Vakuummeter til karburatorjustering
Fra : Jesper Krarup Nielse~

Dato : 11-08-05 17:34

Halløjsa, er der nogen der véd hvor man køber et kviksølv vakuummeter til
justering af karburatorerne??

Med venlig hilsen
Jesper

Fra : Moller

Dato : 11-08-05 17:48

   www.louis.de

--
VH
Lars Molnit

Fra : 900SL

Dato : 11-08-05 17:48

Hvorfor SKAL det være med kviksølv ? Det kan måske blive svært, kviksølv er
jo lidt yt i disse miljø-tider (og med god grund)

De alm. viser-instrumenter er vist rimeligt præcise, og de bør kunne søges
op via google el. lign. Prøv at søge efter H-D Tools i England -
www.hdtools.co.uk

V.h Peder

Fra : Jesper Krarup Nielse~

Dato : 11-08-05 18:53

Tak for hjælpen - jeg prøver hos Louis, deres site er nemmest at finde rundt
i.

/ Jesper

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 11-08-05 19:09

Jesper Krarup Nielsen wrote:
> Halløjsa, er der nogen der véd hvor man køber et kviksølv vakuummeter
> til justering af karburatorerne??
>
> Med venlig hilsen
> Jesper

Det bedste du kan købe uden at sælge dig selv på gaden er vist dette :

http://www.carbtune.com/index.html

--
M V H

Peter Jakobsen
KAWASAKI ZX12R '01
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1152

Fra : kc

Dato : 11-08-05 19:16

> [...]
> Halløjsa, er der nogen der véd hvor man køber et kviksølv vakuummeter til

Godt nok ikke kviksølv. http://www.carbtune.com/ mere handy at bruge en de
urere du kan købe hos louis syntes jeg.

ck

Fra : Moller

Dato : 11-08-05 19:57

kc wrote:
> "Jesper Krarup Nielsen" <jesper_k_nielsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Godt nok ikke kviksølv. http://www.carbtune.com/ mere handy at bruge en de
> urere du kan købe hos louis syntes jeg.

   Der må jeg give ret, og straks trække louis.de forslaget tilbage ;)
mente ellers de også solgte den fra Carbtune, da de har flere af deres
andre produkter. Men jeg er ikke i tvivl, kan jeg ikke få den vilde
elektroniske som Lydmuren-mc bruger, så er der kun Carbtunes som
alternativ... alt andet er spild af tid og penge, efter hvad jeg har
prøvet indtil nu.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Star Rider

Dato : 11-08-05 20:07

"kc" <sibm@mailmi.FJERNdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Godt nok ikke kviksølv. http://www.carbtune.com/ mere handy at bruge en
> de urere du kan købe hos louis syntes jeg.

Du køber bare 4 m 8mm. klar plasticslange, laver 2 stk U rørs manometer og i
stedet for kviksølv bruger du alm. smøreolie. Så sker der ikke noget hvis
der skulle blive suget noget ind i motoren. Da du kun skal bruge søjlerne
til sammenligning, betyder det intet om de viser det samme som kviksølv. Og
et sådan U rørsmanometer kan aldrig vise forkert. Vacummeter i det prisleje
du regner med er ofte aldeles upræcise. Tag f. eks. 4 stk. forbind dem
sammen og sæt dem under vacum, og du vil blive overrasket.

MVH
Palle

Fra : Peter

Dato : 11-08-05 20:14

"Star Rider" <palleflygenring@hotmail.com> wrote in message

> der skulle blive suget noget ind i motoren. Da du kun skal bruge søjlerne
> til sammenligning, betyder det intet om de viser det samme som kviksølv.
> Og

Udover at de skal være ens, skal de helst også ligge indenfor et bestemt
interval som fremgår af service manualen.

--
Peter
FJR1300A

Fra : Star Rider

Dato : 11-08-05 20:14

"Star Rider" <palleflygenring@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> i det prisleje du regner med er ofte aldeles upræcise. Tag f. eks. 4 stk.
> forbind dem sammen og sæt dem under vacum, og du vil blive overrasket.

Her kan du se hvordan du kan lave et sådan
http://www.powerchutes.com/manometer.asp

MVH
Palle

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 11-08-05 22:30

"Star Rider" <palleflygenring@hotmail.com> wrote:

>Her kan du se hvordan du kan lave et sådan
>http://www.powerchutes.com/manometer.asp

Den model skal så tilsyneladende bruges lidt anderledes end et
almindeligt balanceringsinstrument.

Det gælder nemlig ikke om at få ens visning for de to sider af
"instrumentet", men om at olien ikke skifter højde. Så længe olien
bliver suget op i den ene side og falder i den anden, er der ubalance.
Når oliestanden forbliver konstant, er karburatorerne synkroniseret.

Sådan kan jeg i hvert fald huske forklaringen.

--
..: Kåre Nejmann :.
Yamaha XTZ750 SuperTènèrè

Fra : ck

Dato : 11-08-05 20:22

> [...]
> i det prisleje du regner med er ofte aldeles upræcise. Tag f. eks. 4 stk.
> forbind dem sammen og sæt dem under vacum, og du vil blive overrasket.

Nu skrev jeg også noget om at carbtune er handy, stå med 4m 8mm klar
plastikslange midt på gaden på vesterbro i københavn, så ved jeg ikke
rigtig. Men hvis man har sit eget sted er det sikkert godt nok.

ck

Fra : kc

Dato : 11-08-05 20:37

Jeg gjorde igen byttede ck og kc om :¨~

Fra : Star Rider

Dato : 11-08-05 22:15

> Jeg gjorde igen byttede ck og kc om :¨~
>

> "ck" <virker@ikke> skrev i en meddelelse

Nu er det jo ikke sådan, at man har 4 m. slange liggende rundt på fortovet
og rode. Man deler det to stykker, hvis det er en 2cyl man har. Er det en 4
cyl. deler man det fire stykker. Bukker hvert stykke rundt som to ustykker.
Holder dem sammen med tape eller hvad man har og fylder olie i så alle
søjler står lige højt og hænger det hele på f.eks. styret. Dernæst er det
bare at skrue så alle søjler er ens. Den operation kan man såmænd lave på
toppen af rundetårn, hvis man gider. Eller også køber man den samme
konstruktion under en anden betegnelse og giver omkring 100 gange mere.:)
MVH
Palle

Fra : kc

Dato : 11-08-05 22:35

> [...]
> såmænd lave på toppen af rundetårn, hvis man gider. Eller også køber man
> den samme konstruktion under en anden betegnelse og giver omkring 100
----------------------------

Jeg ved godt at jeg ikke skulle rode med 4m slange rundt på fortovet
Men jeg bor i en 2 værelses lejlighed og min kæreste vil ikke have 4m
plastik slange liggende i lejligheden heller ikke i stykker, der er carbtune
bedre, syntes jeg. Men havde jeg mit egen sted ville jeg have gjort det.

mv kc

Fra : Moller

Dato : 12-08-05 05:44

kc wrote:

> [...]
> bedre, syntes jeg. Men havde jeg mit egen sted ville jeg have gjort det.

   Tjaaa... nu har jeg tidligere brugt Carbtunes ude i PMC, og den er da
sammenlignede mod lydmuren-MC digitale sindsyge dyre måler, og det var
på ingen måder unøjagtigt, da den sad liiige i øjet.

   Jeg har selv værksted til det nu, og en ting er sikkert, nærig mås med
4m slange, er og blir jeg aldrig... der vil hænge en Carbtune på vægen
om ik særlig lang tid.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Jesper Krarup Nielse~

Dato : 14-08-05 09:39

Jeg har bestilt en Carbtune II, tak til alle for et væld af gode svar.

Med venlig hilsen, Jesper