fzr 600r vs fzr 600?
Fra : Anders Houmark

Dato : 07-08-05 23:20

Hej..
Jeg er lidt i tvivl om hvilken maskine jeg skal købe.. Så her kommer endnu
en af mine fzr 600 tråde, håber I kan overleve det

Har set på en importeret Yamaha FZR 600 fra 1994. Den har gået 35000 km og
sælger siger, at den er i god stand. Jeg har set billeder i høj opløsning af
den, og den ser pæn og velholdt ud, bagdækket skal dog skiftes. Prisen er
16000 + 1200 for nyt dæk. Afgiften er på 33000. I alt omkring bliver det vel
omkring 51-54000 kroner når den er indregistreret, inkl. syn og alt det
der.

Har også kigget lidt på den FZR600R der er sat til salg i nyhedsgruppen. Den
er fra 1994 og har kørt 69000 km. Sælger siger at den er i super god stand.
den koster 55000..

Er dog lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge.. R modellen ser en smule
frækkere ud, har ca. 10-15hk mere end "importen" og har monteret Micron
udstødning og dyno-jetkit. Importen ser ud til at være helt standard.
Dog har R'eren kørt dobbelt så langt som importen.. Hvor mange KM kan man
regne med, der er i sådan en fzr600r motor og hvor langt kan maskinen mon
køre, inden der begynder at opstå problemer med cyklen generelt?

Hvad ville i vælge, og hvorfor?

På forhånd tak (og tak til jer der svarede i min tråd omkring prøveplader

Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk

Fra : Morten Dybdal

Dato : 07-08-05 23:48

Anders Houmark wrote:

> [...]
> regne med, der er i sådan en fzr600r motor og hvor langt kan maskinen mon
> køre, inden der begynder at opstå problemer med cyklen generelt?

Nu er jeg godtnok Bror til sælgeren,men: FZR600 (US som den senere hed i
DK) er den gamle model fra starten af halfemserne, mens R modellen er
helt anderledes og mere i familie med dens efterfølger Thundercat'en.

--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 08-08-05 12:41

> Nu er jeg godtnok Bror til sælgeren,men: FZR600 (US som den senere hed i
> DK) er den gamle model fra starten af halfemserne, mens R modellen er
> helt anderledes og mere i familie med dens efterfølger Thundercat'en.

Nu er det ikke US modellen der er tale om her...
R-modellen er en opdateret udgave af den alm FZR600. Stellet var nyt og
motoren er også en anden. Den gamle model har 91Hk R-modellen har 98Hk.
Den gamle model er lidy ældre at se på. Kanterne på kåben er skarpere.
Desuden har den gamle et 18" hjul bagpå mod 17" på den nye.

Tag ud og prøv dem begge og vælg den du bedst kan lide.

/
Jesper

Fra : Morten Dybdal

Dato : 08-08-05 16:40

Jesper Pedersen wrote:

> Nu er det ikke US modellen der er tale om her...

Det var derfor den kom parantes. Men du ved vel at US modellen ER den
samme der blev solgt i DK, den er bare lidt opdateret. De modeller der i
Europa bliver afløst af nye modeller fortsætter ofte i USA.

--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Fra : Carl Dragert

Dato : 08-08-05 11:26

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote in message
> [...]
>
> Har set på en importeret Yamaha FZR 600 fra 1994.
>
> Har også kigget lidt på den FZR600R der er sat til salg i nyhedsgruppen.

Jeg har selv en FZR 600US, og er glad for den!
Den har nu kørt ca. 30.000 miles.

Det lyder som om du har check på forskellene i udseende og teknik, så det
vil jeg ikke komme ind på. Check stelnummer, det bruges til reservedele (min
har 3HH)

Du skal være opmærksom på at US modellen er solgt her i landet af danske
forhandlere, men er oprindelig til det amerikanske marked. Dette kan give
lidt udfordringer når man bestiller reservedele eller udstyr i Europa,
hvorimod danske og amerikanske mc-pushere selvfølgelig kender modellen.

En andel ulempe er at min model er forsynet med et 18" baghjul, hvilket
begrænser valgmulighederne i dæk, selv kører jeg med BT010 150/60 og BT010
110/70, som jeg mener er perfekt på denne mc, og de holder ca. 10.000 km.

Uanset om du vælger den ene eller anden model, får du en rigtig god mc for
pengene. Der er ikke så meget 'porno' i den. men den kan køre!

--
Hilsen Carl
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=531

Fra : Armand

Dato : 08-08-05 16:21

Anders Houmark wrote:

> Hvad ville i vælge, og hvorfor?

65.000km er intet for en moderne vandkølet motor, så med den ringe
differens i købsprisen, ville jeg vælge R'eren.

Bedste argument: Mere nutidig, hvilket især gør sig gældende for
dækdimensionerne.

Modargument? Prøv, som i alle situationer at undersøge hvad de to vil
koste dig at forsikre!

--
Armand.

Fra : Anders Houmark

Dato : 08-08-05 19:07

Armand wrote:
> [...]

Tak til jer alle for jeres svar!

> 65.000km er intet for en moderne vandkølet motor, så med den ringe
> differens i købsprisen, ville jeg vælge R'eren.

Det var præcis det svar jeg ledte efter. Jeg er måske lidt
"kilometer-forskrækket"... For det ville ikke være sjovt at købe en cykel
som man kun kan regne med at kunne køre 10.000 km på før motoren er
fuldstændig færdig..

> Bedste argument: Mere nutidig, hvilket især gør sig gældende for
> dækdimensionerne.

Og det er vist ret vigtigt. Det er nok rimelig lækkert, at have et større
udvalg af dæk :)

> Modargument? Prøv, som i alle situationer at undersøge hvad de to vil
> koste dig at forsikre!

Jeg kan helt sikkert ikke kaskoforsikre dem, ligemeget om de hedder fzr600
eller fzr600r.. regner med at GF's billige ansvarsforsikring (under 2500)
for motorcykler mellem 175 og 999ccm vil blive benyttet.. Håber da de vil
tage imod mig med åbne arme, men måske var det godt alligevel lige at ringe
og høre..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 09-08-05 17:31

Anders Houmark wrote:

> [...]
> for motorcykler mellem 175 og 999ccm vil blive benyttet.. Håber da de vil
> tage imod mig med åbne arme, men måske var det godt alligevel lige at

Jeg har selv en FZR600R på ansvar hos GF, det var ikke noget problem.

Min har i øvrigt trillet lidt over 46000km og jeg er ikke andet end fuld
tilfreds med den.

Når du har købt den så skriv lige, så har jeg linket til en service manual
(godt nok på tysk).

Mvh,

Brian