Afhenting af mc i Tyskland
Fra : Anders Houmark

Dato : 31-07-05 20:58

Hej..
Jeg vil blot lige høre, om nogle af jer kender til firmaer som henter
motorcykler her til Danmark, fra Tyskland af. Jeg har kendskab til et firma
der har hjemme på www.let7.dk , men har ikke hørt nogle der har brugt deres
service endnu... Synes måske også godt, at jeg kunne bruge noget der var
lidt billigere.. tror i det kan lade sig gøre?

Måske er der evt. nogle af jer som selv har planlagt en tur til Tyskland, og
liiige står og mangler nogle at dele transportudgiften med? :D

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : MKS - 74

Dato : 31-07-05 21:18

On Sun, 31 Jul 2005 21:57:59 +0200, "Anders Houmark"
<anders@andersh.fjerndette.dk> wrote:

>Jeg vil blot lige høre, om nogle af jer kender til firmaer som henter
>motorcykler her til Danmark, fra Tyskland af.

Ja da, der er flere, jeg bruger selv MKS MC-trans, billigt og godt,
der har klaret de sidste 2 transporter for mig for under 1000,- men
nok ikke for alle , men der er f.eks indtil flere tyske
transportfirmaer der gerne tager en cykel med til DK, problemet i det
ligger først og fremmest i betalingen for cyklen men kan til gengæld
gøres relativt billigt, ca. 150-250 Euro afhængig af hvorfra i D. og
hvortil i DK.

>Jeg har kendskab til et firma
>der har hjemme på www.let7.dk , men har ikke hørt nogle der har brugt deres
>service endnu...

En enkelt her har berettet om en transport med dem og han var vist
fuldt ud tilfreds.

>Synes måske også godt, at jeg kunne bruge noget der var
>lidt billigere.. tror i det kan lade sig gøre?

Ja da sagtens fordelen ved let7 er nok først og fremmest at han er
dansk og hjælper med logistikken, men kan man selv ordne alt det
nødvendige er det bestemt muligt at gøre billigere. Mulighederne er
mange, afhængig af den specifikke situation man står i, allerbilligst
hvis man kan finde en der stadig er tysk reg. og så tøffe derned med
toget og på cyklen hjem, er der imidlertid meget langt kan det blive
lovligt opslidende og man kan da vælge f.eks en tysk MC-transportør
eller en dansk ditto, de danske er måske ikke unaturligt generelt
noget dyrere men også nemmere at have med at gøre. En enkelt af de
tyske jeg selv har brugt :

http://www.schille-trans.de/

>Måske er der evt. nogle af jer som selv har planlagt en tur til Tyskland, og
>liiige står og mangler nogle at dele transportudgiften med? :D

Det var da en god ide, det har jeg selv prøvet før og det forløb
gnidningsfrit og til begges tilfredshed.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Jan Bachman

Dato : 31-07-05 22:44

> [...]
>service endnu... Synes måske også godt, at jeg kunne bruge noget der var
>lidt billigere.. tror i det kan lade sig gøre?

Jeg har brugt Lars fra let7.dk og var fuldt ud tilfreds. Mit tyske er
begrænset til "Guten tag" og "Ein bier bitte", så han stod for al
kontakt til sælger, og fik da også presset prisen lidt ned
Han leverede de 300kg cykel i sin varevogn til min dør her i Vanløse
uden problemer. Regner med at bruge ham igen her til vinter til et nyt
projekt.

/Jan

Fra : Dr.Enduro

Dato : 01-08-05 06:48

Anders Houmark wrote:
> [...]
>
> Måske er der evt. nogle af jer som selv har planlagt en tur til Tyskland, og
> liiige står og mangler nogle at dele transportudgiften med? :D

Har prøvet Iloxx (som Ebay anbefaler), de leverede til Flensborg, jeg
hentede cyklen der. Det var lidt en blandet oplevelse. Det koster 179
Euro, men til gengæld havde de ikke så meget styr på afhentnings- og
leveringstider.

Næste gang ville jeg nok prøve dem her:
http://www.bayerwald-motorradtransport.de/

Det er billigere, og de har også danske afdelinger. Hvis du prøver dem,
vil jeg meget gerne høre dine erfaringer med det.

--

Hilsen Jan