vibrationer
Fra : Tom Andersen

Dato : 16-08-05 22:02

Er der nogen som har erfaring med dæmpning af vibrationer fra motoren og
hvor de kommer fra?
Jeg har justeret ventilerne og karburatorene så motoren burde være fin.
Alligevel synes
jeg skidtet ryster så jeg næsten skal have nye knæled når jeg står af
cyklen.

venligst Tom

Fra : Hekto

Dato : 16-08-05 22:37

In article <430253d3$0$1181$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
taerenskjold@hotmail.com says...
> [...]
> Alligevel synes
> jeg skidtet ryster så jeg næsten skal have nye knæled når jeg står af

Det ville nok hjælpe hvis du delagtig gjorde os andre i hvilken model du
lige klager over?
Hvor vibrationerne kommer fra er der ingen tvivl om; men om din vibrerer
mere eller mindre end gennemsnittet, er jo afhængig af motorkontruktion
m.m.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Schlæger

Dato : 17-08-05 08:45

Tom Andersen wrote:

> [...]
> Alligevel synes
> jeg skidtet ryster så jeg næsten skal have nye knæled når jeg står af

Hvis du kører Harley, må du nok lære at leve med det ...

Mch Schlæger

Fra : who_cares

Dato : 17-08-05 19:45

:))

Fra : Tom Andersen

Dato : 18-08-05 00:05

det er skam blot en Honda CB500 årgang 96.

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-05 20:21

Tom Andersen skrev i meddelelsen
<4303c231$0$1174$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...
>det er skam blot en Honda CB500 årgang 96.

Det er sikkert fordi at Du kører med for lave omdrejninger/for højt gear til
din hastighed. Det at Du oplever som vibrationer er nok retteligen et
pulserende træk fra en "tungt" belastet motor. Sporttwins, hvadenten det er
V eller 180° række, skal ikke sejgtrække. Hold omdrejningstallet over ca.
5.000 omdrejninger/min. og gear ned til at hastigheden passer dit
temperament.

mvh
Orla
VTR-fie, nedgearet, men stadig sjældent over 4. gear

Fra : Ole Baun

Dato : 22-08-05 20:56

"Orla Pedersen" skrev i en meddelelse

> [...]
> V eller 180° række, skal ikke sejgtrække. Hold omdrejningstallet over ca.
> 5.000 omdrejninger/min. og gear ned til at hastigheden passer dit

Jeg har indtil nu kørt 151.000 km på min CB500 fra ´96.
De fleste af dem har nok været med omkring 4.000 omdrejninger/min.
Knæene og mc´en har det fint

Ole Baun