Suzuki SV 650, Benzinforbrug / MC benzin f~
Fra : Harry Jensen

Dato : 06-08-05 08:52

Hej

Findes der et sted hvor man kan se de forskellige motorcyklers
benzinforbrug?

...og specielt Suzuki SV 650 (hvis der er flere modeller, så tænkner jeg
på den med benzinindsprøjtning)

Mvh. Harry Jensen

Fra : Ali Nadjmi

Dato : 06-08-05 09:00

hej Harry...
hvis problemet er at du mener din cykels benzin forbrug er høj eller der er
noget mekanisk galt kan jeg varmt anbefale noget der hedder lydmuren som
ligger i stenløse. De er vild dygtige og der er ikke noget de ikke kan svare
på .
Du kan finde dem på http://www.lydmuren-mc.dk/ hvor deres tlf. nr står

Fra : Moller

Dato : 06-08-05 09:13

Ali Nadjmi wrote:
> [...]
> ligger i stenløse. De er vild dygtige og der er ikke noget de ikke kan svare

   Hu... Ja, de er nu gode nok, men justere ind til benzinøkonomisk ;)
*LOL* det for i ikke Heinrich til, tvivler...

--
VH
Lars Molnit

Fra : tb

Dato : 06-08-05 21:52

> Hu... Ja, de er nu gode nok, men justere ind til benzinøkonomisk ;) *LOL*
> det for i ikke Heinrich til, tvivler...

Nå, men en eller anden lille MC biks i Borup ved Århus (de har rullefelt
kan GODT indstille en MC til mere økonomi med lidt færre hk i top som res.
Så nogen vil gerne være med på den

Mvh TB, som sjælendt er over 6000rpm (= ca 170km/t i topgear)
CBR1K

Fra : Moller

Dato : 06-08-05 23:19

tb wrote:

> Nå, men en eller anden lille MC biks i Borup ved Århus (de har rullefelt
> kan GODT indstille en MC til mere økonomi med lidt færre hk i top som res.
> Så nogen vil gerne være med på den

   Håndreglen er nu den at justeres MC'en ind til optimalt forbrænding og
derved mest effekt, så for du også bedst køre økonomi, hvis du køre
videre uden at give ekstra gas... detsvære sker der tit det at en mere
gasvillig motor pga. god justering, automatisk lokker føren ud i at
bruge gassen mere, og derved stiger benzin forbruget ;)

   Dot-e i haslev, justere ind så cyklen er lidt til den magre siden,
sådan at den køre mest optimalt i den varmeste del af året ;) dette gir
en rigtig god benzin økonomi, men man mangler lige lidt heste når det er
køligt... ;) og det er der jo mange folk der blir skuffet over hvis de
skal rulles på TPT en kold dag :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Harry Jensen

Dato : 06-08-05 09:35

On Sat, 06 Aug 2005 10:00:14 +0200, Ali Nadjmi wrote:

> hej Harry...
> hvis problemet er at du mener din cykels benzin forbrug er høj eller der er
> noget mekanisk galt kan jeg varmt anbefale noget der hedder lydmuren som

...nej, jeg går og overvejer at købe en MC til daglig transport mellem
job og hjem, så derfor betyder benzinforbruget lidt for mig... og så
syntes jeg rigtig godt om de øvrige specifikationer på Suzuki SV 650 )

Mvh. Harry

Fra : Armand

Dato : 06-08-05 09:59

Harry Jensen wrote:

> ..nej, jeg går og overvejer at købe en MC til daglig transport mellem
> job og hjem, så derfor betyder benzinforbruget lidt for mig... og så
> syntes jeg rigtig godt om de øvrige specifikationer på Suzuki SV 650 )

De fleste motorcyklister kører omkring 16-17 km/l og det er i høj grad
den enkeltes kørsel der er udslagsgivende i sin motorcykels forbrug,
således skal der ikke meget morfarkørsel til for at man kan nærme sig 20
km/l. Men der er også enkelte modeller (uden at jeg på stående fod kan
sætte navn på anden end den Monster S2R der for nyligt er blevet købt
ind i familien) der skiller sig klart ud.
Lige netop SV'eren regner jeg for at ligge over middel, og den seneste
udgave med indsprøjtning burde være en tand mere økonomisk (men igen:
S2R har også indsprøjtning :-/ ) !

Den bedste indikator for om en motorcykel ligger blandt normen eller
skiller sig ud er de tests som talrige forlag lever af at udgive i form
af motorcykelblade. Personligt har jeg i min motorcykelklub altid haft
adgang til det tyske magasin MOTORRAD, som jævnligt har store gruppetest
blandt sammenlignelige modeller og hvori det er enkelt at se hvorledes
forbruget er de testede motorcykler iblandt.
Tag derfor ind på nærmeste større bibliotek og forhør dig om hvilke
motorcykelblade der er til rådighed.
Hvis ikke at der ligefrem er en test af SV'eren iblandt de seneste
udgaver, som ligger fremme, så køb om nødvendigt tid på internettet for
at gå ind på forekommende magaziners hjemmeside for at finde en
artikeloversigt, således at du ved hvilke udgaver bibliotekarerne skal
finde frem fra kælderen!

God jagt!

--
Armand.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 06-08-05 22:08

Moller <news@molnit.com> writes:

>    Hu... Ja, de er nu gode nok, men justere ind til
> benzinøkonomisk ;) *LOL* det for i ikke Heinrich til, tvivler...

??? - max heste fåes ved at ramme så tæt på 'perfekt' luft/benzin
blanding ==> bedste benzin økonomi.

Tilsvarende opnår man bedst benzinøkonomi (indenfor samme gear)
omkring max moment, da man dér opnår den bedste fyldning af
cylindrene.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Martin Simonsen

Dato : 06-08-05 09:48

> Findes der et sted hvor man kan se de forskellige motorcyklers
> benzinforbrug?
>
> ..og specielt Suzuki SV 650 (hvis der er flere modeller, så tænkner jeg
> på den med benzinindsprøjtning)

Min sv havde et højt forbrug. Med den originale potte kunne den køre 16 km/l
når man kørte pænt og ca. 13-14 km/l, på motorvejen.

Hilsen Martin S.

zx9r der kører 18 km/l vad alm. kørsel.

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 06-08-05 09:44

Harry Jensen skrev:
> ..og specielt Suzuki SV 650 (hvis der er flere modeller, så tænkner jeg
> på den med benzinindsprøjtning)

Når vi har snakket om det på forum.svrider.dk, ender det vist altid
omkring 17-18 km/l. Det kan svinge mellem 15-21 km/l (kørestil fra frisk
til morfar) men 17-18 er ved normal blandet kørsel.

Carsten Sørensen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 06-08-05 10:40

Harry Jensen <harry_mj@hotmail.dk> writes:

> ..nej, jeg går og overvejer at købe en MC til daglig transport mellem
> job og hjem, så derfor betyder benzinforbruget lidt for mig... og så
> syntes jeg rigtig godt om de øvrige specifikationer på Suzuki SV 650 )

Har du tænkt over hvad det ellers koster at have MC? Jeg kører ca.
10.000 km om året. Jeg bruger omtrent lige så mange penge på
forsikring som jeg bruger på benzin, og sikkert også et tilsvarende
beløb på dæk og reservedele til service, og det er endda når jeg selv
skifter dæk og laver service.

Med andre ord er benzinudgiften slet ikke så dominerende i regnskabet,
som man kan fristes til at tro fordi man står og hiver penge frem et
par gange om ugen i modsætning til fx at købe dæk, som man ikke køber
nær så tit som man køber benzin. Så om cyklen kører 15 eller 17 km/L
er altså normalt ikke det der vælter budgettet jo mindre du kører
meget langt.

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Harry Jensen

Dato : 06-08-05 11:31

On Sat, 06 Aug 2005 11:39:39 +0200, Jacob Bunk Nielsen wrote:

> [...]
> skifter dæk og laver service.
>
> Med andre ord er benzinudgiften slet ikke så dominerende i regnskabet,

God pointe ), mit kørselsbehov ville ende samme sted, ca. 10.000 km om
året..

Mvh. Harry