/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Vil pludselig ikke starte..
Fra : Andreas


Dato : 11-08-05 21:32

Hej.
Min Virago XV535 som jeg har haft i et år (købt brugt, den er 9 år gammel),
og som altid har startet upåklageligt ved første tryk på starteren,
er pludselig ikke så glad for at komme igang. Igår var der ingen problemer -
idag forsøgte jeg ti gange uden held da jeg skulle til arbejde (prøvede også
med choker uden effekt), og igen en del gange for at få den igang på vej
hjem fra arbejde. Da den først var startet havde den ingen problemer med at
slukke og starte igen lige efter.Jeg kører på den hver dag, så umiddelbart
tænker jeg at det må være selve startermekanismen der er slidt, for hvad kan
ellers opstå sådan fra dag til dag?

På forhånd tak,
Andreas



 
 
kc (11-08-2005)
Kommentar
Fra : kc


Dato : 11-08-05 21:54


"Andreas" <skodmail@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:PAOKe.64474$Fe7.207826@news000.worldonline.dk...
> Hej.
> Min Virago XV535 som jeg har haft i et år (købt brugt, den er 9 år
> gammel),
> og som altid har startet upåklageligt ved første tryk på starteren,
> er pludselig ikke så glad for at komme igang. Igår var der ingen
> problemer -
> idag forsøgte jeg ti gange uden held da jeg skulle til arbejde (prøvede
> også
> med choker uden effekt), og igen en del gange for at få den igang på vej
> hjem fra arbejde. Da den først var startet havde den ingen problemer med
> at
> slukke og starte igen lige efter.Jeg kører på den hver dag, så umiddelbart
> tænker jeg at det må være selve startermekanismen der er slidt, for hvad
> kan
> ellers opstå sådan fra dag til dag?
>
> På forhånd tak,
> Andreas
-----------------------------

Når den er 9 år gammel, så prøv og tømme tanken/kaburatorerne for benzin
skifte diverse filter benzin/luft og nye tændrør. Efter hvad jeg læser kører
din starter motor uden problemer.

mv kc



kc (11-08-2005)
Kommentar
Fra : kc


Dato : 11-08-05 21:59


"> Når den er 9 år gammel, så prøv og tømme tanken/kaburatorerne for benzin
> skifte diverse filter benzin/luft og nye tændrør. Efter hvad jeg læser
> kører din starter motor uden problemer.
>
> mv kc
---------------------

Fik ikke skrevet hvorfor, der kan ligge noget kondensvand i tank/kaburator .

mv kc



Andreas (11-08-2005)
Kommentar
Fra : Andreas


Dato : 11-08-05 22:08

kc wrote:
> "> Når den er 9 år gammel, så prøv og tømme tanken/kaburatorerne for benzin
>> skifte diverse filter benzin/luft og nye tændrør. Efter hvad jeg læser
>> kører din starter motor uden problemer.
>>
>> mv kc
> ---------------------

> Fik ikke skrevet hvorfor, der kan ligge noget kondensvand i tank/kaburator .

> mv kc

Okay, kan det så ikke kureres med lidt karburatorvæske i tanken?
Jeg skiftede tændrør/ filtre i marts måned.. men jeg må vidst kigge dem
efter i sømmene så.

Andreas


kc (11-08-2005)
Kommentar
Fra : kc


Dato : 11-08-05 22:16

>
>> Fik ikke skrevet hvorfor, der kan ligge noget kondensvand i
>> tank/kaburator .
>
>> mv kc
>
> Okay, kan det så ikke kureres med lidt karburatorvæske i tanken?
> Jeg skiftede tændrør/ filtre i marts måned.. men jeg må vidst kigge dem
> efter i sømmene så.
>
> Andreas
------------------------------

Jeg ville prøve og tømme tanken, og kaburatorene er det kun en skrue du skal
løsne får at tømme dem, du behøver ikke at tage kaburatorene af.

mv kc



Armand (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-08-05 12:39

Andreas wrote:
> kc wrote:
>
>> "> Når den er 9 år gammel, så prøv og tømme tanken/kaburatorerne for
>> benzin
>>
>>> skifte diverse filter benzin/luft og nye tændrør. Efter hvad jeg
>>> læser kører din starter motor uden problemer.
>> Fik ikke skrevet hvorfor, der kan ligge noget kondensvand i
>> tank/kaburator .
>
> Okay, kan det så ikke kureres med lidt karburatorvæske i tanken?

Hvis du kan huske fornyligt at have været på reservetank for første gang
i lang tid, er det endog meget sandsynligt at der i den forbindelse er
lukket vand fra bunden af tenken og ned i karbunaderne!?
Karburatorsprit er godt nok til at opløse vand i bunden af tanken; men
svømmerhusets givne vandindhold er sværere at nå frem til med spritten,
så en tømning af svømmerhuset er en hurtig og sikker metode at slippe af
med vand dér!

Hvis ikke at en sådan kur mod vand hjælper, må fejlen ligge et andet
sted, og det første sted jeg ville kigge efter var batteriet:
- Er der batterisyre til topmærkerne?
Ellers fyld efter og få opladet batteriet (en god køretur er ofte en
effektiv måde at lade på)
- Måske at batteriet er begyndt at vise de første ældningstegn?
Når den haltger næste gang, så forsøg med at give den et par startkabler
fra en bil: Hvis dét får starteren til at snurre som en vårhare og
motoren til at slå igeng, så ér det et batteri, eller ladeproblem du har

Når man står i sådanne situationer, så er det forøvrigt et godt trick at
bruge elstarteren som kickstarter. D.v.s.kun bruge starterknappen til at
bringe motoren i bevægelse og så levne ekstra strøm til tændingen idet
man slipper knappen og startermotoren ikke længere suger på batteriet

Endelig kan det også være fejlfunktion (irret stik/kontakt, eller løs
forbindelse?) i en af de idiotsikringer (á støtteben og frigear/kobling)
som der sikkert er koblet sammen med tændingsanlægget :-/

Men prøv at tage det fra en ende af som he nævnt!

--
Armand.

Andreas (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Andreas


Dato : 15-08-05 17:04

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:d9%Le.64897$Fe7.209015@news000.worldonline.dk...
> Hvis ikke at en sådan kur mod vand hjælper, må fejlen ligge et andet
> sted, og det første sted jeg ville kigge efter var batteriet:
> - Er der batterisyre til topmærkerne?
> Ellers fyld efter og få opladet batteriet (en god køretur er ofte en
> effektiv måde at lade på)
> - Måske at batteriet er begyndt at vise de første ældningstegn?

Ja, det viste sig jo så at det var batteriet som du netop skriver. Det var
kogt helt tørt, højst sandsynligt fordi at ensretteren er røget sig en tur
=(
Nogle siger at man kan måle om det er den der er problemet, men jeg skal
have skåret det ud i pap før jeg ved hvad jeg skal kigge efter.
Altså jeg ved hvor den sidder og har ledningerne fremme, men hvordan jeg
måler på den ved jeg ikke.
Ellers må jeg forbi Schnabel på nørrebro og se om han gider måle på den
for mig.

Andreas



Armand (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-08-05 19:13

Andreas wrote:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
> news:d9%Le.64897$Fe7.209015@news000.worldonline.dk...
>
>> Hvis ikke at en sådan kur mod vand hjælper, må fejlen ligge et andet
>> sted, og det første sted jeg ville kigge efter var batteriet:
>> - Er der batterisyre til topmærkerne?
>> Ellers fyld efter og få opladet batteriet (en god køretur er ofte en
>> effektiv måde at lade på)
>> - Måske at batteriet er begyndt at vise de første ældningstegn?
>
>
> Ja, det viste sig jo så at det var batteriet som du netop skriver.

Hæ!
Utroligt at det li'godt kan lade sig gøre at fjerndiagnosticere på den
måde
Og så er det ikke engang fordi min PC-skærm er af "krystalkugle-glas"

--
Armand.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177508
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408575
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste