> Gør mit ikke. Sørger for god ventilation
>
> Men benene kan blive lidt ømme.

Gør mine ikke, jeg aflaster dem var at køre en del på baghjul

Fra : Pizzabager

Dato : 19-08-05 12:41

> Ps.jeg kan så orientere jer om at mit røvhul klør når jeg kører langt (det
> er ikke et oplæg til diskussion)

gider vi vist heller ikke diskutere.. netdoktor.dk er vist stedet det sker
;)

Kasper

Fra : Allan

Dato : 19-08-05 13:39

> Øhhh.. nu fatter jeg ingenting.
<snip>
> Jeg kan ikke se hvorfor jeg og andre i gruppen skal orienteres, men jeg
> kan forstå hvis indlægget var et oplæg til diskussion om hvornår man er
> idiot eller ej.

Der postes tonsvis af info/links her i gruppen, som ikke nødvendigvis er
udtryk for en holdning og dermed ikke ment som diskussionsemne. Det kommer
jævnligt op og vende om man er barnlig, ubetænksom, idiot ( jeg kunne blive
ved ) hvis man lører kreativt/friskt - min "til orientering" bemærkning, er
blot et udtryk for at jeg ikke ønsker at starte *endnu* sådan en......

> Ps.jeg kan så orientere jer om at mit røvhul klør når jeg kører langt (det
> er ikke et oplæg til diskussion)

*rofl*

mvh
Allan

Fra : Ths Niels

Dato : 19-08-05 21:05

> Ps.jeg kan så orientere jer om at mit røvhul klør når jeg kører langt (det
> er ikke et oplæg til diskussion)

Jeg har sagt det før - og siger det gerne igen: Hygiejne! Vand og sæbe er
problemløser nummer et!

/Thomas

Fra : Hekto

Dato : 19-08-05 21:32

In article <uXqNe.95$1Q2.52@news.get2net.dk>, øv@der_fik_jeg_den.dk
says...
> Jeg har sagt det før - og siger det gerne igen: Hygiejne! Vand og sæbe er
> problemløser nummer et!

Nix!
Dét har jeg prøvet! ... der går 14 dage, så klør det lige så meget
igen!!!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : OlIvEr [6000]

Dato : 19-08-05 22:41

> Nix!
> Dét har jeg prøvet! ... der går 14 dage, så klør det lige så meget
> igen!!!
---
WD40... Det kan ALT!

--
--==>OlIvEr<==--
Honda Hornet 600

Fra : Hans Møller

Dato : 07-09-05 09:16

On Fri, 19 Aug 2005 12:39:59 +0200, "Jens Jensen"
<iderig@fjerndettejubii.dk> wrote:

> [...]
>
>Mvh Jens
>
>Ps.jeg kan så orientere jer om at mit røvhul klør når jeg kører langt (det

Jeg kan så orientere om at jeg altid kører på på baghjulet - undtaget
når jeg bremser så kraftigt at det letter fra asfalten - så kører jeg
kun på forhjulet.

Slukker og lukker
Hans/NTV
Motorcyklister dør ikke - de bliver slået ihjel

Fra : Steen L. Eriksen

Dato : 19-08-05 11:11

Du har ret i at det ikke er ligegyldigt hvor på Vesterbro det foregår.
Hvor ligger vesterbro i øvrigt i Århus? Er det Vesterbros Torv eller
Vesterbrogade der er tale om? Nå ligegyldigt. Det der er væsentligt i
henhold til hastighed, er hvor hurtigt, det er tilladt (af politiet)
at køre et givet sted. Jeg kan ikke forestille mig at det er tilladt
at køre hurtigere i Århus end andre steder i landet, hvor man må køre
50 km/h. Eller er der også forskel på jyske og sjællandske kilometer.
I så fald vil jeg gerne have oplyst omregningsfaktoren, da jeg skal
til jylland i overmorgen, og mit speedometer er udstyret med italiensk
hastighedsvisning (den er vist nok identisk med den vi bruger på
sjælland).
Der er to ting i den unge mands kørsel, der hver for sig kan udløse
en frakendelse af kørekortet: Hastighedsoverskridelsen i % og den
manglende kontrol over motorcyklen. Det er ikke ret nemt at lave en
dobbelt undvigemanøvre endsige en kontrolleret opbremsning, når man
kører på baghjulet.
Der er en anden tråd i dette forum, søg efter "klippekort", hvor der
bliver henvist til et sted hvor man kan se de nye klippekortregler,
man kan risikere at komme i kontakt med ved færdselsforteelser, der er
væsentlig mindre end den her i tråden omtalte. Jeg har selv nærlæst
dem, og fået en enkelt overraskelse eller to. Men det er også ca 25 år
siden jeg var til køreprøve sidst, og der er åbenbart sket et par
justeringer siden da.

Med venlig hilsen
Steen L. Eriksen
DucSt3

Fra : Christian Andreasen

Dato : 19-08-05 11:35

Steen L. Eriksen wrote:

> Du har ret i at det ikke er ligegyldigt hvor på Vesterbro det foregår.
> Hvor ligger vesterbro i øvrigt i Århus?

Nu var det altså i Aalborg det foregik - i hvert fald ifølge EB. Vores
km/h er vist de asmme som dem I anvender på djævleøen (så vidt jeg ved

Fra : Steen L. Eriksen

Dato : 19-08-05 14:23

On Fri, 19 Aug 2005 10:35:13 +0000 (UTC), chrand@stofanet.dk
(Christian Andreasen) wrote:

> [...]
Ja, en eller anden dag lærer jeg nok at læse indenad! Der er håb
forude.

>Nu var det altså i Aalborg det foregik - i hvert fald ifølge EB. Vores
>km/h er vist de asmme som dem I anvender på djævleøen (så vidt jeg ved

Det var sg da ærgeligt, jeg havde ellers set frem til at trykke Duc'en
lidt af. Men så må jeg åbenbart ned syd for grænsen for (lovligt) af
finde ud af dens maxfart.

Steen L. Eriksen
DucSt3

Fra : Hekto

Dato : 19-08-05 11:55

In article <4305ac46.3348250@news.cybercity.dk>, steen@l-
eriksen.FJERNDETTE.dk says...
> [...]
> at køre et givet sted. Jeg kan ikke forestille mig at det er tilladt
> at køre hurtigere i Århus end andre steder i landet, hvor man må køre

Jeg kan nu heller ikke rigtig se hvad det har at gøre med hvor!?
Enhver der kører 130 km/t på baghjulet, andre steder end på et meget øde
og forladt sted, er ikke belemret med intelligensens forbandelse.
Der er ikke ret meget at bortforklare!

Fra : christian

Dato : 19-08-05 12:02

> [...]
> til jylland i overmorgen, og mit speedometer er udstyret med italiensk
> hastighedsvisning (den er vist nok identisk med den vi bruger på

Kommer vel an på om man har pendler kort. Da jeg købte mit 4zoners kort fik
jeg at vide jeg måtte køre så meget jeg ville med det.

Og kan man købe flere klip til sit klippekort som de indføre ?

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-08-05 08:54

christian wrote:

> Og kan man købe flere klip til sit klippekort som de indføre ?

Du kan vel tage 2 kørekort, så du har #2 at klippe i når du er ved at
forny #1 ?

Jeg kan ikke forestille mig at det er anderledes end HT systemet (jeg
glæder mig i øvrigt til at se en PolitMC med den gule klippeautomat
monteret).

--
vh
Torben

Fra : Bjørn S

Dato : 22-08-05 08:04

Torben Scheel wrote:

> Jeg kan ikke forestille mig at det er anderledes end HT systemet (jeg
> glæder mig i øvrigt til at se en PolitMC med den gule klippeautomat
> monteret).

Så bliver det da spænnende om man kan få grupperabatt, familierabatt og
lignende

--
/Bjørn - som fik kontrolafgift rabatt med HT i weekenden.

Fra : Steen Gruby

Dato : 22-08-05 08:34

On Mon, 22 Aug 2005 07:04:28 +0000 (UTC), bjosko@yahoo.com (Bjørn S)
wrote:

Hej

>Så bliver det da spænnende om man kan få grupperabatt, familierabatt og
>lignende

Der er noget i fremstillingen af klippekort systemet jeg ikke rigtigt
kan få til at hænge sammen.

Et klip er ar sammenligne med en straf, eller kædet sammen med en
straf.
En straf kan i sidste instans kun pådømmes af en dommer, altså i
retten.
Hvorledes kan politiet nu tiltage sig både den udøvende og den
dømmende magt?
Nå det får jeg vel se den dag jeg selv står til et "hak".
Det sker ikke før dommeren har talt

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Bjørn S

Dato : 22-08-05 08:49

Steen Gruby wrote:

> Hvorledes kan politiet nu tiltage sig både den udøvende og den
> dømmende magt?

Der er vel intet ændret lige der?
Et klip er ikke et fysisk klip i kortet som sådan, men du står med klippet
i politiets registre, og der havner du vel først når en sag er endelig,
altså, det sedvanlige med at du indrømmer overtrædelsen o.l.
Så egentlig er det vel et lidt misvisende navn på skærpet lovgivning.
Der står mere om det hele på www.sikkertrafik.dk , men lige i skrivende
stund er siden meeeeeget langsom.
--
/Bjørn

Fra : Schlæger

Dato : 23-08-05 09:44

Steen Gruby wrote:

> En straf kan i sidste instans kun pådømmes af en dommer, altså i
> retten.
> Hvorledes kan politiet nu tiltage sig både den udøvende og den
> dømmende magt?

Rolig nu !! Jeg tror desværre ikke, at du har været så heldig at
opdage en grundlovsovertrædelse ....

> Nå det får jeg vel se den dag jeg selv står til et "hak".
> Det sker ikke før dommeren har talt

Åh - du går vel næppe i retten med enhver færdselslovsovertrædelse ?

Mch Schlæger

Fra : Hekto

Dato : 23-08-05 11:11

In article <deenl6$c9m$1@abbeden.bunk.cc>, gertschlagerFJERN@hotmail.com
says...
> Åh - du går vel næppe i retten med enhver færdselslovsovertrædelse ?

Sssssh! ... du kender ikke Gruby!

Fra : Schlæger

Dato : 23-08-05 23:27

Hekto wrote:

> In article <deenl6$c9m$1@abbeden.bunk.cc>, gertschlagerFJERN@hotmail.com
> says...
>>
> Sssssh! ... du kender ikke Gruby!

Ku' al'så simpelthen ikk' la' være !! - Sorry

Mch Schlæger

Fra : Armand

Dato : 15-09-05 22:19

Steen Gruby wrote:

> [...]
> dømmende magt?
> Nå det får jeg vel se den dag jeg selv står til et "hak".

Det er vel blot som med bøderne nu: Hvis man erkender at være kriminel
er der ingen grund til at blande retten ind i forretningen, og sheriffen
sender blot en regning til dig.
Er man derimod uenig, for slet ikke at tale om uskyldig, nægter man
blot, hvorefter at man vil blive indkaldt til retten!

Læg mærke til hvor ivrige betjente er for at høre en indrømme sin
forseelse på stedet: Dét letter nemlig hans arbejdsgang meget á en
simpel bødesag, og sådan vil det med sikkerhed også være omkring grove
trafik-kriminelle forseelser såsom at køre over for rødt eller 144km/t
på en 110's motorvej!
En af mine gamle klubkammerater havde gjort sig det til en vane at
stille det uskyldigste fjæs op og besvare det klassiske spørgsmål: "Ved
du ikke hvor hurtigt man må køre hér", med svaret: "Jamn - Er det da
ikke 80(eller hvad fartgrænsen nu måtte være) her??" - En letopfattet
udmelding om at der ikke skal regnes med nogen indrømmelser og at
målingen derfor bare har at være i orden
En simpel ting som man måske skulle se at tillære sig :-/

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 15-09-05 22:55

On Thu, 15 Sep 2005 23:19:06 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.

>En simpel ting som man måske skulle se at tillære sig :-/

Eller min standard:
Betjenten: Ve' Do hvor hårtigt do ha' kørt?
Mig: Ja da!
Betjenten: Så' indvi' me lige i'et?
Mig: Det har jeg sørme glemt

Og nu hvor det er en summering af en ubetinget straf kan du være helt
sikker på at dommeren er mellemmand hvis jeg er tiltalt.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-09-05 00:35

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> En simpel ting som man måske skulle se at tillære sig :-/

Tjah. Jeg har flere trafikforseelser bag mig, hvor betjenten har
oplevet end (ægte) betuttet Peter, der beklagede inderligt, at han
havde nosset i det, men at det ikke var med vilje.

Jeg har endnu kun fået P-bøder. Og for mange af dem, i øvrigt.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Jeg sagde ikke, at han var et røvhul. Jeg
The RockBear. ((^)) sagde, at jeg synes, han er et røvhul, og

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-08-05 14:34

steen@l-eriksen.FJERNDETTE.dk (Steen L. Eriksen) writes:

> Du har ret i at det ikke er ligegyldigt hvor på Vesterbro det foregår.
> Hvor ligger vesterbro i øvrigt i Århus?

Det er vel ligemeget, når det er Vesterbro i Aalborg. Og det er som
bekendt en vej. En central vej. på 1500 meter.

Fra : bem

Dato : 19-08-05 11:18

Jacob Larsen wrote:
> Det var på Vesterbro, men hvor på Vesterbro? Det er jo ikke
> ligegyldigt.

Jo, det er fuldstændigt ligegyldigt hvor på Vesterbro man kører 130 på
baghjulet! Har du nogensinde været på Vesterbro?

/Bo

Fra : Jacob

Dato : 19-08-05 12:20

"bem" <bo.elkjaer@NOSPAMeudoramail.com> skrev i en meddelelse

> Jo, det er fuldstændigt ligegyldigt hvor på Vesterbro man kører 130 på
> baghjulet! Har du nogensinde været på Vesterbro?
>
> /Bo

Det er egentligt imponerende at han overhovedet kan komme op på 130km/h på
vesterbro (i Aalborg, i Danmark), og så på baghjulet. Der kan ikke have
været meget rafik.

Bare lige for at hælde benzin på bålet

Mvh Jacob

Fra : Carl Dragert

Dato : 19-08-05 12:42

"Jacob" <jacob@goatstormNOSPAM.dk> wrote in message

> Det er egentligt imponerende at han overhovedet kan komme op på 130km/h på
> vesterbro (i Aalborg, i Danmark), og så på baghjulet. Der kan ikke have
> været meget rafik.

På bahjulet fylder han mindre, og kan derfor sno sig bedre mellem biler og
forgængere

Fra : Jacob Larsen

Dato : 19-08-05 15:14

"bem" <bo.elkjaer@NOSPAMeudoramail.com> wrote in message

> Jo, det er fuldstændigt ligegyldigt hvor på Vesterbro man
> kører 130 på baghjulet! Har du nogensinde været på
> Vesterbro?

Ja, bor jo i Aalborg.

Den sydlige ende af Vesterbro er bred (4-sporet). Mon ikke det er der de har
stået? Det gør da en væsentlig forskel om det er der eller inde ved tyren.
Vesterbro starter vel helt nede ved Hotel Hvide Hus.

Fra : bem

Dato : 19-08-05 16:51

Jacob Larsen wrote:
> [...]
> de har stået? Det gør da en væsentlig forskel om det er der eller
> inde ved tyren. Vesterbro starter vel helt nede ved Hotel Hvide Hus.

Jo men for søren da Du mener da ikke alvorligt, at det kan være
sikkerhedsmæssigt forsvarligt at køre 130 på baghjulet uanset om det er i
den ene eller den anden ende af Vesterbro?

