/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
ZZR-1100 vs. GSX1100F ???
Fra : Morten Scheel


Dato : 06-06-01 16:11

Hej alle.

Jeg skal til at anskaffe mig en ny (brugt) motorcykel, og har brug for lidt hjælp. Valget står i øjeblikket mellem en ZZR1100 og en GSX1100F.

Cyklen skal bruges til alm. daglig transport, men skal også være komfortabel at køre lange ture på. Da jeg desværre har 10 tommelfingre, skal den også helst være rimeligt nem at vedligeholde.
Og så skal den også kunne køre sjovt, men det er der vist ingen af de to der har problemer med?

Hvad ville DU vælge og hvorfor?

Med venlig hilsen

Morten


 
 
Asger Steffensen (06-06-2001)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 06-06-01 19:54


"Morten Scheel" <morten@scheel.com> wrote in message
news:1105_991840266@brage...
> Hej alle.
>
> Jeg skal til at anskaffe mig en ny (brugt) motorcykel, og har brug for
lidt hjælp. Valget står i øjeblikket mellem en ZZR1100 og en GSX1100F.
>
> Cyklen skal bruges til alm. daglig transport, men skal også være
komfortabel at køre lange ture på. Da jeg desværre har 10 tommelfingre, skal
den også helst være rimeligt nem at vedligeholde.
> Og så skal den også kunne køre sjovt, men det er der vist ingen af de to
der har problemer med?
>
> Hvad ville DU vælge og hvorfor?

Tjae, da jeg for to år siden skulle vælge mellem bl.a. Suzuki GSX 1100 F og
Kawasaki ZX-10 valgte jeg ZX-10.
Hvis jeg var dig ville jeg ikke betænke mig på at vælge Kawa'en. Suzuki'en
er afaik en udmærket cykel, men i mine øjne er Kawa'en lige et skridt foran.
Om ikke andet, så pga. udseendet.
Du skriver ikke hvorvidt du tænker på ZZ-R C eller D model. D modellen har
et andet stel end C modellen, med bredere alu profiler, og motoren har lige
fået renset enkelte børnesygdomme ud.
ZZ-R smider vel en 10-12 heste mere end Suzuki'en, men det har næppe
betydning i praksis.
Tag ud og få en prøvetur på maskinerne inden du bestemmer dig....

Asger
ZX-10 (til salg)




Morten Scheel (08-06-2001)
Kommentar
Fra : Morten Scheel


Dato : 08-06-01 00:06

Tak Asger.

Jeg har nu prøvet begge to - og jeg er ikke længere i tvivl. Det bliver ZZ-R !!




On Wed, 6 Jun 2001 20:53:47 +0200, "Asger Steffensen" <ast@get2net.dk> wrote:
>
> "Morten Scheel" <morten@scheel.com> wrote in message
> news:1105_991840266@brage...
> > Hej alle.
> >
> > Jeg skal til at anskaffe mig en ny (brugt) motorcykel, og har brug for
> lidt hjælp. Valget står i øjeblikket mellem en ZZR1100 og en GSX1100F.
> >
> > Cyklen skal bruges til alm. daglig transport, men skal også være
> komfortabel at køre lange ture på. Da jeg desværre har 10 tommelfingre, skal
> den også helst være rimeligt nem at vedligeholde.
> > Og så skal den også kunne køre sjovt, men det er der vist ingen af de to
> der har problemer med?
> >
> > Hvad ville DU vælge og hvorfor?
>
> Tjae, da jeg for to år siden skulle vælge mellem bl.a. Suzuki GSX 1100 F og
> Kawasaki ZX-10 valgte jeg ZX-10.
> Hvis jeg var dig ville jeg ikke betænke mig på at vælge Kawa'en. Suzuki'en
> er afaik en udmærket cykel, men i mine øjne er Kawa'en lige et skridt foran.
> Om ikke andet, så pga. udseendet.
> Du skriver ikke hvorvidt du tænker på ZZ-R C eller D model. D modellen har
> et andet stel end C modellen, med bredere alu profiler, og motoren har lige
> fået renset enkelte børnesygdomme ud.
> ZZ-R smider vel en 10-12 heste mere end Suzuki'en, men det har næppe
> betydning i praksis.
> Tag ud og få en prøvetur på maskinerne inden du bestemmer dig....
>
> Asger
> ZX-10 (til salg)
>
>
>



Mads Lund (08-06-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 08-06-01 15:16

> Jeg har nu prøvet begge to - og jeg er ikke længere i tvivl. Det bliver
ZZ-R !!

Godt valg.

>>Salgsmode on
Kig lige posten "Færdig motor" lidt længere oppe og dette upgrade kit
http://www.xtremebikes.dk/oilpan.htm
>>Salgsmode off

Desuden kan man med fordel sænke forgaflen lidt, for at øge styrvilligheden
samt smide en god bagdæmper på. Så forbedres styringen betragtelig.

Og udseende mæssigt burde der være en lov, som foreskrev at forskærmet skal
udskiftes, men det er jo en smagssag.

Mads Lund
Ninja9RT



Asger Steffensen (08-06-2001)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 08-06-01 22:03


"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> wrote in message
news:H65U6.139$l54.9028@news.get2net.dk...
> > Jeg har nu prøvet begge to - og jeg er ikke længere i tvivl. Det bliver
> ZZ-R !!
>
> Godt valg.
>
> >>Salgsmode on
> Kig lige posten "Færdig motor" lidt længere oppe og dette upgrade kit
> http://www.xtremebikes.dk/oilpan.htm
> >>Salgsmode off
>
> Desuden kan man med fordel sænke forgaflen lidt, for at øge
styrvilligheden
> samt smide en god bagdæmper på. Så forbedres styringen betragtelig.
>
Hmm, gad vidst om den opskrift også virker på ZX-10. Styregenskaber er en af
årsagerne til at jeg har forelsket mig i en Duc.

Asger
ZX-10




Armand (09-06-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-06-01 00:21


Asger Steffensen <ast@get2net.dk> skrev i en
news:56bU6.419$l54.14524@news.get2net.dk...
>

> Hmm, gad vidst om den opskrift også virker på ZX-10. Styregenskaber er
en
> af årsagerne til at jeg har forelsket mig i en Duc.

Har du prøvet flere dæktyper??
Der kan ligge meget retningsstabilitet (= mindre styrevillighed) i én
dæktype, hvorved en anden vil medføre en helt anden motorcykel!

Jeg ved godt at selv de bedste dæk ikke gør en ZX10'er til en Ducati

--
Armand
(der engang oplevede at Yokohama 002-dæk gjorde det næsten umuligt at
udføre undvigeøvelser på GPZ 900'eren!)






Asger Steffensen (09-06-2001)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 09-06-01 09:44


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:9frmvu$dho$11@news.cybercity.dk...
>
> Asger Steffensen <ast@get2net.dk> skrev i en
> news:56bU6.419$l54.14524@news.get2net.dk...
> >
>
> > Hmm, gad vidst om den opskrift også virker på ZX-10. Styregenskaber er
> en
> > af årsagerne til at jeg har forelsket mig i en Duc.
>
> Har du prøvet flere dæktyper??
> Der kan ligge meget retningsstabilitet (= mindre styrevillighed) i én
> dæktype, hvorved en anden vil medføre en helt anden motorcykel!
Tjae, da jeg fik den var det med en kombination af Metzeler bag og
Bridgestone for. Siden har jeg benyttet Michelin Macadam 90X på begge,
hvilket absolut har været en forbedring.

>
> Jeg ved godt at selv de bedste dæk ikke gør en ZX10'er til en Ducati
Præcis. Jeg stadig glad for min store (og tunge) R4, men efter at have
prøvet en vens Duc ST2, har jeg erkendt, at der er forskel(!), samt at
Brembo, up-side-down og V2 har noget spændende over sig. Og ja, det kan man
også få på japansk, men nu har jeg lyst til at prøve noget italiensk, og man
skal jo handle MC med hjertet!


Asger
ZX-10





Asger Steffensen (08-06-2001)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 08-06-01 22:01


"Morten Scheel" <morten@scheel.com> wrote in message
news:1103_991955140@brage...
> Tak Asger.
>
> Jeg har nu prøvet begge to - og jeg er ikke længere i tvivl. Det bliver
ZZ-R !!
>

Hmm, selv tak (øv, havde håbet at du ville overveje en (min) ZX-10

Asger
ZX-10 (stadig til salg)



Armand (06-06-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-06-01 21:19


Morten Scheel <morten@scheel.com> skrev i en
news:1105_991840266@brage...
>
> Jeg skal til at anskaffe mig en ny (brugt) motorcykel, og har brug for
lidt hjælp.
> Valget står i øjeblikket mellem en ZZR1100 og en GSX1100F.
> ..........Og så skal den også kunne køre sjovt, men det er der vist
ingen af de
> to der har problemer med?

Øhh??

Der er da vist to forskellige GSX 1100 F'ere, ikke?
Den med luftkølet motor og den med oliekølet motor!
Den oliekølede har et elektrisk kåbevisir, og er vistnok udemærket (Rolf
Skovløkke fra DMC har kørt "28 millioner" km på sin og den køre stadig
upåklageligt.
Den luftkølede derimod har en tendens til at vibrere kåbe og ander
plastdele i stykker!

Så sent som mandag aften talte jeg med en middelaldrende herre som havde
skiftet netop fra en luftkølet GSX 1100 til en ZZR 1100, og han
vurderede Zuki'en som markant træg i styretøjet i forhold til Kawa'en!!

--
Armand.




Morten Dybdal (06-06-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 06-06-01 23:55

Armand wrote:

> Øhh??
>
> Der er da vist to forskellige GSX 1100 F'ere, ikke?

Nej.

>
> Den med luftkølet motor

GSX-1100EF

> og den med oliekølet motor!

GSX1100F




--
Morten Dybdal



Kim Hansen (07-06-2001)
Kommentar
Fra : Kim Hansen


Dato : 07-06-01 15:22

On Thu, 07 Jun 2001 00:54:42 +0200, Morten Dybdal
<morten@dm-data.dk> wrote:

>Armand wrote:
>
>> Øhh??
>>
>> Der er da vist to forskellige GSX 1100 F'ere, ikke?
>
>Nej.
>
>>
>> Den med luftkølet motor
>
>GSX-1100EF

Min er olie/luft kølet

>
>> og den med oliekølet motor!
>
>GSX1100F




M.v.h.
Kim Hansen
GSX 1100 EF
Fyn

Morten Dybdal (07-06-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 07-06-01 18:06

Kim Hansen wrote:

> >>
> >> Den med luftkølet motor
> >
> >GSX-1100EF
>
> Min er olie/luft kølet
>

EF'eren er luftkølet, men den har en stor oliekøler. Det er et skridt på
vejen til den luft/oliekølede GSXR-750 der kom året efter ('85).



--
Morten Dybdal



Kim Hansen (07-06-2001)
Kommentar
Fra : Kim Hansen


Dato : 07-06-01 18:49

On Thu, 07 Jun 2001 19:06:10 +0200, Morten Dybdal
<morten@dm-data.dk> wrote:

>Kim Hansen wrote:
>
>> >>
>> >> Den med luftkølet motor
>> >
>> >GSX-1100EF
>>
>> Min er olie/luft kølet
>>
>
>EF'eren er luftkølet, men den har en stor oliekøler. Det er et skridt på
>vejen til den luft/oliekølede GSXR-750 der kom året efter ('85).

Så må du lige forklare mig forskellen, for hvis olien bliver
kølet ned igennem oliekøleren og der efter kommer med rundt
i motoren er den vel også oliekølet.
Eller hvad er forskellen på en olie/luft kølet og på en luft
kølet med olie køler?



M.v.h.
Kim Hansen
GSX 1100 EF
Fyn

Morten Dybdal (07-06-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 07-06-01 19:09

Kim Hansen wrote:

> On Thu, 07 Jun 2001 19:06:10 +0200, Morten Dybdal
> <morten@dm-data.dk> wrote:
>
> >Kim Hansen wrote:
> >
> >> >>
> >> >> Den med luftkølet motor
> >> >
> >> >GSX-1100EF
> >>
> >> Min er olie/luft kølet
> >>
> >
> >EF'eren er luftkølet, men den har en stor oliekøler. Det er et skridt på
> >vejen til den luft/oliekølede GSXR-750 der kom året efter ('85).
>
> Så må du lige forklare mig forskellen, for hvis olien bliver
> kølet ned igennem oliekøleren og der efter kommer med rundt
> i motoren er den vel også oliekølet.

Så ville alle maskiner med oliekøler være luft / oliekølede.

>
> Eller hvad er forskellen på en olie/luft kølet og på en luft
> kølet med olie køler?

Kort sagt: Mængden af olie / oliekølerens størrelse.



--
Morten Dybdal



Kim Hansen (07-06-2001)
Kommentar
Fra : Kim Hansen


Dato : 07-06-01 20:06


>> >EF'eren er luftkølet, men den har en stor oliekøler. Det er et skridt på
>> >vejen til den luft/oliekølede GSXR-750 der kom året efter ('85).
>>
>> Så må du lige forklare mig forskellen, for hvis olien bliver
>> kølet ned igennem oliekøleren og der efter kommer med rundt
>> i motoren er den vel også oliekølet.
>
>Så ville alle maskiner med oliekøler være luft / oliekølede.

Det troede jeg også at de var
>
>>
>> Eller hvad er forskellen på en olie/luft kølet og på en luft
>> kølet med olie køler?
>
>Kort sagt: Mængden af olie / oliekølerens størrelse.

Ok, så skal jeg bare have en større oliekøler på

Jeg troede faktisk at den var luft/oliekølet.


M.v.h.
Kim Hansen
GSX 1100 EF
Fyn

Morten Dybdal (07-06-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 07-06-01 20:40

Kim Hansen wrote:

> >> Så må du lige forklare mig forskellen, for hvis olien bliver
> >> kølet ned igennem oliekøleren og der efter kommer med rundt
> >> i motoren er den vel også oliekølet.
> >
> >Så ville alle maskiner med oliekøler være luft / oliekølede.
>
> Det troede jeg også at de var

Nej, på en normal motor bruges olien kun til til smøring (stort set), Suzukis
brugte luft / olie-køling-.

>
> >> Eller hvad er forskellen på en olie/luft kølet og på en luft
> >> kølet med olie køler?
> >
> >Kort sagt: Mængden af olie / oliekølerens størrelse.
>
> Ok, så skal jeg bare have en større oliekøler på

Hvorfor det?



--
Morten Dybdal



Armand (07-06-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-06-01 23:19


Morten Dybdal <morten@dm-data.dk> skrev i en
news:3B1FC348.5650BB4A@dm-data.dk...
> Kim Hansen wrote:
>
> > Eller hvad er forskellen på en olie/luft kølet og på en luft
> > kølet med olie køler?
> Kort sagt: Mængden af olie / oliekølerens størrelse.

- - - - Og den kølede olies brug!

Ved alm. oliekøling er det blot en nedkøling af smøreolien, hvorimod
Suzuki's luft/olie-køling pøser (= en større mængde!) det afkølede olie
ud over topstykket inde under ventildækslet!

Fidusen er at erstatte virkningen de kølekanaler der er støbt i
topstykket på en vandkølet motor med simplere (og lettere?) midler!

--
Armand.



Armand (07-06-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-06-01 23:13


Morten Dybdal <morten@dm-data.dk> skrev i en
news:3B1EB4B2.2D9E8C96@dm-data.dk...
> Armand wrote:
>
> > Der er da vist to forskellige GSX 1100 F'ere, ikke?
> Nej.
> > Den med luftkølet motor
> GSX-1100EF
> > og den med oliekølet motor!
> GSX1100F

*suk* Det er vist ikke første gang at jeg kikser derom .-/
Gu ve' hvornår den sidder fast?

--
Armand.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177528
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408697
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste