PowerCommander til FZ6
Fra : morten d jensen

Dato : 05-08-05 17:38

er det noget jeg selv kan montere?

Har læst på forskellige fora, at FZ6éren bliver en helt anden og bedre cykel
med en PowerCommander.

Selv oplevede jeg også på min prøvetur af FZ6éren, at gassen var meget on
eller off - noget svær at "fange" i feks. sving.

Det problem skulle sandsynligvis forsvinde ved monteringen af en
PowerCommander.

Der findes forskellige programmer til PowerCommanderen, alt efter ens
opsætning og cykel.

Ville det være muligt for mig at montere en PowerCommander III , downloade
programmet til en standard FZ6 og få cyklen til at køre som en drøm, eller
skal der en fagmand til at optimere den?

Venligst,
Morten

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 05-08-05 19:18

"morten d jensen" <mo.dul(NOSPAM)@jubii.dk> writes:

> [...]
> programmet til en standard FZ6 og få cyklen til at køre som en drøm, eller
> skal der en fagmand til at optimere den?

Standard-programmet vil sikkert give et bedre resultat end det du har
nu, men en tur som en fagmand som justerer den ind over hele området
til /din/ motor vil give et optimalt resultat.

Købte jeg en power commander, ville jeg definitivt have min cykel
forbi et rullefelt og blive dyset ind 100%

/PS: De nyeste udgaver af PC programmet understøtter kun den nye
PC3USB, så jeg vel anbefale at købe den fremfor den gamle udgave med
seriel port.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Thomas Jensen

Dato : 05-08-05 20:00

morten d jensen wrote:
> [...]
> programmet til en standard FZ6 og få cyklen til at køre som en drøm, eller
> skal der en fagmand til at optimere den?

Jeg har powercommander på min FZ6.
Det hjalp i bunden og gav et jævnere træk.
Jeg fik den så justeret ind til cyklen og potterne, men også med
standard maps kunne jeg mærke forskel. Men powercommander og scorpion
potter, blev min målt til 94HK på baghjulet. Du kan se kurven på min
dkfm profil.
Kører faktisk med et map fra powercommander af nu, da jeg har sat de
originale potter på.

Mangler du ikke et sæt crashpads ? ;)

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : morten d jensen

Dato : 06-08-05 10:17

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse

> Med powercommander og scorpion potter, blev min målt til 94HK på
> baghjulet.

Det er godt nok imponerende med 94 baghjulsheste, når oplyst effekt er på 98
hk.

> Kører faktisk med et map fra powercommander af nu, da jeg har sat de
> originale potter på.

Det vil med andre ord sige, at roligt kan bestille følgende
http://www.micronsystems.de/pd3190345.htm?categoryId=56 , som har
installeret et map til en standard FZ6 og forvente at min mc bliver mærkbart
forbedret, selvom jeg selv monterer den?

I så fald, hvor lang tid vil det tage? 1 time eller en hel dag?

Da mcén er fabriksny, vil jeg høre om jeg skal vente med at montere
PowerCommanderen til efter 1. service, eller om jeg bare kan montere den med
det samme?

> Mangler du ikke et sæt crashpads ? ;)

Nej - er allerede bestilt.

Venligst,
Morten

Fra : Ole Hansen

Dato : 06-08-05 10:54

morten d jensen wrote:

> Da mcén er fabriksny, vil jeg høre om jeg skal vente med at montere
> PowerCommanderen til efter 1. service, eller om jeg bare kan montere den med
> det samme?

Jeg vil nok høre forhandleren om, hvad der sker med fabriksgarantien,
hvis du monterer PC.

--
Ole Hansen

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 08-08-05 09:00

Ole Hansen <moped@get2net.dk> writes:

> Jeg vil nok høre forhandleren om, hvad der sker med fabriksgarantien,
> hvis du monterer PC.

Der sker jo ingen indgreb i ledningsnættet med en PC, da den blot
kobles i serie med injektorerne.

Jeg ved at bl.a. de autoriserede Suzuki værksteder har været på kursus
i power commander justering, så jeg ville ikke være nervøs et eneste
sekund.

Kai

Fra : morten d jensen

Dato : 08-08-05 10:50

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev

> Jeg ved at bl.a. de autoriserede Suzuki værksteder har været på kursus
> i power commander justering, så jeg ville ikke være nervøs et eneste
> sekund.

Ok! - mit indtryk er også at forhandleren ikke var bleg for at sælge mig en
PC sammen med FZ6éren. Det eneste han sagde var, at han nok ville vente med
at montere den, til mcén var kørt til........

Men, hvornår er mcén kørt til - og hvorfor egentlig vente?

Venligst,
Morten

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 08-08-05 13:22

> [...]

> at montere den, til mcén var kørt til........
>
> Men, hvornår er mcén kørt til - og hvorfor egentlig vente?

Den er kørt til når du må give fuld gas uden restriktioner - efter
1000-1600km, afhængig af hvad der står i din bruger vejledning.

Grunden til at vente indtil den er helt tilkørt, er at cykelen skal på
en dynobænk, og dér får den fuld gas op igennem hele omdrejnings
registeret.

Kai

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 08-08-05 18:00

Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> [...]
>
> Grunden til at vente indtil den er helt tilkørt, er at cykelen skal på
> en dynobænk, og dér får den fuld gas op igennem hele omdrejnings

Men derfor kan du jo sagtens købe og installere en powercommander, og så
bruge et af de maps der er på powercommander siden, indtil du kan få den
100% justeret ind på et rullefelt.. Hvis man bruger over 1 time på at
installere en powercommander, burde man nok ikke skrue på sin egen mc

--
M V H

Peter Jakobsen
KAWASAKI ZX12R '01
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1152

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 08-08-05 19:57

"Peter Jakobsen" <this-email-is-not@valid.nu> writes:

> [...]
> 100% justeret ind på et rullefelt.. Hvis man bruger over 1 time på at
> installere en powercommander, burde man nok ikke skrue på sin egen mc

Sir, we are in violent agreement

Kai