/Bo

Fra : Jacob Larsen

Dato : 19-08-05 17:21

> Jo men for søren da Du mener da ikke alvorligt, at
> det kan være sikkerhedsmæssigt forsvarligt at køre 130 på
> baghjulet uanset om det er i den ene eller den anden ende
> af Vesterbro?

Det var sandsynligvis et tidspunkt uden den store trafik, da politiet jo
ikke gider stille op, hvis folk bare kører for tæt og farligt, men ikke for
stærkt.

Da vi alligevel ikke ved noget om situationen kan vi ikke påstå der
overhovedet var andre tafikanter til stede i området. Den del af Vesterbro
jeg snakker om er jo ikke ret befærdet ift. resten af vejen.

Derfor kan jeg godt nøjes med at kalde det uansvarligt og ikke GROFT
uansvarligt. Betydende, at selvom det er forkert, er det ikke nødvendigvis
så slemt som det umiddelbart gøres til i EB.

Hvis jeg vidste mere om omstændighederne, kunne jeg komme med en egentlig
konklusion.

Fra : Schlæger

Dato : 19-08-05 18:12

Jacob Larsen wrote:

> [...]
> så slemt som det umiddelbart gøres til i EB.

> Hvis jeg vidste mere om omstændighederne, kunne jeg komme med en egentlig

Det er da helt unødvendigt !! At køre på baghjulet med 130 km/t inde i en
by er totalt hjernedødt. Han burde aldrig mere have lov at føre andet
køretøj end en 3-hjulet invalidecykel.

Mch Schlæger

Fra : Dennis

Dato : 19-08-05 19:15

> Det er da helt unødvendigt !! At køre på baghjulet med 130 km/t inde i en
> by er totalt hjernedødt. Han burde aldrig mere have lov at føre andet
> køretøj end en 3-hjulet invalidecykel.
>
> Mch Schlæger

Her er lige en udgave fra en som lige frem så hvad der skete

Jeg kørte lige bag ved denne "super forbryder" vi kørte i den brede ende af
vesterbro (4 sporet) kl 10 om aften. og vi var 4stk mc som de eneste på
vejen.
Så den med groft uforsvarligt og hjernedød, kommer fra nogen der bare gætter
sig til hvad der skete.

--
DDS
Sv650 Gsx-r 250

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-08-05 19:48

"Dennis" <IkkeTilAtGirafHuske@hotmail.com> writes:

> Jeg kørte lige bag ved denne "super forbryder" vi kørte i den brede ende af
> vesterbro (4 sporet) kl 10 om aften. og vi var 4stk mc som de eneste på
> vejen.

Ja, I var. Og det ved I, at I ville blive ved med at være, ikke?

Jo, I gjorde.

hastighedsgrænsen er jo ikke sat for at I tidsnok kan opdage det, når
I pludselig IKKE er alene på vejen. Den er kun sat for at genere jer.

Jeg ville ikke gide hidse mig op over det, hvis I havde kørt en 70-80
stykker, for der er naturligvis tidspunkter, hvor veje kan bære højere
hastigheder end andre.

Men ingen vej kan bære en 160% overskridelse SAMTIDIG med at føreren
bevidst begrænser sit udsyn og sin kontrol over transportmidlet.

at du var til stede er ikke en skid værd. Tværtimod. Du vil jo helst
forsvare din kammy, ikke?

Dertil kommer, at politiets målinger jo i praksis er højere end det
officielle tal de angiver. Så han kan sagtens have været oppe på 140.

> Så den med groft uforsvarligt og hjernedød, kommer fra nogen der bare gætter
> sig til hvad der skete.

Det er en simpel analyse af de kendte data:

1: Cyklen kørte MINDST 260% af den tilladte hastighed.
2: Cyklen stejlede
3: MCisten legede i stedet for at koncentrere sig om trafikken.

de data er RIGELIGT til at bifalde politiets reaktion.

--
Peter B. Juul, o.-.o Er der ikke, dybest set, tale om
The RockBear. ((^)) en interessekonflikt, når DF både

Fra : Torben Bach

Dato : 19-08-05 21:04

Peter B. Juul wrote:
> [...]
> 3: MCisten legede i stedet for at koncentrere sig om trafikken.
>
> de data er RIGELIGT til at bifalde politiets reaktion.

