/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvad er det egentlig jeg har købt ?
Fra : Kaj Kristian Thomsen


Dato : 09-08-05 17:18


Hej !


Ja jeg kom jo til at købe en MC af en kammerat, som ikke ville
ha den på danske plader alligevel. Nu har jeg så fået tilsendt
papirer fra Told&skat, som skal udfyldes og sendes tilbage
så jeg kan få en foreløbig vurdering, men jeg er kommet i tvivl
om hvad det egentlig er jeg har købt

Det jeg ved om den er :
Suzuki 550cc 4cyl og fra 1985.

På den tyske reg.attest står der :
Suzuki (J)
GN71D
Ident nr: GN71DD11****
567cc
Så mit spg er : Er det en GS550, eller hedder den GSX550 ?

P.s
På den tyske attest står at den er droslet til 34hk/25kw, det skal
jeg vel ikke oplyse til told&skat ? Jeg skal vel skrive 68hk som den
har udroslet.

Mvh
Kaj K Thomsen



 
 
Asger Steffensen (09-08-2005)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 09-08-05 18:49


"Kaj Kristian Thomsen" <Who Knows@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse
news:42f8d743$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Hej !
>
>
> Ja jeg kom jo til at købe en MC af en kammerat, som ikke ville
> ha den på danske plader alligevel. Nu har jeg så fået tilsendt
> papirer fra Told&skat, som skal udfyldes og sendes tilbage
> så jeg kan få en foreløbig vurdering, men jeg er kommet i tvivl
> om hvad det egentlig er jeg har købt
>
> Det jeg ved om den er :
> Suzuki 550cc 4cyl og fra 1985.
>
> På den tyske reg.attest står der :
> Suzuki (J)
> GN71D
> Ident nr: GN71DD11****
> 567cc
> Så mit spg er : Er det en GS550, eller hedder den GSX550 ?
>
> P.s
> På den tyske attest står at den er droslet til 34hk/25kw, det skal
> jeg vel ikke oplyse til told&skat ? Jeg skal vel skrive 68hk som den
> har udroslet.
>
Så vidt jeg ved kørte Suzuki i mange år i 70'erne og 80'erne med en regel
for at GS var betegnelse på 2-ventilede motorer, mens GSX betegnede
4-ventilede. Så hvis det rent faktisk passer burde du kunne tælle ventiler
og tjekke.

Men man kunne jo tænke - er det egentlig så vigtigt? Måske er en 4-ventilet
"pr. definition" bedre, og dermed dyrere i afgift, end en 2-ventilet....?

Asger



Kaj Kristian Thomsen (09-08-2005)
Kommentar
Fra : Kaj Kristian Thomsen


Dato : 09-08-05 19:12

Hej!

Asger Steffensen wrote:

> Så vidt jeg ved kørte Suzuki i mange år i 70'erne og 80'erne med en
> regel for at GS var betegnelse på 2-ventilede motorer, mens GSX
> betegnede 4-ventilede. Så hvis det rent faktisk passer burde du kunne
> tælle ventiler og tjekke.

Ahaa, det prøver jeg lige imorgen. Jeg skal alligevel ha karburatorerne
pillet af den, og ha dem renset. Så må jeg kunne se det ind gennem
indsugningen.

>
> Men man kunne jo tænke - er det egentlig så vigtigt? Måske er en
> 4-ventilet "pr. definition" bedre, og dermed dyrere i afgift, end en
> 2-ventilet....?

Det kan sagtens tænkes, men hellere det end at stå overfor en arrig
politibetjent, hvis jeg blir stoppet på en MC der ikke heeelt svarer
til reg attesten.

