Hvilke enduro maskiner findes der i DK ?
Fra : Ukendt

Dato : 29-07-05 01:16

Dvs. som kan synes/indregistreres. Gerne fra de sidste 20 år og gerne med
henvisning til beskrivelser og data.

tak

Poul B-H

Fra : Hekto

Dato : 29-07-05 08:31

In article <42e9747e$0$89217$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
<svar_i_gruppen> says...
> Dvs. som kan synes/indregistreres. Gerne fra de sidste 20 år og gerne med
> henvisning til beskrivelser og data.

http://www.bikez.com/motorcycles/cagiva_650_elefant_1986.php

Har man en Duc' i forvejen, er valet jo let!
Selvom den er stor, tung og farlig at hoppe ned fra efter køreturen.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Claus Rittig

Dato : 29-07-05 10:05

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse

Re: Hvilke enduro maskiner findes der i DK ?

> http://www.bikez.com/motorcycles/cagiva_650_elefant_1986.php

Mener du Enduro eller Enduro?
Altså, rigtig enduro, som dem man kan se kø race i 3-4 timer i Finderup ved
Viborg på søndag (Grand National), eller det tyskerne noget malplaceret og
historisk begrundet kalder "enduro" eller rejse-enduro?

Bager har ret, selv hvis du sorterer alle færgerne og off-roaderne fra, så
er der dælme mange enduro-cykler i DK. Ikke ret mange af hver, men mange
forskellige modeller. Selv har jeg kørt på: Honda XR250, XR400, XR600,
Yamaha WR400F, WR200, WR250, KTM EXC250, EXC380, Husky WR125E, WR250, WR360,
WR400 og et par cykler der ikke var født som enduro, men ombygget til det.
Men der findes mange flere.

Mvh.
Rittig

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-05 18:58

> [...]
> Viborg på søndag (Grand National), eller det tyskerne noget malplaceret og
> historisk begrundet kalder "enduro" eller rejse-enduro?

Jeg opfatter enduro som en crosser med nummerplader. Det er ihvertfald det
jeg jeg gerne ville have.

Poul B-H

Dato : 30-07-05 20:01

> Jeg opfatter enduro som en crosser med nummerplader. Det er ihvertfald det
> jeg jeg gerne ville have.

Umuligt at svarer på dit spørgsmål....

Men jeg ville kigge i Tyskland, efter modeller... www.mobile.de (er de
registreret der, er de nemme at få plade på i DK)

Dk er meget begrænset i udvalget........

Men denne her er en 250cc crosser der er monteret lys på... ca. 105kg til
50hk...
http://www.fimotorcykler.dk/details_used.php?id=84

Har selv haft en årg. 89, som var meget underholdende :P
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=6773&m=full

Good luck

¨¨°º© http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434 ©º°¨¨
© Bow Wow Wow Yippi Yo Yippy Yay ©

Fra : Claus Rittig

Dato : 30-07-05 21:36

> Umuligt at svarer på dit spørgsmål....

Nåja, så er det heller ikke værre...

> Men jeg ville kigge i Tyskland, efter modeller... www.mobile.de (er de
> registreret der, er de nemme at få plade på i DK)

Både ja og nej.
Vær lige opmærksom på at de "rigtige" enduro cykler typisk ikke er
indregistreret som rigtige motorcykler, men på en speciel
motorsportsnummerplade. I Sverige kaldes det E-reggad, jeg kan ikke huske
hvad Tyskerne kalder det - men det hjælper ikke med en dansk
indregistrering! Det er KUN hvis motorcyklen har været indregistreret i et
andet EU land som almindelig motorcykel, at den bliver meget let at
indregistrere i DK.

At indregistrere en enduro i DK er ikke ret let... Og så er det nogle gange
alligevel. Og afgiftberegning minder meget om et lotteri.

Når det er sagt, så findes der faktisk mange modeller der allerede ER
indregistreret. De brugte kommer til salg på www.enduro.dk og www.dormck.dk,
og en god del af dem kan ses i aktion i Finderup øvelsesterræn ved Viborg
imorgen (søndag) fra 10 til 16.

Du kan også kigge på www.enduromx.com for at få et overblik over hvad der
findes.

Køb ikke for gammelt, cyklerne er ikke lavet til at skulle holde i 20 år, så
modeller som de der Cagiva WMX der var populære i DK i 80'erne er næppe
særlig pålidelige mere.

Rittig

Fra : Jens U

Dato : 30-07-05 22:15

Claus Rittig skrev
> De brugte kommer til salg på www.enduro.dk og www.dormck.dk,
> og en god del af dem kan ses i aktion i Finderup øvelsesterræn ved Viborg
> imorgen (søndag) fra 10 til 16.

Skal du til finderup i morgen.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Claus Rittig

Dato : 31-07-05 17:26

"Jens U" <reveredk@e-box.dkX> skrev i en meddelelse
> Claus Rittig skrev
Viborg

> Skal du til finderup i morgen.

Æh, ja. Jeg er lige kommet hjem!
Fedt race som sædvanlig, og kun en enkelt byge (men den var også voldsom).

Rittig

Fra : Jens U

Dato : 01-08-05 20:39

Claus Rittig skrev ...
> "Jens U" skrev ...
> Viborg

> Æh, ja. Jeg er lige kommet hjem!
> Fedt race som sædvanlig, og kun en enkelt byge (men den var også voldsom).

Øv, så skulle jeg alligevel have kørt der op, var pein også ude
og ødelægge dt'er igen

Fra : Claus Rittig

Dato : 02-08-05 19:23

> Øv, så skulle jeg alligevel have kørt der op, var pein også ude
> og ødelægge dt'er igen

Nix, han var der ikke i år. Jeg tror ikke han kører enduro mere, der er vist
ikke tid til det hele.

Rittig

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 29-07-05 08:38

> Dvs. som kan synes/indregistreres. Gerne fra de sidste 20 år og gerne
> med henvisning til beskrivelser og data.
>
> Poul B-H

Hej Poul

Det var sgu da noget at et omfattende spørgsmål!

Prøv at kig på Ténéré siden. Der er en Offroad revy. Har du spørgsmål, så
spørg.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : anders majland

Dato : 29-07-05 10:20

> Dvs. som kan synes/indregistreres. Gerne fra de sidste 20 år og gerne med
> henvisning til beskrivelser og data.

Kort spørgsmål det vil tage lang tid at forsøge at svare fyldestgørende på.
Som en start vil jeg foreslå dig at kigge på www.dba.dk eller gå på
biblioteket og se i gamle udgaver af mc-nøglen (den flyder der vist også
scannede udgaver af rundt ...)

/A