Bortset fra politiets og pressen reaktion, så gjorde en gut det samme her -
bare på ringvejen og ikke til gene eller fare for andre end sig selv.
Han er lige blevet udskrevet lettere invalid (skal langt hen ad vejen bruge
kørestol) i stedet for at være kulet 3 alen ned - kun fordi der findes
dygtige knoglereparatører i vores sygehusvæsen.
Hvis han ellers er en god far, så er datteren på 4-5 år også ret glad for,
at han stadig er her på denne planet!

Behøver jeg at fortælle, at han *aldrig* mere kører på MC og slet ikke
paradekørsel på baghjulet?

Mvh
Torben

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-08-05 20:36

"Dennis" <IkkeTilAtGirafHuske@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> vejen.
> Så den med groft uforsvarligt og hjernedød, kommer fra nogen der bare

Ach nein, jeg gætter ikke. Jeg kender Vesterbro, og jeg tror faktisk ikke
der er noget tidspunkt på døgnet hvor jeg vil bedømme det forsvarligt med
130 på baghjulet.
Vesterbro er egentlig ikke nogen racerbane, og selvom I ikke SER andre, så
kan der nu godt VÆRE andre - I så ihvertfald ikke politiet i tide.

Nå, gutten er ikke nogen superforbryder, han har bare handlet lidt for
uansvarligt, derfor har han ikke længere noget kørekort. Fair nok. Det er jo
ikke en livstidsstraf.

Jeg har hørt rygter om at det var ham gutten på den ret slidte sorte R6
stuntbike med wheeliebar, er det rigtigt?

Rittig

Fra : Morten dahl

Dato : 22-08-05 22:00

"Claus Rittig" <ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har hørt rygter om at det var ham gutten på den ret slidte sorte R6
> stuntbike med wheeliebar, er det rigtigt?

Nu uden at kende til sagen, lyder det MEGET sandsynligt hvis der er
Verneeer.. han huserer som bekendt i ålborg.

Han kommer oprindeligt fra Herning området, og jeg har ofte haft fornøjelsen
af at "lege" med ham på de små bøhh veje.

Han skal trods alt have at han har sublim kontrol over den R6 (specielt på
hjulet), omend stedet nok ikke var super velvalgt.
Men af 2 onder, så hellere ham i en kontrolleret 12 o´clock end en amatør
der lige har erfaret at hans nye 150hk++ cykel kan lave powerwheelies i de 2
første gear.

Dette her kan så nok overbevise ham om at gøre det til en hobby, forbeholdt
MC-træf og andet som shows..

--

Morten Dahl

Fra : Claus Rittig

Dato : 23-08-05 15:46

"Morten dahl" <morten@FJERNdahl.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Han skal trods alt have at han har sublim kontrol over den R6 (specielt på
> hjulet), omend stedet nok ikke var super velvalgt.

Al respekt for hans færdigheder!
Men med den slags talent følger et ansvar for at administrere det med stor
respekt for sine omgivelser, og selvom det er sjovere at optræde med
publikum på, så er Vesterbro et skidt sted til den slags udfoldelser.

Jeg håber at få ham at se på hjulet igen, bare under knap så ulovlige
omstændigheder.

Rittig

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-08-05 18:24

"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> writes:

> Derfor kan jeg godt nøjes med at kalde det uansvarligt og ikke GROFT
> uansvarligt. Betydende, at selvom det er forkert, er det ikke nødvendigvis
> så slemt som det umiddelbart gøres til i EB.

Ingen forventer køretøjer med 130 km/t på Vesterbro. Han er svær at
se, fordi hans lygte ikke "skyder" ligeud.

Det er altså ikke komplet urimeligt, hvis en cyklist eller en
fodgænger vælger at krydse for an ham og pludselig bliver ramt af et
kvart ton stål.

Groft. Uforsvarligt.

