/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Bandit 1200 / CBR1000 ???
Fra : Dennis Jensen


Dato : 27-07-05 09:18

Hej Bikers,

Jeg skal ha en større maskine. Min Kawa GPZ500S er ikke nok mere

Jeg har prøvet en del maskiner:

Honda CBR600 F3, Honda VTR1000 Firestorm, Suzuki SV-1000, Honda CBR 1000 og
Suzuki Bandit 1200.

Jeg er nået frem til at valget står mellem CBR1000 eller Bandit 1200.

Forhandleren (www.mcsport.dk) siger at en CBR1000 går 200.000 km uden
problemer.... Kan det nu passe???

Jeg har lånt en Bandit der er skuet op til 120HK på baghjulet, og den kører
super fedt. Masser af kræfter og ikke mindst moment.

CBR1000´eren er også fed, men faktisk lidt kedelig ift Bandit.... Den er
slet ikke nær så livlig mht træk kraften, det skal arbejdes mere med gearene
før der sker noget synes jeg....

Jeg vil gerne høre fra jer der har erfaring med de to modeller. Suzukien
vinder på træk-kraft / power, mens Hondaen har klart de bedste
køreegenskaber efter min mening.

Er der hold i de 200.000 km? Det kan vel næppe forventes af Banditten?

Jeg har kig på en CBR årg. 94 med 52.000 km på bagen til 90.000 kr eller
Banditten årg 2000 med 17.000 km på klokken til 85.000 kr.

Hva siger i til det?

På forhånd tak,

Dennis... (Indtil videre Kawa GPZ500S årg 2002)



 
 
Moller (27-07-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 27-07-05 09:46

Dennis Jensen wrote:

> Jeg er nået frem til at valget står mellem CBR1000 eller Bandit 1200.

   Svært valg ;)

> Forhandleren (www.mcsport.dk) siger at en CBR1000 går 200.000 km uden
> problemer.... Kan det nu passe???

   Kan alle maskiner hvis man holder sine service, og ud fra hvad
betragtes naturligt, og hvad er skal der til for man kalder det
problemer... der er også MC mærker hvor at holde 200.000km, med 2-3
motorskift betragtes uden problemer ;)

> Jeg har lånt en Bandit der er skuet op til 120HK på baghjulet, og den kører
> super fedt. Masser af kræfter og ikke mindst moment.

   :) præcis det som Bandittens ry er baseret på, man er ikke i tvivl om
at den kan flytte sig... Men den har IKKE 120 på baghjulet, hvis der
bare sider en anden udstødning + jetkit osv. det er et optimistisk felt
så :) men stadig masser af power, og en kanon moment(105-115Nm er ikke
urealistisk).

> Jeg vil gerne høre fra jer der har erfaring med de to modeller. Suzukien
> vinder på træk-kraft / power, mens Hondaen har klart de bedste
> køreegenskaber efter min mening.

   Aldrig prøvet en CBR1000, men den er nu en del tungere, og B6/B12 er nu
kendt for at være letkørte for begyndere, så jeg ved ik helt hvor meget
den holder... men igen jeg har ikke kørt en CBR1000, men jeg ved at min
egen B12 godt kan få fnuller på kanten af dækket, uden at man er bange
for den.

> Er der hold i de 200.000 km? Det kan vel næppe forventes af Banditten?

   Hvad er det for en skidt holdning ? har du en begrundelse til det ?
ellers kan du godt finde B12'er der har kørt 200.000km ude på nettet,
min egen har rundet de 80.000km og der er ingen problemer med den.

> Jeg har kig på en CBR årg. 94 med 52.000 km på bagen til 90.000 kr eller
> Banditten årg 2000 med 17.000 km på klokken til 85.000 kr.

   00 modellen er sidste årgang inden updateringen, derved syntes jeg den
er lidt dyrt sat, på den anden side 17.000km er ik møj, så det er jo et
plus til prisen.

> Hva siger i til det?

   Ja, jeg køre selv B12 og jeg kan ikke lide udsendet på en CBR1000, men
jeg har følgende grunde til jeg ville vælge en B12 frem for en CBR1000 :

   1. Den B12 du kigger på er meget nyere end CBR'en.
   2. Den B12 du kigger på har kørt meget mindre end CBR'en.
   3. En B12 kan modificeres i sygt mange afskygninger, og derved kan du
præge den 100% efter din egen still.
   4. Der er langt flere aftermarket parts til en B12, da den er så
populær at ombygge.
   5. Du kan købe standard Tunkit til en B12, så du kan få omkring
180-190heste på baghjulet, det kan du ikke med CBR1000 uden du skal
tænke alternativt, eller købe Turbo.
   6. En B12 vejer mindre end en CBR1000.
   7. Rigtige mænd køre uden kåbe, og har store overarme :)

   Men husk, da jeg jo fra start har valgt B12 frem for CBR1000, så skal
du ha det med i baghovede når du læser det jeg har skrevet.

   Jeg bor på sydsjælland, men er i KBH hver dag, så hvis du vil prøve en
tur på en Bandit 1200, som har fået en lille smule ud over ekstra potte
på, så sig til... det kan måske give et indtryk hvad du kan gøre ved din
egen hvis du vælger en ;)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

tb (27-07-2005)
Kommentar
Fra : tb


Dato : 27-07-05 11:25


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:42e749ca$0$18648$14726298@news.sunsite.dk...
> Dennis Jensen wrote:
>
>> Jeg er nået frem til at valget står mellem CBR1000 eller Bandit 1200.

Ja jeg er så CBR mand, men har da prøvet en B12'er ved flere lejligheder

Jeg vil ikke starte nogen religionskrig, blot sige at de er ret forskellige.
Både med temperement, og med hvad de er bedst til. Jeg vil faktisk sige, at
de er så forskellige, at det burde være nemt at vælge hvad DU synes om

Men min holdning er : CBRen er til lange lige stræk i behag bag kåben.
Banditen er til mere sving og lir



Søren Jim (27-07-2005)
Kommentar
Fra : Søren Jim


Dato : 27-07-05 12:07


"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:dc7ne1$1qk5$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
> news:42e749ca$0$18648$14726298@news.sunsite.dk...
>> Dennis Jensen wrote:
>>
>>> Jeg er nået frem til at valget står mellem CBR1000 eller Bandit 1200.
>
> Ja jeg er så CBR mand, men har da prøvet en B12'er ved flere lejligheder
>
> Jeg vil ikke starte nogen religionskrig, blot sige at de er ret
> forskellige. Både med temperement, og med hvad de er bedst til. Jeg vil
> faktisk sige, at de er så forskellige, at det burde være nemt at vælge
> hvad DU synes om
>
> Men min holdning er : CBRen er til lange lige stræk i behag bag kåben.
> Banditen er til mere sving og lir
>


Det var lige det jeg ville have sagt........
måske med undtagelse af at jeg mener CBRen osse er super til
sving...................

Søren CBR1000F der skam har prøvet en B12er


--
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 530 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk



Eg Egemarke (27-07-2005)
Kommentar
Fra : Eg Egemarke


Dato : 27-07-05 20:33

Jeg har bestemt ikke problemer med fnuller på dækkene, på min CBR 1000 F
Sc24 og man sidder i læ.
det er et STORT + og ganske rigtigt holder CBR til stort set hvad du byder
den...
Jeg har forsøgt at aflive min, men ak den buldre bare videre som om intet
var hændt (jeg aldrig havde haft den


--
--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk


Tommy Fer (27-07-2005)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 27-07-05 15:03

Moller skrev:
> Dennis Jensen wrote:
>
>> Jeg er nået frem til at valget står mellem CBR1000 eller Bandit 1200.
>
>
> Svært valg ;)
>
>> Forhandleren (www.mcsport.dk) siger at en CBR1000 går 200.000 km uden
>> problemer.... Kan det nu passe???
>
>
> Kan alle maskiner hvis man holder sine service, og ud fra hvad
> betragtes naturligt, og hvad er skal der til for man kalder det
> problemer... der er også MC mærker hvor at holde 200.000km, med 2-3
> motorskift betragtes uden problemer ;)
>
>> Jeg har lånt en Bandit der er skuet op til 120HK på baghjulet, og den
>> kører
>> super fedt. Masser af kræfter og ikke mindst moment.
>
>
> :) præcis det som Bandittens ry er baseret på, man er ikke i tvivl
> om at den kan flytte sig... Men den har IKKE 120 på baghjulet, hvis der
> bare sider en anden udstødning + jetkit osv. det er et optimistisk felt
> så :) men stadig masser af power, og en kanon moment(105-115Nm er ikke
> urealistisk).
>
>> Jeg vil gerne høre fra jer der har erfaring med de to modeller. Suzukien
>> vinder på træk-kraft / power, mens Hondaen har klart de bedste
>> køreegenskaber efter min mening.
>
>
> Aldrig prøvet en CBR1000, men den er nu en del tungere, og B6/B12 er
> nu kendt for at være letkørte for begyndere, så jeg ved ik helt hvor
> meget den holder... men igen jeg har ikke kørt en CBR1000, men jeg ved
> at min egen B12 godt kan få fnuller på kanten af dækket, uden at man er
> bange for den.
>
>> Er der hold i de 200.000 km? Det kan vel næppe forventes af Banditten?
>
>
> Hvad er det for en skidt holdning ? har du en begrundelse til det ?
> ellers kan du godt finde B12'er der har kørt 200.000km ude på nettet,
> min egen har rundet de 80.000km og der er ingen problemer med den.
>

Det bunder nok i at en B1200 er luft/olie kølet, deraf har den langt
større tolerancer i motoren, deraf mere slid. 200.000km er nok muligt,
men er sikker på den æder langt mere olien end en vandkølet motor ved
200.000 km


> Ja, jeg køre selv B12 og jeg kan ikke lide udsendet på en CBR1000,
> men jeg har følgende grunde til jeg ville vælge en B12 frem for en
> CBR1000 :
>
> 1. Den B12 du kigger på er meget nyere end CBR'en.
> 2. Den B12 du kigger på har kørt meget mindre end CBR'en.
> 3. En B12 kan modificeres i sygt mange afskygninger, og derved kan
> du præge den 100% efter din egen still.
> 4. Der er langt flere aftermarket parts til en B12, da den er så
> populær at ombygge.
> 5. Du kan købe standard Tunkit til en B12, så du kan få omkring
> 180-190heste på baghjulet, det kan du ikke med CBR1000 uden du skal
> tænke alternativt, eller købe Turbo.
> 6. En B12 vejer mindre end en CBR1000.

> 7. Rigtige mænd køre uden kåbe, og har store overarme :)

Hvornår kommer dine store overarme? :p

mvh Tommy Fer

Moller (27-07-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 27-07-05 15:16

Tommy Fer wrote:

>> Hvad er det for en skidt holdning ? har du en begrundelse til det
>> ? ellers kan du godt finde B12'er der har kørt 200.000km ude på
>> nettet, min egen har rundet de 80.000km og der er ingen problemer med
>> den.
>>
>
> Det bunder nok i at en B1200 er luft/olie kølet, deraf har den langt
> større tolerancer i motoren, deraf mere slid. 200.000km er nok muligt,
> men er sikker på den æder langt mere olien end en vandkølet motor ved
> 200.000 km

   Tjaaa... jeg selv ser det jo ikke so et problem at få skiftet stempler,
ring osv. og derved bør den ikke ha et støre olieforbrug af den grund,
samme gælder skift af pakninger osv. det er ikke et støre problem ;) som
antydet, om der er problemer er et spørgsmål om hvem som der på det.

>> 7. Rigtige mænd køre uden kåbe, og har store overarme :)
>
>
> Hvornår kommer dine store overarme? :p

   Har du aldrig hørt om Gummi tarzan ;)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Tommy Fer (27-07-2005)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 27-07-05 16:17

Moller skrev:
> Tommy Fer wrote:
>
>>> Hvad er det for en skidt holdning ? har du en begrundelse til det
>>> ? ellers kan du godt finde B12'er der har kørt 200.000km ude på
>>> nettet, min egen har rundet de 80.000km og der er ingen problemer med
>>> den.
>>>
>>
>> Det bunder nok i at en B1200 er luft/olie kølet, deraf har den langt
>> større tolerancer i motoren, deraf mere slid. 200.000km er nok muligt,
>> men er sikker på den æder langt mere olien end en vandkølet motor ved
>> 200.000 km
>
>
> Tjaaa... jeg selv ser det jo ikke so et problem at få skiftet
> stempler, ring osv. og derved bør den ikke ha et støre olieforbrug af
> den grund, samme gælder skift af pakninger osv. det er ikke et støre
> problem ;) som antydet, om der er problemer er et spørgsmål om hvem som
> der på det.

Prøv at ringe til et værkted og høre om prisen på et stempel ringe
skift? Eller stempel... Så tror jeg nok du finder en anden holdning. Men
hvis du mener at stempel og ringe skift høre med til service, så kan ALT
køre 200.000 km...
>
>>> 7. Rigtige mænd køre uden kåbe, og har store overarme :)
>>
>>
>>
>> Hvornår kommer dine store overarme? :p
>
>
> Har du aldrig hørt om Gummi tarzan ;)


LOL

mvh Tommy Fer

tb (27-07-2005)
Kommentar
Fra : tb


Dato : 27-07-05 18:07

> Prøv at ringe til et værkted og høre om prisen på et stempel ringe skift?
> Eller stempel... Så tror jeg nok du finder en anden holdning. Men hvis du
> mener at stempel og ringe skift høre med til service, så kan ALT køre
> 200.000 km...


På David Silerverspares koster stempler £10, og stempelringe £24 per
cylinder til en CBR, så til dén er det til at overkomme...



Tommy Fer (27-07-2005)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 27-07-05 19:11

tb skrev:
>>Prøv at ringe til et værkted og høre om prisen på et stempel ringe skift?
>>Eller stempel... Så tror jeg nok du finder en anden holdning. Men hvis du
>>mener at stempel og ringe skift høre med til service, så kan ALT køre
>>200.000 km...
>
>
>
> På David Silerverspares koster stempler £10, og stempelringe £24 per
> cylinder til en CBR, så til dén er det til at overkomme...
>
>

plus min 10 værksteds timer af 450kr... :S

mvh Tommy Fer

tb (27-07-2005)
Kommentar
Fra : tb


Dato : 27-07-05 19:15

>> På David Silerverspares koster stempler £10, og stempelringe £24 per
>> cylinder til en CBR, så til dén er det til at overkomme...
>
> plus min 10 værksteds timer af 450kr... :S

Arh, come on, er man hjemmeskruer eller hvad

Mvh TBR med snart totalrenoveret motor



Tommy Fer (27-07-2005)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 27-07-05 19:22

tb skrev:
>>>På David Silerverspares koster stempler £10, og stempelringe £24 per
>>>cylinder til en CBR, så til dén er det til at overkomme...
>>
>>plus min 10 værksteds timer af 450kr... :S
>
>
> Arh, come on, er man hjemmeskruer eller hvad
>
> Mvh TBR med snart totalrenoveret motor

JEG havde også gjort det, men hvis man skal sige at en bandit 1200
sagtens kan køre 200.000 km, så skal man altså huske at i regne prisen
for stempel skift / ringe skift. Og man kan ikke regne alle for at være
hjemmeskruere i en grad at de kan/vil det!

