Stofgarage
Fra : KL

Dato : 05-08-05 21:08

Hej

Jeg har igennem nogle måneder benyttet følgende "stofgarage" fra Louis,
10005198:
http://www.louis.de/_10536b7d6cf58e560ceeeed829cf213dcd/shop/shop_dispatch.php?article_context=detail&grwgr=560&wgr=350&total=14&anzeige=0&page=0&back_url=.%25252Fshop_dispatch.php%25253Farticle_context%25253Dlist%252526grwgr%25253D560%252526wgr%25253D350%252526page%25253D0&artnr_gr=10005198

Jeg oplever desværre, at der ved kraftigere regnvejr på én eller anden måde
kommer snavs igennem dækkenet, så MC'en hurtigt kommer til at fremstå ret
støvet/snavset. Så længe det er tørt er der naturligvis ingen problemer.

Undgår man dette problem ved de modeller der påstår at være "100%
wasserdicht", og fører det så til problemer med kondens i stedet? Kan de
også holde tæt selvom der samler sig vandpytter i
"styr-kåbeglas-tank"-poolen?

På forhånd tak

Fra : Richard

Dato : 06-08-05 09:16

KL wrote:

> [...]
> støvet/snavset. Så længe det er tørt er der naturligvis ingen problemer.

Altså støv oppefra der lægger sig på mc'ens øverste dele? Eller støv
nedefra der lægger sig på fælge, støtteben etc? - det sidste er vist
uundgåeligt på mc-garager...

> Undgår man dette problem ved de modeller der påstår at være "100%
> wasserdicht", og fører det så til problemer med kondens i stedet?

Ja og ja - skiftende sol/skygge på især sorte tætte og uventilerede
mc-garager. Og lægger du mc-garagen over, inden motoren er kølet
tilstrækkeligt af, dannes der også kondens. På mc-garagerne med indvendig
fleece binder denne tilsyneladende fugten og holder på den, så den ikke så
let drypper ned på cyklen

Det er mine erfaringer gennem 5-6 sæsoner med to fleece-belagte mc-garager
på cykler, der året rundt står ude under åben himmel, men i læ af et hus.
Den ene er den blå, vistnok italienske, af halvstift vinyl, som danske
mc-forhandlere sælger. Den anden er Louis' sorte med fleece af et tykkere,
men blødere materiale der lettere "hænger" på cyklen og kommer i berøring
med tank etc. Af den grund og pga farven vil jeg nok vælge den stivere blå
type, når den sorte engang er udtjent

For at dæmpe solvarmen og den deraf skabte kondens har jeg i år haft en
alm. billig mellemblå presenning liggende let hen over garagerne. Det har
virket udmærket og tankene løb heller ikke over i de første hede dage,
hvor den (vinter)kolde benzin i den propfyldte tank ellers ville
ekspandere mere, end tankproppen kan holde til

Jo, der er mage gode grunde til at parkere cyklerne overdækket i carport
eller garage

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK