Udtag fra stator på Suzuki
Fra : Ole Axelsen

Dato : 05-08-05 20:17

Hej.

Mit nye projekt er en bastard. Suzuki GS 450 T med GSX 250 motor. Mit
problem lige nu er, at få koblet ledningerne fra generatoren (statoren)
sammen med deres kolleger på spændingsregulatoren. Fra regulatoren kommer
der 1 rød og 3 gule ledninger. Den røde er der ikke tvivl om, men jeg er
ikke med på, om de tre gule kan kobles vilkårligt sammen med de tre
forskelligt farvede der kommer fra statoren. Jeg kunne godt have en ide om,
at det er ligegyldigt, da det jo vel er vekselstrøm den producerer men på
den anden side vil jeg jo heller ikke så gerne ødelægge noget.
Jeg har flere stumper liggende så jeg kunne godt montere en regulator og en
stator, hvor ledningerne har samme farver, men hvis der lige er en, der kan
lede mig på sporet er det jo lettere.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Hekto

Dato : 05-08-05 20:44

In article <42f3bb12$0$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
oleaxelsen@privat.dk-k says...
> Jeg har flere stumper liggende så jeg kunne godt montere en regulator og en
> stator, hvor ledningerne har samme farver, men hvis der lige er en, der kan
> lede mig på sporet er det jo lettere.

Jo de skal bare på de tre ledninger. Farvekoden stammer fra at een af
dem er ført op og ned igen via lyskontakten.
Det gøres for at spare lidt på varmen når alle 3 vindinger laver strøm
og den ikke bruges.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Ole Axelsen

Dato : 05-08-05 20:48

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
> [...]
> dem er ført op og ned igen via lyskontakten.
> Det gøres for at spare lidt på varmen når alle 3 vindinger laver strøm

Tak for hurtigt svar. Det letter jo processen gevaldigt. Mine problemer er
forøvrigt ganske selvforskyldt. Jeg har oprindelig selv "slagtet" den GSX
250, der har leveret både motor og elnet, så jeg kunne jo bare have set
efter, hvordan det var forbundet.

Fra : Steen Gruby

Dato : 05-08-05 20:54

On Fri, 5 Aug 2005 21:16:39 +0200, "Ole Axelsen"
<oleaxelsen@privat.dk-k> wrote:

Hej Ole.

> [...]
>stator, hvor ledningerne har samme farver, men hvis der lige er en, der kan

Det burde blot være at gøre som du selv beskriver.
Blot er der lige en finger at løfte.
Suzuki havde nogle modeller hvor en af faserne var ført over
lyskontakten for at reducere generatorens ydelse når der ikke var lys
på.
Dette in mente ville jeg blot forbinde de tre ledninger med hinanden,
starte motoren og måle spændingen over batteriet ved "frisk tomgang".

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo