Forsikring af Ducati
Fra : Marni

Dato : 05-08-05 12:10

Hvilke selskaber er til at tale med?
Er her nogle der har erfaringer?
Drejer sig om en 748 fra 2001.

Vh Martin.

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 05-08-05 12:27

Marni <martin@hotmail.com> wrote:

> Hvilke selskaber er til at tale med?
> Er her nogle der har erfaringer?
> Drejer sig om en 748 fra 2001.
>
> Vh Martin.

Hejsa

Min er forsikret hos If. De er ikke så glade for den og isoleret set er
det ikke en billig forsikring, men vi har alle vores forsikringer samlet
et sted og så kan de bestemt godt konkurrere.

Der er nogle forsikringsselskaber der slet ikke vil forsikre den og de
fleste andre kræver at du har flere forsikringer samme sted, så det er
nok en ide at få fat i flere selskaber og få dem til at give et tilbud
på alle dine forsikringer.

Mvh
Anna

--
Anna M. Andersen
Ducati M1000

Fra : Marni

Dato : 05-08-05 13:33

"Anna M. Andersen" <noname@domain.dk> wrote in message:

> Min er forsikret hos If. De er ikke så glade for den og isoleret set er
> det ikke en billig forsikring, men vi har alle vores forsikringer samlet
> et sted og så kan de bestemt godt konkurrere.

Hej Anna.

Vil du give din forklaring på "ikke billig"? ;)
Hvorhenne på skalaen er det?

Venligst Martin.

Fra : Anders Christensen

Dato : 05-08-05 15:46

Marni wrote:
> Hej Anna.
>
> Vil du give din forklaring på "ikke billig"? ;)
> Hvorhenne på skalaen er det?

Det må jo være i den dyre ende i så fald

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 06-08-05 12:02

Marni <martin@hotmail.com> wrote:

> Hej Anna.
>
> Vil du give din forklaring på "ikke billig"? ;)
> Hvorhenne på skalaen er det?
>
> Venligst Martin.

Hejsa

Jeg giver 9,200 kr årligt for en Duc M1000 fra 2004, som elite-mc-ist
(m. kasko). Det synes jeg er meget dyrt, til gengæld er vores andre
forsikringer i selskabet i den billige ende, så det opvejer prisen.

Bemærk at der hos mange selskaber ikke er lighedstegn mellem
elitebillist og mc'ist. Dog er mange selskaber villige til at overføre
lidt ancinitet.

Mvh
Anna

--
Anna M. Andersen

Fra : Kristian Krautwald

Dato : 05-08-05 18:07

In newsgroup dk.fritid.motorcykel wrote, Marni, this, the Fri, 5 Aug
2005 13:09:44 +0200:

Hello Marni,

>Hvilke selskaber er til at tale med?
>Er her nogle der har erfaringer?
>Drejer sig om en 748 fra 2001.

Jeg har haft Tryg i flere år, fornyftige priser på omkring 4-7K, hvis du
har andre forsikringer.

Kristian Krautwald

Fra : Marni

Dato : 05-08-05 23:48

"Kristian Krautwald" <kristian@krautw!Fjerndette!ald.dk> wrote in
message+0200:

> Jeg har haft Tryg i flere år, fornyftige priser på omkring 4-7K, hvis du
> har andre forsikringer.

Hej Kristian K.

Har talt med Tryg idag. Hvis jeg/vi flytter indbo + villa + bil forsikring
til Tryg,
kan en Duc 748 forsikres for 8300.- Det er med 7800.- i selvrisiko, og 20%
(!)
selvrisiko ved tyveri. Jeg synes det er meget dyrt. Jeg er elitebillist og
41 år...
De 4-7000.- du snakker om, er det samme model eller lign?

Venligst, Martin.

Fra : Moller

Dato : 05-08-05 23:55

Marni wrote:

> De 4-7000.- du snakker om, er det samme model eller lign?

   Den pris hos tryg svare til en ikke sports under 150.000Kr. i nypris ;)
for en over 25 år.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Dan Dethlefsen

Dato : 06-08-05 00:01

Marni wrote:

> [...]
> 41 år...
> De 4-7000.- du snakker om, er det samme model eller lign?

Jeg har min 748 forsikret hos Top-Dk og giver ca. 4200 kr.-, det er
desuden en fastpræmie ordning. Jeg er ligesom dig 41 år gammel og har
haft MC i snart 23 år med en MC-skade. Desuden har jeg (hustanden) 2
andre motorcykler, bil og hus med hvad dertil hører af forsikringer hods Top

--
Dan Dethlefsen
www.dethlefsens.dk

Fra : Steen L. Eriksen

Dato : 06-08-05 12:09

Lad for Gud's skyld være med at fortælle dem at det er en
racermotorcykel du gerne vil have forsikret. Forsikringsselskaberne
har IKKE en skid forstand på hvad det er de forsikrer. Fortæl dem KUN
at modellen hedder 748, så for du den sikkert forsikret som en MC på
under 750cc. Jeg har selv en ST3, i deres viiiiiiiiiiiiisdom fandt de
ud af at det er en SPORTSCYKEL (=racer) og derfor skulle takseres som
en sådan. Jeg er sikker på at din 748 giver mig baghjul til en hver
tid, men det er ikke det der tæller. Det eneste der betyder noget, er
hvad forsikringsselskaberne tror (det har ikke noget med fakta at
gøre).

Det eneste fornuftige du kan gøre er, at shoppe rundt i
forsikringsjunglen, indtil du får et tilbud du kan leve med. Det er
ikke nødvendigvis billigere at samle alle sine forsikringer i et
selskab. Hvis du får samlerrabat, skal du nemlig tage højde for at
enhver skade på enhver af dine forsikringer, kan udløse præmiestigning
over hele linien. Det er jo en samle-rabat man får.

Med venlig hilsen
Steen L. Eriksen
DucSt3

Fra : Marni