Mvh Tommy Fer

Richard (27-07-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 27-07-05 19:40

Moller wrote:

> jeg har følgende grunde til jeg ville vælge en B12 frem for en CBR1000 :

>    1. Den B12 du kigger på er meget nyere end CBR'en.

Husk at de er nogenlunde lige gamle set i forhold til, hvor længe
producenten leverer reservedele

Fx er 16-18 år ikke gammelt for en Honda ifht. at få fabriksnye
reservedele. Til en Suz. er 12-14 år vist allerede problematisk jvf.
Reinhardt for et par år siden

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Jacob Bunk Nielsen (27-07-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 27-07-05 17:44

Moller <news@molnit.com> writes:

>    Har du aldrig hørt om Gummi tarzan ;)

Det hedder han altså ikke længere. Han hedder Gummi T nu om dage fordi
Disney blev fornærmede over at nogen kunne finde på at bruge deres
varemærke (Tarzan) uden at spørge dem om lov. Hurra for rare onkel
Walt og hans hær af advokater.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Henrik Nielsen (27-07-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 27-07-05 19:53

Ja, jeg ville jo klart vælge CBR. Bl.a. fordi den er vandkølet. Da jeg
solgte min i sin tid havde den gået 70-80000km, husker det ikke præcist. Og
der var den ikke begyndt at bruge olie endnu. Og den har ry for at holde og
den er god til touring. Om B12 kan holde uden de store omkostninger på tiden
jo vise....

Men jeg er CBR-mand som min holdning er nok lidt farvet

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



tb (27-07-2005)
Kommentar
Fra : tb


Dato : 27-07-05 22:26

> Ja, jeg ville jo klart vælge CBR. Bl.a. fordi den er vandkølet. Da jeg
> solgte min i sin tid havde den gået 70-80000km, husker det ikke præcist.
> Og der var den ikke begyndt at bruge olie endnu. Og den har ry for at
> holde og den er god til touring. Om B12 kan holde uden de store
> omkostninger på tiden jo vise....

Well helt specifikt kan jeg sige at min ca er slidt 40% i forhold til
servicegrænserne efter 83.000km (har motor totalt adskilt pt). Udfra dette
kan man vel konkludere at 200.000 skulle være realistisk.

Meeeeeeen : Min forrige CBR ødelagde et koblingsleje efter 96.000km. Min
reservedelsmotor på 60.000km har slidt en kæde op til oliepumpen. Begge dele
kræver åbning af motoren, så bare fordi en motor kan køre 200.000 inden den
skal bores op, betyder det ikke, at der ikke kan komme ting til - uanfægtet
af om den kommer fra en Suzi, Ymer eller Honda...



Ukendt (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-07-05 08:54

Jeg synes cbr1000´eren er som en færge, tung og træg.
Banditten er noget mere letkørt!

Jeg er så også vant til noget der ligger tættere på sportsklassen




Kenneth Østrup (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Kenneth Østrup


Dato : 28-07-05 08:57

S.G wrote:
> Jeg synes cbr1000´eren er som en færge, tung og træg.
> Banditten er noget mere letkørt!
>
> Jeg er så også vant til noget der ligger tættere på sportsklassen
>
>
>
Som en færge... hehehe, det er sjovt som det udtryk går igen, der må
være noget om det.

Gad sørme godt prøve sådan en færge og se om det virkelig er så slemt.

Hvor meget vejer sådan en CBR 1000 egentlig?

--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>

Eg Egemarke (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Eg Egemarke


Dato : 28-07-05 09:54

Havde min på vægten inde i postcentret i Kbh. igår Onsdag og med en tank der
lige netop var røget på reserve, samt rack til krauser tasker vejer den
260,5 Kg.
Hvor meget vejer andres maskiner, din egen for at tage et eksempel ??

