Smid over tasker -hvad skal man vælge ?
Fra : Kenneth

Dato : 06-06-01 17:54

Jeg står og overvejer at købe nogle "smid over tasker", I hved nok, de der
stof tingester..

Derfor har jeg et par spørgsmål:
Hvad skal man have for nogle?
Kan de komme til at sidde så fast at cyklen ikke bliver underlig at køre
stærkt på, på autobahn?
Kan man få nogle som er vandtætte, eller skal alt pakkes ned i poser indeni?

Hvis jeg kunne hente dem i en butik tæt på grænsen ville det passe fint :)

...sidste år havde jeg al min bagage i een 35L pakkepose & en lille 20L
tanktaske, det syntes jeg dog var lige besværligt nok.
(at få tingene til at være deri igen når det have været pakket ud)

Alternativt har jeg tænkt på at købe endnu en pakkepose, evt. nummert
større(så jeg har 2)
Det bør nævnes at jeg ingen bagsædepassager har med.

--
Venligst
Kenneth

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 06-06-01 18:52

"Kenneth" <Ken_T@cool.dk>
> Jeg står og overvejer at købe nogle "smid over tasker", I hved nok, de der
> stof tingester..

Bare sørg for at de er _godt_ fri af udstødningerne. Jeg ved af erfaring at
en udstødning kan antænde sådan en billig plastik ting. Da jeg fik stoppet
stod flammerne op i niveau med toppen af topboksen - jeg havde eller lige
brokket mig til konen over at der lugtede så brandt ude på landet.-..

Nej jeg har ikke billeder af flammerne (andre prioriteter) men resultatet
kan ses på http://home.worldonline.dk/~isl35773/leo/blinker.html

Vi slap billigt. Det kostede kun et blinklys og tasken med indhold blev
dækket af indboforsikringen.

/Anders - /Aprilia med afterburner

PS Det var min kones "side" der gik op i røg ...

Fra : Armand

Dato : 06-06-01 22:33

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en

> [...]
stoppet
> stod flammerne op i niveau med toppen af topboksen -

Under en ferie har jeg har på min Benelli Sei i sin tid ombygget højre
Krauser taske til en bordbombe!
Det skete da den kædespray, som lå i bunden, sprang! Resultat:
Det halve af feriebagagen spredt ud over et par hundrede meter af en
sydfransk motorvej, hvorved der kom truckerspor på det meste af mit
endnu rene tøj, og min nyindkøbte (p.g.a. forglemmelse hjemmefra) shaver
"Mit schwingkopf" havde fået endnu et led: på tværs

BTW:
Kan man ikke tale om herremærker når man har et 30 cm bredt
Michelin-mønster fra lænden og op i nakken?

--
Armand

Fra : Kenneth

Dato : 07-06-01 14:48

> [...]
> endnu rene tøj, og min nyindkøbte (p.g.a. forglemmelse hjemmefra) shaver
> "Mit schwingkopf" havde fået endnu et led: på tværs

Imponerende, måske det slet ikke er så god en ide` med smid-over tasker ?
...de er nærmest ikke helt vandtætte & hvis man trækker plastic over den
taske i udstødningssiden beder man vel selv om at der skal gå ild idet
hele....

--
Venligst
Kenneth

Fra : Armand

Dato : 08-06-01 00:01

Kenneth <Ken_T@cool.dk> skrev i en

> Imponerende, måske det slet ikke er så god en ide` med smid-over
tasker ?

Omtalte "Krauser" var en "plastkuffert"!

--
Armand.

Fra : Søren Johansen

Dato : 06-06-01 20:48

"Kenneth" <Ken_T@cool.dk> skrev:
> Hvad skal man have for nogle?

Jeg købte sidste år et par Oxford (http://www.oxprod.com).
Det er en "sports-model" og altså ikke så store og klodsede som nogen af dem
man ser, men alligevel store nok og til
at udvide.Modellen kan ses på: http://www.oxprod.com/jpeg/pannierheadb.jpg

> Kan de komme til at sidde så fast at cyklen ikke bliver underlig at køre
> stærkt på, på autobahn?

Ja, mine sidder fint. Det tog dog lige en halv times tid at få dem til at
sidde helt rigtigt første gang. Jeg lægger til gengæld næsten ikke mærke
til dem når jeg kører. Jeg har kørt omkring 180 - 190 km/t over længere
stræk, som det hurtigste.

> Kan man få nogle som er vandtætte, eller skal alt pakkes ned i poser
indeni?

Der var et gennemsigtigt plastic overtræk med til mine. Det blæste i stykker
første gang jeg brugte det!
Jeg er en kylling, så nu pakker jeg i plastic-poser inden i taskerne (jeg
ved faktisk ikke hvor tætte de er!)

Mvh,
Søren
Ducati 888

Fra : Johs

Dato : 06-06-01 23:29

Ortlieb - holder og holder vand ude 100% - ingen dikkedarer - omkring 1000-1500
kr

(se evt orlieb.de)

Fra : Brian Lænø

Dato : 07-06-01 15:27

"Kenneth" skrev
> [...]
> større(så jeg har 2)
> Det bør nævnes at jeg ingen bagsædepassager har med.

Da jeg for et par år siden skulle bruge en billig smid-over-taske, da købte
jeg en 3 delt taske beregnet til bagagebægeren på en cykel.
Den jeg købte var i nylon, jeg købte den hos Harald Nyborg for ca. 150 kr.
I den side hvor den oplagte udstødning er, der monterede jeg et par tynde
plader i tasken, for at den ikke skulle røre ved udstødningen.
Tøjet bliver altid pakket i plastigpose i tasken, ikke alt nylon er vandtæt
ved højere hastigheder.
Jeg spænder den fast med et par kappe-remme, lige som dem de har ved
militæret, pas på ikke at komme for tæt på udstødningen med dem.
--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Ib Winther Nielsen

Dato : 07-06-01 21:59

[...]

Hej Kenneth.

Jeg har valgt nogle sports-nogen fra givi til en tusse. De udemærker sig
ved at man kan "lyne" dem ud så der kan være en hulens masse i dem hvis
der er behov for det. De virker perfekt på min gamle hvide VFR, da de er
skrå i bunden så de følger udstødningen.

Hilsen Ib Winther
VFR 750 - 88.