--
Peter B. Juul, o.-.o "All great epics come to an end. The Iliad. The
The RockBear. ((^)) Odyssey. War and Peace. Buffy the Vampire Slayer.

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-08-05 18:57

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Groft. Uforsvarligt.

Fuldstændig. Enig.

Rittig
(bosat i en sidegade til Vesterbro for 2 år siden)

Fra : Rasmus Neckelmann

Dato : 19-08-05 21:18

Peter B. Juul wrote:
> Ingen forventer køretøjer med 130 km/t på Vesterbro.

Tja det ved jeg nu ikke. Om de kører 100 eller 130 har vel cirka samme
(halvbrækkende) effekt i sidste ende. Der er dælme mange idioter der per
definition altid skal give den fuld gas det sidste stykke af Vesterbro, når
de kommer inde fra byen. Og det er både biler og motorcykler, ja alt med
hjul. Måske er det de færeste der ligefrem kan nå at komme op på 130 km/t,
men tror da at folk (lokale i det mindste) ved at køretøjer ræser forbi med
høj fart. Specielt ud på aftenen.
Taxaer er i øvrigt de værste, hvilket fik teknisk forvaltning til at ligge
en meget ond "rød" bølge der om natten - indtil da kørte taxaerne som død og
helvede. (det gør de i øvrigt stadig, men ikke så slemt)

> Groft. Uforsvarligt.

Ja meget, helt enig.

--
mvh Rasmus Neckelmann (der for et par timer siden stod på Vesterbro og måtte
afmontere tank+luftfilterkasse for at kunne re-montere det tændrør (med

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 19-08-05 20:20

On Fri, 19 Aug 2005 18:20:35 +0200, Jacob Larsen wrote:

> Det var sandsynligvis et tidspunkt uden den store trafik, da politiet jo
> ikke gider stille op, hvis folk bare kører for tæt og farligt, men ikke for
> stærkt.

Jeg forstår helt enkelt ikke din fokuseren på alverdens ydre forhold, der
jo i bund og grund ikke ændrer en dyt på, hvad båtnakken har gjort.

Det han har lavet er uansvarligt, og kan IMHO ikke forsvares - end of story.

Det er den slags typer, der giver MC-folket et dårligt ry - og som gør det
muligt at flå os mht. forsikring.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-08-05 16:40

"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stået? Det gør da en væsentlig forskel om det er der eller inde ved tyren.
> Vesterbro starter vel helt nede ved Hotel Hvide Hus.

Men alligevel, 130?!? Det er lige før han burde have en præmie, det ER
faktisk ret svært at komme op på de hastigheder på Vesterbro.

Til gengæld har han helt uden tvivl været til fare for andres liv og
førlighed.
Jeg har kørt på baghjulet med 130, endda ofte. Men jeg har vist aldrig kørt
på baghjulet på Vesterbro, det anser jeg for lidt uansvarligt. På Hobrovej
har vi nogle gange taget den 3-4-5 cykler på baghjulet i formation, det
vækker vild jubel i busserne, men der er også _noget_ bedre plads, og vi har
_aldrig_ gjort det med 130, det ville jeg kun gøre på motorvej eller meget
øde landevej.

Nå, han får et par år på bussen, det har nok en opdragende effekt. Busser er
nemlig træls.

Rittig

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-08-05 14:32

"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> writes:

> Det var på Vesterbro, men hvor på Vesterbro? Det er jo ikke
> ligegyldigt.

På hele Vesterbro, antageligvis.

I Aalborg er Vesterbro en 1500 meter lang vej, så med 130 km/t tager
det ikke engang et minut at bekøre hele Vesterbro.

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-05 19:46

synderen er inde på mc galleriet. Virker ikke som om han skammer sig
desværre

Fra : Rasmus Neckelmann

Dato : 19-08-05 21:31

S.G wrote:
> synderen er inde på mc galleriet. Virker ikke som om han skammer sig
> desværre

.... på en GS 500? Det må da have krævet en del teknik.

Mon ikke bare han har vippet lidt med forenden ved start fra kryds? - og
derefter har accelereret til 130?