Mvh
Kaj K Thomsen



Rune (09-08-2005)
Kommentar
Fra : Rune


Dato : 09-08-05 19:46

Hejsa.. GN71D det er en gsx550 og 16v "ED med halv kåbe og ESD med
fuldkåbe" så vidt jeg husker



"Kaj Kristian Thomsen" <Who Knows@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse
news:42f8f1cc$0$179$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej!
>
> Asger Steffensen wrote:
>
>> Så vidt jeg ved kørte Suzuki i mange år i 70'erne og 80'erne med en
>> regel for at GS var betegnelse på 2-ventilede motorer, mens GSX
>> betegnede 4-ventilede. Så hvis det rent faktisk passer burde du kunne
>> tælle ventiler og tjekke.
>
> Ahaa, det prøver jeg lige imorgen. Jeg skal alligevel ha karburatorerne
> pillet af den, og ha dem renset. Så må jeg kunne se det ind gennem
> indsugningen.
>
>>
>> Men man kunne jo tænke - er det egentlig så vigtigt? Måske er en
>> 4-ventilet "pr. definition" bedre, og dermed dyrere i afgift, end en
>> 2-ventilet....?
>
> Det kan sagtens tænkes, men hellere det end at stå overfor en arrig
> politibetjent, hvis jeg blir stoppet på en MC der ikke heeelt svarer
> til reg attesten.
>
> Mvh
> Kaj K Thomsen
>
>



Kaj Kristian Thomsen (14-08-2005)
Kommentar
Fra : Kaj Kristian Thomsen


Dato : 14-08-05 12:55

Rune wrote:
> Hejsa.. GN71D det er en gsx550 og 16v "ED med halv kåbe og ESD med
> fuldkåbe" så vidt jeg husker

Mange tak

Mvh
Kaj K Thomsen



Armand (09-08-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-08-05 23:21

Kaj Kristian Thomsen wrote:
> Hej!
>
> Asger Steffensen wrote:
>
>
>>Så vidt jeg ved kørte Suzuki i mange år i 70'erne og 80'erne med en
>>regel for at GS var betegnelse på 2-ventilede motorer, mens GSX
>>betegnede 4-ventilede. Så hvis det rent faktisk passer burde du kunne
>>tælle ventiler og tjekke.
>
>
> Ahaa, det prøver jeg lige imorgen. Jeg skal alligevel ha karburatorerne
> pillet af den, og ha dem renset. Så må jeg kunne se det ind gennem
> indsugningen.

Jup! Ganske enkelt!

Og når du er i dét område, så kontrollér motornummeret som sikkert
indeholder: "GS" eller "GSX" :-/

Udover Runes forståelige svar (havde det blot ikke indeholdt et
"s.v.j.h.") er der en mulighed i at sammenligne faktiske volumen for de
to motorer:
JVF: MC-revy (som ikke er berømt for præcise opgivelser):
- GS550 har 549ccm!
- GSX550 har derimod 572ccm!
Ingen af dé tal matcher dog dine tyske papirers 567ccm, så prøv at finde
det indstøbte volumen et sted nederst på cylinderen og jævnfør dét med
papirerne!

--
Armand.

Kaj Kristian Thomsen (14-08-2005)
Kommentar
Fra : Kaj Kristian Thomsen


Dato : 14-08-05 12:55

Armand wrote:
> Kaj Kristian Thomsen wrote:
>> Hej!
>
> Og når du er i dét område, så kontrollér motornummeret som sikkert
> indeholder: "GS" eller "GSX" :-/

Det gør det så ikke kun JXXXXXXXXX

> Udover Runes forståelige svar (havde det blot ikke indeholdt et
> "s.v.j.h.") er der en mulighed i at sammenligne faktiske volumen for
> de to motorer:
> JVF: MC-revy (som ikke er berømt for præcise opgivelser):
> - GS550 har 549ccm!
> - GSX550 har derimod 572ccm!
> Ingen af dé tal matcher dog dine tyske papirers 567ccm, så prøv at
> finde det indstøbte volumen et sted nederst på cylinderen og jævnfør
> dét med papirerne!

572ccm gu´ve hvorfor de så har skrevet 567 på papirerne ?
nå skidt med det, det ER altså en GSX jeg har fået, og det var det
jeg var i tvivl om.

Mvh
Kaj K Thomsen



Jesper Pedersen (09-08-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Pedersen


Dato : 09-08-05 20:29

> P.s
> På den tyske attest står at den er droslet til 34hk/25kw, det skal
> jeg vel ikke oplyse til told&skat ? Jeg skal vel skrive 68hk som den
> har udroslet.

Skriv du bare den er droslet. Det tæller kun til din side.

/
Jesper


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste