"overlæs"
Fra : Henrik Mahler

Dato : 02-08-05 22:26

Mange mindre MC har så lav en vægt-grænse (last) at
man dårligt kan køre 2 voksne mænd helt lovligt,...

Feks. Jawa 350 max 180 kg ,.... 2 personer a 80 Kg
skal finde de små tasker frem på en ferie-tur

Eller typisk 125 ccm med max 150, kun meget lette
personer vil kunne medbringes,.. uden bagage,...

Men hvor strengt tolkes dette i dagligdagen ?

(Jeg mener hvis man f.eks har 10-20 Kg for meget)

MVH

Henrik

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-08-05 22:30

Henrik Mahler wrote:
> [...]
> personer vil kunne medbringes,.. uden bagage,...
>
> Men hvor strengt tolkes dette i dagligdagen ?
>
> (Jeg mener hvis man f.eks har 10-20 Kg for meget)

Jeg har aldrig haft problemer med politiet - her er det vi havde med til
nordkap : http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=9379&m=full (+2
personer altså). Vi havde selvfølgelig lidt mere med hjem (et renskind
bl.a. - vi droppede geviret)

--
vh
Torben

Fra : Harry Teicher

Dato : 03-08-05 07:14

Holddaheltkæft - smart, den måde I har sat cyklen fast på

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-08-05 17:45

Harry Teicher wrote:
> Holddaheltkæft - smart, den måde I har sat cyklen fast på

Heh - jeg overvejer at lave et beslag til FJ'eren så jeg kan få min
Python med : http://www.scheel.net/HPV/Python/images/done.jpg - den kan
skilles på midten.

--
vh
Torben

Fra : Schlæger

Dato : 03-08-05 18:56

Torben Scheel wrote:

> Heh - jeg overvejer at lave et beslag til FJ'eren så jeg kan få min
> Python med : http://www.scheel.net/HPV/Python/images/done.jpg - den kan
> skilles på midten.

Du skal da bare droppe FJ'en og så køre sydpå på Python'en .....

Det vil være sundt for både dig og miljøet (men først skal du selvfølgelig
have et godt wingrack monteret)

Mch Schlæger

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-08-05 21:00

Schlæger wrote:

> Du skal da bare droppe FJ'en og så køre sydpå på Python'en .....
>
> Det vil være sundt for både dig og miljøet (men først skal du
> selvfølgelig have et godt wingrack monteret)

Min sundhed :
Det handler mere om at kunne køre en tur med andre liggecykeltosser uden
først at skulle lægge 20km til og fra mødestedet.

Jeg har overvejet kraftigt at tage til VM med Python'en
(http://www.hpvklub.dk/2005/content.php?article.2.255) - men den hårde
konkurrence dér vil bare forstyrre billedet af min fine placering til DM
(http://www.hpv-klub.dk/resultater/2005/DMsamlet.asp)

Miljøet :
FJ'eren bruger mindre fossilt brændstof end madkassen
(http://www.hvorlangtpaaliteren.dk/sw1233.asp?bilID=8890) så jeg har
glorien pudset hver gang jeg lader dén stå til fordel for FJ'eren. Gør
jeg ikke hvad jeg kan?

--
vh
Torben