Hvis politirapport har sagt "Ung 19-årig mand påtalt for at køre 130 km/t i
byzone og for at køre på baghjulet" - det kan Ekstra Bladet vist ret let
have lavet om til "Ung 19-årig mand påtalt for at køre 130 km/t på baghjulet
i byzone"

Prøver ikke at forsvare noget, manden (knægten) er øjensyneligt total idiot.
Kan bare ikke lide Ekstra Bladet :P

--
mvh Rasmus Neckelmann

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-05 21:32

"Rasmus Neckelmann" <neckelmann@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> i byzone og for at køre på baghjulet" - det kan Ekstra Bladet vist ret let
> have lavet om til "Ung 19-årig mand påtalt for at køre 130 km/t på

Nop r6´er, længere kørsel på hjul

Fra : Rasmus Neckelmann

Dato : 19-08-05 21:35

S.G wrote:

> Nop r6´er, længere kørsel på hjul

Nå okay - var der flere der blev taget så? Eller også forstår jeg da slet
ikke noget.

--
mvh Rasmus Neckelmann

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-05 21:49

> Nå okay - var der flere der blev taget så? Eller også forstår jeg da slet
> ikke noget.
jep
Der er flere tråde derinde om det :)

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-08-05 20:38

"S.G" <sebastianSNABELAnalnet.dk> skrev i en meddelelse

> jep
> Der er flere tråde derinde om det :)

Hvis det er ham jeg tror det er, så er det eneste der er underligt i denne
sag, at han ikke er blevet knaldet for længe siden Han er ikke kendt for
at slide vildt meget på sit fordæk.

Rittig

Fra : Peter Risager

Dato : 19-08-05 21:58

Politiet stod ved kirken overfor kildeparken, så det er altså på den
sydlige del at manden blev stoppet.

--
Peter Risager
"In this house, we obey the laws of thermodynamics!" - Homer J. Simpsons

Fra : Heintzelmann

Dato : 19-08-05 22:26

Det var overfor Europahallen på vej mod Syd.....
Jeg kørte iøvrigt lige bag ham. Alle der kører MC ved at 130 km/t
ikke tager mange sekunder eller meter. Men utroligt så mange MC folk
kan være så hellige... eller løgnere :D

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-08-05 22:47

"Heintzelmann" <cheintzelmann@gmail.com> writes:

> [...]
> ikke tager mange sekunder eller meter. Men utroligt så mange MC folk
> kan være så hellige... eller løgnere :D

Jeg tror, at du har en eller anden pointe. Kan du ikke evt. skrive en
sætning eller to, så vi kan finde ud af, hvad den er?

Arj, seriøst: Det er sgisme for billigt det der. "Det er OK at køre
som et svin, for alle dem, der klager sig gør det jo selv, men lyver
om det"

Det gode gamle ord om hvad tyve går og tror, viser sin berettigelse.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Får kan ikke lide at blive slået med en pind."
The RockBear. ((^)) -Marianne Juul, 2003

Fra : Marni

Dato : 21-08-05 01:32

"Allan" <webmaster@knallertMCInternet.dk> wrote in message
> Mere præcist kan det vel næppe siges - læs mere på eb.dk:

> Dette indlæg er ikke ment som oplæg til debat.

Så hold det for dig selv. Eller fortæl det til dine bekendte.

Marni

Fra : Hekto

Dato : 21-08-05 07:39

In article <4307cb84$0$592$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
martin@hotmail.com says...
> Så hold det for dig selv. Eller fortæl det til dine bekendte.

Se - havde det nu været et godt tilbud på billige dæk, eller billig
olie, så havde det jo heller ikke ligefrem været et debatoplæg - men så
havde det været helt iorden!?
Bare fordi en ytrer sig stik imod den holdning 'at brændere og
baghjulskørsel bare er cool' skal han bare holde kæft.

Vi har altså stadig ytringsfrihed her i landet! Det er altså helt legalt
at ytre sig offentligt - for eller imod - kongehuset ... og andre emner!