ebay.de og fragt....??? hvor tjekker man d~
Fra : Moller

Dato : 07-08-05 09:03

Hejsa,
   Nogen der ved hvor man tjekker fragten for en pakke som sendes fra
tyskland til DK, via deres alm. postvæsen ?

   Jeg har købt nogen MC dele, og sælger her har oplyst en fantastisk høj
port pris vs. tidligere handler fra tyskland, og vil gern tjekke efter
hvad den ca. burde være. Det her lygter for meget af at fordi hans ene
vare havnede på 3,5€ at han nu vil høste ekstra fortjenste på fragten.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Jacob Larsen

Dato : 07-08-05 09:32

"Moller" <news@molnit.com> wrote in message
> [...]
> være. Det her lygter for meget af at fordi hans ene vare
> havnede på 3,5€ at han nu vil høste ekstra fortjenste på

Jeg ved desværre ikke hvad fragten er, men jeg har givet en 8-9€ de gange
jeg har fået nogle mindre ting sendt gennem ebay. Det er ting i
streetfighterforlygte-størrelsen. Lidt større ting kan vist godt nå op i
lidt mere. Mit nyindkøbte men endnu ikke afsendte bagagerack koster 16,5€ i
fragt.

Det kan du selvf ikke bruge til ret meget, hvis du prøver at bevise overfor
sælgeren, at du ved priserne er lavere, end han siger.

Mon ikke det er herinde, du skal kigge:
http://www.deutschepost.de/dpag?lang=de_DE&xmlFile=828
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : MKS - 74

Dato : 07-08-05 09:32

http://www.dhl.de/dhl?check=yes&tpl=html3&lang=de_DE&xmlFile=950

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Moller

Dato : 07-08-05 09:58

MKS - 74 wrote:

> http://www.dhl.de/dhl?check=yes&tpl=html3&lang=de_DE&xmlFile=950

   Ok... en 120cm*60cm*60cm pakke, med 5Kg koster ca. 16-17€... og sælger
vil ha 32€ for at sende noget der fylde langt mindre og vejer under det
halve. Har nu sendt en mail til ham om han kan forklare hvorfor lige han
betale så meget mere for fragten.

   Takker for linkende.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Dr.Enduro

Dato : 07-08-05 10:56

Moller wrote:

> [...]
> under det halve. Har nu sendt en mail til ham om han kan forklare
> hvorfor lige han betale så meget mere for fragten.

Hvis pakken kun måler 60 x 30 x 15 cm og vejer op til 2 kg, kan det
endda gøres for 8,60 Euro!

--

Hilsen Jan

Fra : Moller

Dato : 07-08-05 11:23

Dr.Enduro wrote:

> Hvis pakken kun måler 60 x 30 x 15 cm og vejer op til 2 kg, kan det
> endda gøres for 8,60 Euro!

Og sådan en pakke kan den være i hvis jeg ik tager meget fejl :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : sumdSKAL@FJERNESring~

Dato : 08-08-05 08:52

--
VH
Lars Molnit

Hej Lars

Håber du kan tale sælger til fornuft, for det er det ENESTE du kan
forsøge.
Hverken du eller EBAY kan gøre NOGET som helst, ved urimelige
forsendelsesomkostninger.

Jeg HAR selv prøvet dette, så det kan ikke siget ofte nok - FÅ EN
FORSENDELSESPRIS INDEN I BYDER.

Mvh Mike.

Fra : Moller

Dato : 08-08-05 09:33

sumdSKAL@FJERNESringamt.dk wrote:

   Hej Mike... du skrev rigtig nok neden under teksten, meeen ;) du skal
lige slette signaturet fra mit indlæg ellers tror newsreaderne at det er
et signatur, og derved fjerner det når man trykker reply :)

   Nå, men du skrev jo :

[...]

   Jeg vil prøve at se hvad der kan gøres, han mangler også at sende nogen
andre bank info osv... så jeg skulle maile til ham alligevel. Men selv
med den ekstra fragt er det stadig meget billigt for mig :) bare princip
mæssigt at det med ekstra i fragt ik er velset :) f.eks. er det 2 små
ting jeg har købt af ham, og han tager mere i fragt en den Kiefer Heste
saddel jeg lige har købt på ebay.de også :)

   Nå, men nu for vi af se... går han ikke ned i pris for han en negativ
anmeldese med begrundelsen, efter varene er modtaget :) min profil kan
godt tåle en dårlig anmeldese ;) jeg er jo ikke sælger, og har 100% gode
anmeldelser i forvejen ;)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Dr.Enduro

Dato : 08-08-05 10:01

Moller wrote:

> Jeg vil prøve at se hvad der kan gøres, han mangler også at sende
> nogen andre bank info osv... så jeg skulle maile til ham alligevel.

Som regel angiver sælgerne deres tyske bank-info, når de sætter varen
til salg. Hvis du har dem, kan du gå på www.bankleitzahlen.de, som
tryller dem om til IBAN-Nummer og Swiftadresse (BIC-kode), som du skal
bruge til en international overførsel.

--

Hilsen Jan

Fra : Moller

Dato : 08-08-05 11:38

Dr.Enduro wrote:

> [...]
> til salg. Hvis du har dem, kan du gå på www.bankleitzahlen.de, som
> tryller dem om til IBAN-Nummer og Swiftadresse (BIC-kode), som du skal

   Hey, det var et guldkorn der ville noget :) hjælper jo en del på det...
kan godt se vi snart må opdatere ebay.de FAQ'en hos pmc.dk.

   Jeg er også igang med at få oversat Bit-O-Matic programmet, så man kan
vælge Danske menuer osv. :) dem som vil hjælpe med dette, eller prøve
det inden jeg er færdig kan sende en mail og spørge om en kopi af den :)
jeg vil selv tage kontakt med dem som står for dette herlige Open Source
projekt, og derved få de danske menuer med i standard instalationen :)
når jeg mener de er oversat nok til at de er en udgivelse værdig.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Dr.Enduro

Dato : 08-08-05 12:57

Moller wrote:

> Hey, det var et guldkorn der ville noget :) hjælper jo en del på
> det... kan godt se vi snart må opdatere ebay.de FAQ'en hos pmc.dk.

Ja, det afhjælper i hvert fald det problem, at man skal spørge sælger
efter IBAN og BIC. Mange private sælgere kender ikke de tal, og når man
siger, at de kan finde dem på deres kontoudtog, er der en del, der
bliver nervøse, fordi de tror, at man så kan tømme deres konto med dem...

--

Hilsen Jan

Fra : Armand

Dato : 08-08-05 16:35

Er det er Ebay-bud du har vuundet, er det såmænd ligemeget: Betal og vær
glad!
Køberen hæfter for sit købstilsagn - Også selvom han har sovet i timen
og glemt at sikre sig forsendelses-omkostningerne

--
Armand.

Fra : Moller

Dato : 08-08-05 21:23

Armand wrote:

> [...]
> Køberen hæfter for sit købstilsagn - Også selvom han har sovet i timen
> og glemt at sikre sig forsendelses-omkostningerne

   Hæ, så kom forklaringen... der er en del mere med i budet end jeg kunne
se på billedet ;) havde ikke læst teksten omkring ekstra tingende :) så
det er en pakke lige under 20Kg i stedet :) så nu er jeg skam en glad
betaler.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Armand

Dato : 09-08-05 22:22

Moller wrote:

> [...]
> kunne se på billedet ;) havde ikke læst teksten omkring ekstra tingende
> :) så det er en pakke lige under 20Kg i stedet :) så nu er jeg skam en

Men alt i alt fik du ikke læst annoncen særligt grundigt :-|

--
Armand.

Fra : Moller

Dato : 09-08-05 22:45

Armand wrote:

> Men alt i alt fik du ikke læst annoncen særligt grundigt :-|

   Det kan jeg ikke benægte ;)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Snusken

Dato : 07-08-05 09:46

Det er bedst at emaile til sælgeren vedr. mulig forsendelse FØR køb.
Det er dyrere at sende udenfor Tyskland som "forsikret pakke", derfor
er der også nogle som slet ikke vil det, og måske håber, at køber vil
springe fra !!

/eric
---------

vh, erico
---
fjern 2 stk. ko_og_kylle_ i email adr.

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 07-08-05 10:32

Snusken wrote:
> [...]
> Det er dyrere at sende udenfor Tyskland som "forsikret pakke", derfor
> er der også nogle som slet ikke vil det, og måske håber, at køber vil

Det er da irrelevant når køber betaler fragten, som i dette tilfælde..

Thore

Fra : Moller

Dato : 07-08-05 10:42

SmaRTrxxv wrote:

> Det er da irrelevant når køber betaler fragten, som i dette tilfælde..

   Yeps, da det som regel altid er køber der betaler fragten, og den ikke
er den del af selve budet, så er der ingen grund til at kontakte dem
inden budet. At der så er nogen som blir sure fordi man for budet til en
rigtig lav pris, og derved skruer urimelige takster på det er en trist
ting, som heldighvis ik sker så ofte.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Hekto

Dato : 07-08-05 11:14

In article <42f5d756$0$18639$14726298@news.sunsite.dk>, news@molnit.com
says...
> [...]
> inden budet. At der så er nogen som blir sure fordi man for budet til en
> rigtig lav pris, og derved skruer urimelige takster på det er en trist

Nogen gange forsøger de at hente det ind på forsendelsen, som de har
tabt på karrusellen. Meld ham til Ebay for urent trav!
De sælgere der oftest er problemer med, er netop den type!!! Se liger
efter i 'Bewertungen'!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Moller

Dato : 07-08-05 11:22

Hekto wrote:

> Nogen gange forsøger de at hente det ind på forsendelsen, som de har
> tabt på karrusellen. Meld ham til Ebay for urent trav!

   Yeps, det lugter lidt deraf... nå må se hvad han ender med at sige til
det, finder han ikke en fornuftig pris, så klages der.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Armand

Dato : 07-08-05 12:10

Moller wrote:
> [...]
> ene vare havnede på 3,5€ at han nu vil høste ekstra fortjenste på fragten.

Læg lige mærke til at du ikke betaler for porto men derimod
forsendelsen. Englænderne benævner det: "P&P", hvilket står for package
and porto" - Ergo: Både porto og uspecificerede omkostninger i
forbindelse med indpakning og transport til posthus!

Min værste oplevelse omkring subj. var 30£ fragt på et frimærkestort
SD-kort til 3£ - Og ikke nok med dét: Jeg havde scoret to kort; men de
blev krediteret for 30£P&P hver =
Heldigvis jokkede sælger et eller andet sted i proceduren, så jeg aldrig
fik sagerne tilsendt og Paypal automatisk førte pengene tilbage i min
favn efter 30 dage

Det kan kun anbefales at forhøre sig inden bud og derudfra beslutte sig
hvor højt man vil byde!

--
Armand.

Fra : MKS - 74

Dato : 07-08-05 12:20

On Sun, 07 Aug 2005 13:09:48 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>forsendelsen. Englænderne benævner det: "P&P", hvilket står for package
>and porto"

Strengt taget - Postage & Packing .

>- Ergo: Både porto og uspecificerede omkostninger i
>forbindelse med indpakning og transport til posthus!

Nemmerlig og man kan desuden ikke forlange at sælger bruger en speciel
forsendelsesform, f.eks at sælger bruger den billigste forsendelse
muligt, hvis han f.eks _har_ angivet at han forsender med UPS (eller
andre lign. ofte dyre forsendelsesmåder) , kun vil sende forsikret,
til et specifikt land eller andet så kan man ikke forlange andet -
Derfor bør man altid spørge først hvis man vil undgå de potentielle
problemer der kan opstå.

Fra : Armand

Dato : 07-08-05 12:31

MKS - 74 wrote: