Yamaha szr660
Fra : Brian Mikkelsen

Dato : 06-06-01 17:17

Skal ud at prøve maskinen en af de nærmeste dage, overvejer at tage den med
hjem, hvis den falder i min smag. Er der noget specielt jeg skal kigge efter
på denne model. Såvidt vides er den fra 1998 med 13K på klokken.

Mvh.
Brian Mikkelsen
Honda CB650 '81

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 06-06-01 18:54

> [...]
efter
> på denne model. Såvidt vides er den fra 1998 med 13K på klokken.

Vær sikker på at den kan starte igen når den har stået stille i 2-3 dage -
det kan de nemlig normalt ikke, og der skal så monteres en benzinpumpe
såvidt jeg husker.

Sørg for at den ikke har været nede at ligge - selv den mindste skade er
meget dyr at fixe på sådan én, grundet de specielle/dyre stumper. Se
eventuelt efter kanterne på sidespejlene, enderne på styr og pedaler osv.

Mvh
Steen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 06-06-01 20:57

"pedaler" !!!!!! Du mener vel fodhvilere

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Michael K.S.

Dato : 06-06-01 21:04

On Wed, 6 Jun 2001 21:56:55 +0200, "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk"
<xng@post.cybercity.dk> wrote:

>"pedaler" !!!!!! Du mener vel fodhvilere

Faktisk kan både bremsepedal og gearpedal også have kraftige
slidmærker når fodhvilerne kan svippe op,og det behøver ikke
nødvendigvis at betyde at cyklen har været nede,men måske bare at en
tidligere ejer har været legesyg ).

-M

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 06-06-01 22:15

> "pedaler" !!!!!! Du mener vel fodhvilere

Nej, fodhvilerne kan sagtens have været i bakken (jeg er blevet permanent
Jørund-skadet uden at det betyder maskinen er væltet. Er pedalerne
(eller koblings/bremsegrebene for den sags skyld) ridsede, så betyder det
99,99% sikkert at den har været nede.

Mvh
Steen

Fra : Armand

Dato : 06-06-01 22:28

Steen S. Schmidt <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en
> Vær sikker på at den kan starte igen når den har stået stille i 2-3
dage -
> det kan de nemlig normalt ikke, og der skal så monteres en benzinpumpe
> såvidt jeg husker.

Jup!
Omend at det er svært at teste, er det faktum at SZR'erne ikke egner sig
til decideret lejlighedskørsel eftersom at de er meget følsomme (én
cylinder der falder ud under start = 100% ??) overfor at dagens bensin
mister boostet efter et par dage i, det i princippet, åbne svømmerhus!
På andre modeller kan man imødekomme problemet ved f.eks. at lukke
for bensinen en blok før man er hjemme - Herved er der brugt af
svømmerhusets indhold, så der kan flyde frisk bensin til når man åbner
for bensinhanen inden start.
Men SZR'eren mangler en decideret bensinhane og har istedet en
vacuum-bensinpumpe, der kun lukker bensin igennem under drift (= i
praksis en bensinhane).

--
Armand.