ventilindstilling BMW boxer
Fra : Paw Thomas Hildebran~

Dato : 17-08-05 08:46

Jeg er i gang med at lære lidt mere om min gamle motorcykel BMW R80/7
med Haynes som læremester.

Nu er jeg så nået til ventilerne.
Hayens forslår at de stilles til 0,10 på indsugningen og 0,20 på
udstødningen.
Jeg synes dog at ventilerne tikker noget mere efter at jeg har rodet
med dem.
Er det bare mine øre som er blevet overfølsomme, fordi jeg ikke er
sikker på at det er rigtigt det jeg har lavet, Eller er der noget
galt?

Hilsen Paw

BMW R80/7

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 17-08-05 14:03

"Paw Thomas Hildebrandt Christensen (slet S20RC)" <pthc@S20RCmail.dk> wrote
in message news:11242649700.0716270733134401@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> Er det bare mine øre som er blevet overfølsomme, fordi jeg ikke er
> sikker på at det er rigtigt det jeg har lavet, Eller er der noget

Hej Paw.

Det eneste jeg sådan lige kan komme i tanke om, er at tjekke med dig at du
har stillet ventilerne mens motoren var kold?
Og søgebladet skal kun liiiiiige kunne komme ind mellem.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
www.welles.dk

Fra : Paw Thomas Hildebran~

Dato : 17-08-05 15:05

Jeg har fået at vide at det måske er en smule slør i vippearmen.
og det kan afhjælpes med nogle shims.

Det vil jeg lige afprøve..

Tak for hjælpen

Hilsen Paw