--
--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk


Kenneth Østrup (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Kenneth Østrup


Dato : 29-07-05 12:45

Eg Egemarke wrote:
> Havde min på vægten inde i postcentret i Kbh. igår Onsdag og med en tank
> der lige netop var røget på reserve, samt rack til krauser tasker vejer
> den 260,5 Kg.
> Hvor meget vejer andres maskiner, din egen for at tage et eksempel ??
>

Jeg har ikke vejet min egen maskine endnu, men kunne egentlig godt tænke
mig at tjekke det, har desværre ikke en vægt af dimensioner til det :)

Som standard vejer den 243 kg tør, så med 3,5 liter olie og 20 liter
benzin ændrer det sig nok lidt ;)

Min er skam også en ordentlig færge

--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>

Kai Harrekilde-Peter~ (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 28-07-05 10:02

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> writes:

> Havde min på vægten inde i postcentret i Kbh. igår Onsdag og med en
> tank der lige netop var røget på reserve, samt rack til krauser tasker
> vejer den 260,5 Kg.
> Hvor meget vejer andres maskiner, din egen for at tage et eksempel ??

Min R1 blev vejet til ca 190kg "våd" - vistnok med ½-fyldt tank. Men
så er der hverken Krauser, Givi eller andet touring udstyr på den


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen

Moller (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 28-07-05 10:16

Kai Harrekilde-Petersen wrote:
> "Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> writes:
>
>
>>Havde min på vægten inde i postcentret i Kbh. igår Onsdag og med en
>>tank der lige netop var røget på reserve, samt rack til krauser tasker
>>vejer den 260,5 Kg.
>>Hvor meget vejer andres maskiner, din egen for at tage et eksempel ??
>
>
> Min R1 blev vejet til ca 190kg "våd" - vistnok med ½-fyldt tank. Men
> så er der hverken Krauser, Givi eller andet touring udstyr på den

   Banditten er opgivet til omkring 220Kg i S modellen.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Kai Harrekilde-Peter~ (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 28-07-05 12:48

Moller <news@molnit.com> writes:

> Kai Harrekilde-Petersen wrote:
>> "Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> writes:
>>>Hvor meget vejer andres maskiner, din egen for at tage et eksempel ??
>>
>> Min R1 blev vejet til ca 190kg "våd" - vistnok med ½-fyldt tank. Men
>> så er der hverken Krauser, Givi eller andet touring udstyr på den
>
>    Banditten er opgivet til omkring 220Kg i S modellen.

Og hvad har du *vejet* det til?

Det kan gøres rimelig nemt: snup badevægten og stil først forhjul og
siden baghjul på vægten - læg sammen.

(til pedanterne: ja, der bliver en afvigelse pga cykelen ikke står
helt plant, men det er ikke mere end at jeg ikke gidder at bekymre mig
om det.)


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen

Moller (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 28-07-05 12:53

Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> Og hvad har du *vejet* det til?

   Det finder vi jo snart ud af :) da jeg som sagt for en Road Dyno i
August mdr. og derved skal bruge f.eks. vægten :)

> Det kan gøres rimelig nemt: snup badevægten og stil først forhjul og
> siden baghjul på vægten - læg sammen.
>
> (til pedanterne: ja, der bliver en afvigelse pga cykelen ikke står
> helt plant, men det er ikke mere end at jeg ikke gidder at bekymre mig
> om det.)

   Jeg har selv luret på denne metode, men være lidt i tvivl om hvor
brugbar den er ;) men hvis du siger den er ok, så vil jeg få den prøvet
af... skal så nok ikke være på fruens glasvægt.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Ukendt (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-07-05 15:18


Kai Harrekilde-Petersen skrev i meddelelsen ...

>(til pedanterne: ja, der bliver en afvigelse pga cykelen ikke står
>helt plant, men det er ikke mere end at jeg ikke gidder at bekymre mig
>om det.)


Og derfor smider man lige en klods, med højde som vægten, under det andet
hjul, og så er der intet at komme efter.

mvh
Orla




Eg Egemarke (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Eg Egemarke


Dato : 29-07-05 09:14

Hvis du læser Mc revyen fra 1992 skal min efter sigende veje 230 Kg hvor de
sidste 30 Kg er kommet fra aner jeg ved gud ikke, det er bestemt ikke mit
rack til Krauser taskerne da det ikke kan veje mange kg det er lavet i
aluminium så vidt jeg ved !!

Synes det ku være ganske intresant at se hvad den bandit 1200 egentlig vejer
, når der er nu er så stor en afvigelse i den faktiske vægt på Honda´en ??

--
--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk


Moller (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 29-07-05 12:47

Eg Egemarke wrote:
> Hvis du læser Mc revyen fra 1992 skal min efter sigende veje 230 Kg hvor
> de sidste 30 Kg er kommet fra aner jeg ved gud ikke, det er bestemt ikke
> mit rack til Krauser taskerne da det ikke kan veje mange kg det er lavet
> i aluminium så vidt jeg ved !!
>
> Synes det ku være ganske intresant at se hvad den bandit 1200 egentlig
> vejer , når der er nu er så stor en afvigelse i den faktiske vægt på
> Honda´en ??

   Jeg skal nok op til lydmuren og få den rullet så snart jeg har en RF900
potte, så vil jeg benytte deres vægt :) ellers må jeg skaffe mig en vægt
til garagen :)

   Men data er 220K. tør + 3,5L olie og 19L benzin.. så ca. 245Kg ender vi
nok på.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Kai Harrekilde-Peter~ (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 28-07-05 13:03

Moller <news@molnit.com> writes:

> Kai Harrekilde-Petersen wrote:
>> Det kan gøres rimelig nemt: snup badevægten og stil først forhjul og
>> siden baghjul på vægten - læg sammen.
>> (til pedanterne: ja, der bliver en afvigelse pga cykelen ikke står
>> helt plant, men det er ikke mere end at jeg ikke gidder at bekymre mig
>> om det.)
>
>    Jeg har selv luret på denne metode, men være lidt i tvivl om
> hvor brugbar den er ;) men hvis du siger den er ok, så vil jeg få den
> prøvet af... skal så nok ikke være på fruens glasvægt.

Den allestedsnærværende WAF slår til igen


Kai, med WAF på 0/100% afhængig af skala
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen

Kai Harrekilde-Peter~ (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 29-07-05 09:24

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> writes:

> Hvis du læser Mc revyen fra 1992 skal min efter sigende veje 230 Kg
> hvor de sidste 30 Kg er kommet fra aner jeg ved gud ikke, det er
> bestemt ikke mit rack til Krauser taskerne da det ikke kan veje mange
> kg det er lavet i aluminium så vidt jeg ved !!

Den vægt som opgives i MC revyen er sædvanligvis "tør-vægten", dvs
uden benzin, olie, kølervæske og batteri. Men 30 kg afvigelse er godt
nok meget. Sikker på at du ikke havde glemt at fjerne maven fra tanken
mens du vejede den

*dukker*


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen

"J.C.Kløve" (29-07-2005)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 29-07-05 10:10

Kai Harrekilde-Petersen wrote:
> "Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> writes:
>
>
>>Hvis du læser Mc revyen fra 1992 skal min efter sigende veje 230 Kg
>>hvor de sidste 30 Kg er kommet fra aner jeg ved gud ikke, det er
>>bestemt ikke mit rack til Krauser taskerne da det ikke kan veje mange
>>kg det er lavet i aluminium så vidt jeg ved !!
>
>
> Den vægt som opgives i MC revyen er sædvanligvis "tør-vægten", dvs
> uden benzin, olie, kølervæske og batteri. Men 30 kg afvigelse er godt
> nok meget. Sikker på at du ikke havde glemt at fjerne maven fra tanken
> mens du vejede den
>
> *dukker*
>

Så vil 30 kg i afvigelse nok langtfra kunne gøre det

*dukker sig mere*

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745
*Growing old is mandatory, growing up is an option*

N/A (28-07-2005)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 28-07-05 15:18



N/A (28-07-2005)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 28-07-05 15:18



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste