Reservedele og leveringstid ?
Fra : André S H

Dato : 15-08-05 10:49

Er det kun mig, der har problemer, med at få dele hjem til sin bike ?

5 gange, har jeg prøvet at bestile dele, ved 2 store bikse, her i Aalborg

Og der er leverings tid på mellem, 14 dage og 3 måneder, det må kunne gøres
meget bedre

Den ene biks, fik 3 forsøg til at få en del hjem, alle tre gange, når man
dukkede op, på den dato, delen skulle være hjemme, kunne han ikke være mere
ligeglad med, hvornår delen dukkede op.

Gav dem en chance mere på ny del i år, bestildte mandag, kunne være hjemme
torsdag, torsdag dukkede jeg op, delen var ikke kommet hjem, ved godt jeg
kunne have ringet, men jeg tror på folk, når de siger de kan klare det, nå
delen var ikke der, og manden sagde, nu må vi se hvornår den dukker op, trak
på sine skuldere, og sagde tisk.

Gik der fra , og svor, aldrig mere at handle i denne biks

Skulle bruge en knastkædestrammer og pakning, ved biks nummer 2, bestildte
torsdag 4. i dag den 15. havde jeg ikke hørt noget, kørte der over, og de
ville følge op på det, og ringe, en tand op, i forhold til biks nummer 1.

Da jeg havde bil eller scooter, var der satme andre boller på suppen, 1 til
2 hverdage, og man fik delen, der må kunne gøres noget, ved ikke hvor
problemet er ?

Skulle lige have luft, er satme træt af at skaffe dele, til den lorte bike.

Må prøve biks nummer 3, næste gang, men trivler på de kan gøre det meget
bedrer.

André S Hansen
1996 GS500E

Fra : Intet Navn

Dato : 15-08-05 10:58

"André S H" <rottefjerndette@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Er det kun mig, der har problemer, med at få dele hjem til sin bike ?
> 5 gange, har jeg prøvet at bestile dele, ved 2 store bikse, her i Aalborg

Nu ved jeg jo ikke lige om du har haft fat i f.eks. "Bikes-and-Parts", men
jeg har i hvert fald opgivet at forsøge at købe noget hos dem efter at have
ringet til dem FEM gange uden at blive 'betjent' ordentligt. Den ene gang
var den stakkels mekaniker sat til at passe forretningen imens "de andre
holdt fri" og de resterende gange skulle jeg liiige ringe om 10 minutter da
der var kunder i butikken - hvilket jo kan være OK, hvis man så IKKE bliver
udsat for en telefonsvarer når man ringer efter de 10 minutter!

I sandhedens sære interesse har jeg dog handlet hos dem før og været vældig
tilfreds med betjeningen, men dengang foregik det vist via e-mail...

/Claus

Fra : Dak

Dato : 15-08-05 14:38

> Er det kun mig, der har problemer, med at få dele hjem til sin bike ?

Det er kun dig...

ej men hvis du går til en mc-nøglen forhandler så skulle da der ikke være de
store problemer. Jeg har ikke nogen med ham som ligger på Løjtegårdsvej her
i kbh. Ellers bruger jeg den originale pusher, enghave motor. Godt nok er
det lidt dyrere men det er nu engang rart med noget originalt engang
imellem.

Men man kan selvfølgelig opleve at varen kommer i restordre eller noget lige
når man har bestilt. så er det jo bare sur røv og så må man ringe rundt og
se om der er nogen som har det på lager.

Dak
Suzuki GS500Ev

Fra : anders majland

Dato : 15-08-05 13:12

> Da jeg havde bil eller scooter, var der satme andre boller på suppen, 1
> til 2 hverdage, og man fik delen, der må kunne gøres noget, ved ikke hvor
> problemet er ?

Din scooter var ikke en aprilia .... Men du har ret i at bilstumper som
regel er på lager et sted i landet og kan være fremme dagen efter - hvis
ikke endda samme dag. Jeg har også engang haft en peugeot scooter (dengang
det var bilforhandlerne der også stod for service/stumper) og en fornøjelse
at kunne indskrive køretøjet på vej til arbejde om morgenen og så hente den
efter fyraften - altså at der er meget lang åbningstid for indskrivning og
afhentning af køretøjer.

Men det udspringer jo helt af at motorcykler stadig er en lille niche
sammenlignet med bilerne... Desuden er udvalget af motorcykler jo enormt i
forhold til salgstallene - og der er mange tudsegamle imellem .... Smutter
du ned til ford for at få stumper til en 10-15år gammel model er det sikkert
heller ikke lagervare i dk mere ...

Til gengæld er det også rart på det lille (typisk mc) værksted at kunne
snakke med den mand der står med værktøjet ...

/A

Fra : Paw Thomas Hildebran~

Dato : 16-08-05 08:44

André S H <rottefjerndette@mail1.stofanet.dk> skrev:
>Er det kun mig, der har problemer, med
>at få dele hjem til sin bike ?

Der er selvfølgelig nogle forhandlere som er mere reele end andre,
men det kan også være mærket af cykel.

BMW har jo mange gamle tusser til at køre rundt på verdensplan, så
derfor har jeg ikke haft nogen problemmer på den konto.

Danmark er jo et lidt specielt land, hvor cyklerne kun skrottes
når de er kørt i smadder, p.g.a. vores gode ven T&S
Jeg tvivler på at konstruktørne til de forskellige mærker havde
forstillet sig at deres produkter skulle holde så længe.

Paw Thomas Hildebrandt Christensen
BMW R80/7

Fra : H. P. Holm

Dato : 16-08-05 08:55

Paw Thomas Hildebrandt Christensen skrev:

> Der er selvfølgelig nogle forhandlere som er mere reele end andre,
> men det kan også være mærket af cykel.

Vilh. Nellemann Handelsselskab A/S fortjener en æresplads i kategorien
"sløve og ugidelige padder" når det gælder om at skaffe dele til Honda!

--
Hans