Hvad er det egentlig jeg har købt ?
Fra : Kaj Kristian Thomsen

Dato : 09-08-05 17:18

Hej !

Ja jeg kom jo til at købe en MC af en kammerat, som ikke ville
ha den på danske plader alligevel. Nu har jeg så fået tilsendt
papirer fra Told&skat, som skal udfyldes og sendes tilbage
så jeg kan få en foreløbig vurdering, men jeg er kommet i tvivl
om hvad det egentlig er jeg har købt

Det jeg ved om den er :
Suzuki 550cc 4cyl og fra 1985.

På den tyske reg.attest står der :
Suzuki (J)
GN71D
Ident nr: GN71DD11****
567cc
Så mit spg er : Er det en GS550, eller hedder den GSX550 ?

P.s
På den tyske attest står at den er droslet til 34hk/25kw, det skal
jeg vel ikke oplyse til told&skat ? Jeg skal vel skrive 68hk som den
har udroslet.

Mvh
Kaj K Thomsen

Fra : Asger Steffensen

Dato : 09-08-05 18:49

"Kaj Kristian Thomsen" <Who Knows@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> På den tyske attest står at den er droslet til 34hk/25kw, det skal
> jeg vel ikke oplyse til told&skat ? Jeg skal vel skrive 68hk som den

Så vidt jeg ved kørte Suzuki i mange år i 70'erne og 80'erne med en regel
for at GS var betegnelse på 2-ventilede motorer, mens GSX betegnede
4-ventilede. Så hvis det rent faktisk passer burde du kunne tælle ventiler
og tjekke.

Men man kunne jo tænke - er det egentlig så vigtigt? Måske er en 4-ventilet
"pr. definition" bedre, og dermed dyrere i afgift, end en 2-ventilet....?

Asger

Fra : Kaj Kristian Thomsen

Dato : 09-08-05 19:12

Hej!

Asger Steffensen wrote:

> [...]
> regel for at GS var betegnelse på 2-ventilede motorer, mens GSX
> betegnede 4-ventilede. Så hvis det rent faktisk passer burde du kunne

Ahaa, det prøver jeg lige imorgen. Jeg skal alligevel ha karburatorerne
pillet af den, og ha dem renset. Så må jeg kunne se det ind gennem
indsugningen.

> Men man kunne jo tænke - er det egentlig så vigtigt? Måske er en
> 4-ventilet "pr. definition" bedre, og dermed dyrere i afgift, end en
> 2-ventilet....?

Det kan sagtens tænkes, men hellere det end at stå overfor en arrig
politibetjent, hvis jeg blir stoppet på en MC der ikke heeelt svarer
til reg attesten.

Mvh
Kaj K Thomsen

Fra : Rune

Dato : 09-08-05 19:46

Hejsa.. GN71D det er en gsx550 og 16v "ED med halv kåbe og ESD med
fuldkåbe" så vidt jeg husker

Fra : Kaj Kristian Thomsen

Dato : 14-08-05 12:55

Rune wrote:
> Hejsa.. GN71D det er en gsx550 og 16v "ED med halv kåbe og ESD med
> fuldkåbe" så vidt jeg husker

Mange tak

Mvh
Kaj K Thomsen

Fra : Armand

Dato : 09-08-05 23:21

Kaj Kristian Thomsen wrote:
> Hej!

> Ahaa, det prøver jeg lige imorgen. Jeg skal alligevel ha karburatorerne
> pillet af den, og ha dem renset. Så må jeg kunne se det ind gennem
> indsugningen.

Jup! Ganske enkelt!

Og når du er i dét område, så kontrollér motornummeret som sikkert
indeholder: "GS" eller "GSX" :-/

Udover Runes forståelige svar (havde det blot ikke indeholdt et
"s.v.j.h.") er der en mulighed i at sammenligne faktiske volumen for de
to motorer:
JVF: MC-revy (som ikke er berømt for præcise opgivelser):
- GS550 har 549ccm!
- GSX550 har derimod 572ccm!
Ingen af dé tal matcher dog dine tyske papirers 567ccm, så prøv at finde
det indstøbte volumen et sted nederst på cylinderen og jævnfør dét med
papirerne!

--
Armand.

Fra : Kaj Kristian Thomsen

Dato : 14-08-05 12:55

Armand wrote:

> Og når du er i dét område, så kontrollér motornummeret som sikkert
> indeholder: "GS" eller "GSX" :-/

Det gør det så ikke kun JXXXXXXXXX

> [...]
> Ingen af dé tal matcher dog dine tyske papirers 567ccm, så prøv at
> finde det indstøbte volumen et sted nederst på cylinderen og jævnfør

572ccm gu´ve hvorfor de så har skrevet 567 på papirerne ?
nå skidt med det, det ER altså en GSX jeg har fået, og det var det
jeg var i tvivl om.

Mvh
Kaj K Thomsen

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 09-08-05 20:29

> P.s
> På den tyske attest står at den er droslet til 34hk/25kw, det skal
> jeg vel ikke oplyse til told&skat ? Jeg skal vel skrive 68hk som den
> har udroslet.

Skriv du bare den er droslet. Det tæller kun til din side.

/
Jesper