Sad lige og så tv2
Fra : kc

Dato : 09-08-05 20:41

Godt gjort at de vogne der holder og blitzer os selv kører for stærkt når de
kører fra stedet. Og politiet advarere over radioen at tv 2 måler deres
hastighed og de skal sætte hastigheden ned.
Lidt og tænke på her.

kc

Fra : kc

Dato : 09-08-05 20:46

Fik ikke skrevet det var udsendelsen kl 20.35 fra tv2 operation x med titlen
tak for sidst.

ck

Fra : Martin Sørensen

Dato : 09-08-05 20:50

> [...]
> når de kører fra stedet. Og politiet advarere over radioen at tv 2
> måler deres hastighed og de skal sætte hastigheden ned.

Ja, hvem målte f.eks. hastigheden på TV2s vogn da de kørte fra stedet?

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : kc

Dato : 09-08-05 20:57

> Ja, hvem målte f.eks. hastigheden på TV2s vogn da de kørte fra stedet?
>
> --
> signing off.. Martin Sørensen
---------------------

Havde de ikke fået bøder nok, de fik hvis nogle bøder mens de kontrollerede
de andre men de fik dem

kc

Fra : Bjørn S

Dato : 10-08-05 09:44

Martin Sørensen wrote:
> Ja, hvem målte f.eks. hastigheden på TV2s vogn da de kørte fra stedet?

Det sa de så ikke noget om, men ifølge EB i går (tirsdag), blev reporteren
selv snuppet på vej til arbejde i sin privatbil. Mon nogen havde set sig
sure på ham ?

Man skal ikke kaste med glas når væggene er hårde.

--
/Bjørn

Fra : Niels Bengaard

Dato : 09-08-05 21:56

> Godt gjort at de vogne der holder og blitzer os selv kører for stærkt når
> de kører fra stedet.

Ved sgu ikke om man kan sige han kørte for stærkt, det skilt med 40 km var
jo kun anbefalet hastighed, det kan man ikke bruge til meget. Hvad den
maksimale hastighed i det område var, så man aldrig.
Samtidig var det andet eksempel ca. 100 km på speedometeret i en 80 zone,
speedometetre ved vi jo alle hvor upræcise er.

Men uanset om der blev kørt 5 eller 20 km for hurtigt, så bør politiet
naturligvis være først til at overholde hastighedsgrænserne.

Niels

Fra : Torben Bach

Dato : 09-08-05 22:22

Niels Bengaard wrote:

> Ved sgu ikke om man kan sige han kørte for stærkt, det skilt med 40
> km var jo kun anbefalet hastighed, det kan man ikke bruge til meget.
> Hvad den maksimale hastighed i det område var, så man aldrig.

Det er der nok ikke ret mange, der lige lagde mærke til. Budskabet blev jo
gentaget.
Jeg holder ellers meget af den slags udsendelser, men er lidt skuffet over,
at der ikke er nogen af tv-folkene, der har orienteret sig ordentligt, inden
det blev til en påstand i udsendelsen.

> Samtidig var det andet eksempel ca. 100 km på speedometeret i en 80
> zone, speedometetre ved vi jo alle hvor upræcise er.

Ja - tvivlen skal jo altid komme den anklagede til gode. Oven i det, så
kunne det sagtens være sådan, at den forankørende kørte 80 km/t, mens den
"forfølgende" bil kørte hurtigere for at få bedre billeder og i den
forbindelse helt forglemte, at hvis den slags kontroller skal kunne bruges
til noget, så skal der holdes den samme afstand til den forankørende over en
vis længere strækning + at man ikke dokumenterede, at tv´s eget speedometer
var kontrolleret for evt. fejlvisning.

> Men uanset om der blev kørt 5 eller 20 km for hurtigt, så bør politiet
> naturligvis være først til at overholde hastighedsgrænserne.

Ingen tvivl om det, men var ovennævnte argumenter medtaget i udsendelsen,
havde det nok ikke kunnet vække den forargelse, som udsendelsen helt
uvægerligt har givet den almindelige seer.

Mvh
Torben

Fra : kc

Dato : 09-08-05 22:49

"Torben Bach" <tsbachfjern@nyka.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg tror tv2 har deres ( lad os få offentligtgjort at dem der holder øje med
os ikke holder samme standert som os andre) bagland i orden.

kc

Fra : Thomas Makro

Dato : 10-08-05 12:27

On Tue, 9 Aug 2005 23:22:29 +0200, "Torben Bach" <tsbachfjern@nyka.dk>
wrote:

>Det er der nok ikke ret mange, der lige lagde mærke til.
Hmm jeg lagde nu også mærke til det, så er der altså to seere der
bemærkede det
Minde mig om at en af vennerne engang blev stoppet, i en byzone, for
at køre 50 hvor der var sådan et blåt max 30 km/t skilt. Det skulle
han have en bøde for, så det fik de et længere skænderi ud af, som
endte med, at den ene betjent stod og bladrede i en bog, de åbenart
havde med, og den anden sad inde i bilen og snakkede i radioen.

Det endte med at bøden blev sløjfet... En skam han ikke fik lejlighed
til at prøve den i retten *GG*

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F

Fra : Jens Jensen

Dato : 10-08-05 07:42

"kc" <sibm@mailmi.FJERNdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> de kører fra stedet. Og politiet advarere over radioen at tv 2 måler deres
> hastighed og de skal sætte hastigheden ned.

Ja det virker ikke godt at politiet selv overtræder lovene. De både kører
for hurtigt og tager imod fodboldbilletter og gratis kaffe osv. Sjovt nok må
folk i udlændingestyrelsen ikke tage imod gratis fodboldbilletter men
politiet må åbenbart godt.

Gad vide hvor råddent politiet egentligt er, når der kommer så meget frem
hvis man skraber overfladen lidt.

Jeg håber der bliver fulgt op på dette , så vi igen får et politi man kan
respektere.

Mvh Jens

Fra : Dak

Dato : 10-08-05 11:19

"kc" <sibm@mailmi.FJERNdk> wrote in message
> [...]
> de kører fra stedet. Og politiet advarere over radioen at tv 2 måler deres
> hastighed og de skal sætte hastigheden ned.

Så du siger at alle os motorcyklister skal have en fælles radiokanal/walkie
talkie?

Dak
Suzuki GS500Ev

Fra : Thomas Makro

Dato : 10-08-05 12:21

On Tue, 9 Aug 2005 21:41:09 +0200, "kc" <sibm@mailmi.FJERNdk> wrote:

>Og politiet advarere over radioen at tv 2 måler deres
>hastighed og de skal sætte hastigheden ned.
Hvilket er ulovligt. Så jeg gnækkede lidt, da jeg så at politiet
advarer hinanden mod fartkontroller, over radioen.

Det er i øvrigt at samme grund, at taxachf. ikke advarer hinanden mod
fartkontroller over radioen. Til gengæld fortæller de hinanden, hvis
en vej er glat, hvilket ikke er ulovligt

Fra : bem

Dato : 10-08-05 13:13

"Thomas Makro" <tmakro@vip.removethisrightnow.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:rcojf1lilee2vm07japg2thparl0bemmhp@4ax.com...

> Hvilket er ulovligt.

Og nu henviser du så lige til den lov, der forbyder poitiet eller andre at
fortælle om en fartkontrol. Nej vel?

/Bo

Fra : Per

Dato : 10-08-05 13:30

> [...]
>
> Hvilket er ulovligt. Så jeg gnækkede lidt, da jeg så at politiet
> advarer hinanden mod fartkontroller, over radioen.

Forkert!

> Det er i øvrigt at samme grund, at taxachf. ikke advarer hinanden mod
> fartkontroller over radioen.

Forkert!

Det er ikke ulovligt at advare andre medtrafikanter mod at fx. politiet
laver hastighedskontrol.

Der findes sågar tjenester der advarer via sms om at nu står politiet der og
der.

Mvh. Per!