Bøvs.... Bilkabuler.
Fra : Morten Lorenzen

Dato : 08-09-05 20:41

Argh.... En eller anden båtnakke har klappet døren op i min dejlige bil.
Resultatet er en bule og at lakken er sprunget af det sted. P*s!!!
Nu skal døren males om, og det koster mindst selvrisikoen på 6k...

Hvorfor har folk ingen respekt for andre folks ting... De gider jo heller
ikke selv have bulerne, eller f.eks. skader på huset... Hvorfor pokker
tænker man sig ikke om.

-M
'05 BMW 325i E90 med bule....

Fra : jk

Dato : 08-09-05 21:26

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvorfor har folk ingen respekt for andre folks ting... De gider jo heller
> ikke selv have bulerne, eller f.eks. skader på huset... Hvorfor pokker

nogen folk - og ikke for at generalisere - nej jo, det er det jo nok - men
firmabilsejere - her er folk virkelig pisseligelade både med deres egen og
andres dyt. Andre gode eksempler er børnefamilier, hvor mor og far er ude og
handle, mens lille Jokum tæsker sin dør op i den bil som holder ved siden
af - ups, mor og far skynder sig at handle, og så kører vi igen.

I øvrigt en lille sjov historie ....

Jeg gik i sin tid på handelsskole i Ballerup (maaaange år siden) - og her
var selveste Jens Okking på besøg - han holdt et foredrag, og da han sku'
køre igen, hang samtlige elever ud af vinduerne og kikkede ned på P-pladsen,
hvor Jens manøvrerede sin store 4x4 rundt - lidt for hurtigt, for slam-bang
bakkede han op i en anden bil - ud af bilen steg Jens og skrev en pæn seddel
til den uheldige ejer af bilen- Det var der desværre ikke mange der havde
gjort !

/JK

Fra : .J.S...

Dato : 09-09-05 00:17

"jk" <nomail@spammenot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> for slam-bang bakkede han op i en anden bil - ud af bilen steg Jens og
> skrev en pæn seddel til den uheldige ejer af bilen- Det var der desværre

Naah nu er han jo også kendt...

Man har hørt om folk som blot skriver :

"Hejsa det er mig der har bulet din bil, så nu skriver jeg lige en seddel så
folk som kigger tror du får mit navn."

Fra : Christian

Dato : 09-09-05 19:53

> [...]
> andres dyt. Andre gode eksempler er børnefamilier, hvor mor og far er ude
> og handle, mens lille Jokum tæsker sin dør op i den bil som holder ved

ja og den der ejer bilen med bulen kommer til at betale det hele!!

feks fair forsikring skriver om deres ansvarsforsikring:
'Skade på andre og deres ting, når bilen bruges som køretøj.'

og forsikringsoplysningen skriver:

"Det gode barn"
Når man skal finde ud af, om et barn, der har lavet en skade, er
erstatningsansvarligt, bliver barnets handling sammenlignet med, hvorledes
børn på samme alderstrin normalt ville have handlet i en tilsvarende
situation. En sammenligning med "det gode barn".

Har det skadevoldende barn handlet som børn på samme alder normalt ville
have gjort, har barnet ikke gjort noget forkert og er ikke ansvarlig for
skaden. Har barnet derimod handlet anderledes end "det gode barn", er barnet
erstatningsansvarligt.

Når et barn bliver erstatningsansvarligt, skal barnet selv betale for
skaden. Ingen kan tvinge forældrene til at betale. Har barnet ingen penge,
kan det risikere at skulle betale, når det selv er begyndt at tjene penge.

Nedre aldersgrænse for børn
I dansk erstatningsret er det en hovedregel, at børn under 4½-5 år normalt
ikke er ansvarlige for deres handlinger. Det skyldes, at børn under denne
alder har svært ved at vurdere, hvad der er rigtigt eller forkert.

hvis min unge banker døren op i en bil vil jeg ligge mit navn og tage det
helt roligt,-for jeg er ret sikker på at modparten må æde den.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-09-05 21:36

> Argh.... En eller anden båtnakke har klappet døren op i min dejlige bil.
> Resultatet er en bule og at lakken er sprunget af det sted. P*s!!!
> Nu skal døren males om, og det koster mindst selvrisikoen på 6k...

Skod hvor noget lort...!!

Jeg ville ikke parkere så fin en bil i en alm Bilka-bås. Man ser hele tiden,
hvordan folk bare smider dørene op i andres biler.

Faktisk tager jeg ofte et billede eller indtaler nummeret på de ved siden af
holdende biler på min telefon, hvis pladsen er trang.

/Jan W Nielsen

Fra : Klaus A

Dato : 08-09-05 21:57

> Faktisk tager jeg ofte et billede eller indtaler nummeret på de ved siden
af
> holdende biler på min telefon, hvis pladsen er trang.

Det har jeg også selv tænkt på, men hvad beviser det egentligt?
Vedkommende skal vel nærmest tages på fersk gerning før der er noget at
komme efter?

--
Klaus

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-09-05 06:19

> Det har jeg også selv tænkt på, men hvad beviser det egentligt?
> Vedkommende skal vel nærmest tages på fersk gerning før der er noget at
> komme efter?

Det tror jeg ikke - du vil jo kunne kave et match på de to døre - og hvis
det endelig SKAl være, så kan man jo i laboratorie bestemme, at det ér de to
konkrete lakker, der er sidder på bilerne.

Det er dog ikke reæevanti normal sammenhæng - men hvis bulen/ridsen i øvrigt
passer, så må man formode, at der er en hvis sandsynlighed for, at synderen
betaler....men der er ingen garanti....medmindre der også er vidner..hvofra
skulle du ellers vide, det..

/Jan W Nielsen

Fra : sdsf

Dato : 08-09-05 22:00

Jeg kommentere lige, og tænker lidt:

Jeg købte mine 2 sidste biler for 2500Kr pr styk!

Du er parat til at give mere end 6000kr til lakering fordi der er sprunget
en lille
flis maling af den ene bildør.

Vi er forskellige!

Der er inden for de sidste år 2 gange været en som har kørt ind i min
bil og lavet en bule, men jeg vurderede at det ikke var værd at gøre
en stor balade ud af så de fik lov til at slippe for at betale big noget.

> [...]
>
> Faktisk tager jeg ofte et billede eller indtaler nummeret på de ved siden
> af holdende biler på min telefon, hvis pladsen er trang.
Hvad vil du bruge det til ?
Jeg tror der er en nedre grænse hvor forsikringen ikke vil involveres.

En bil er vel til for at blive brugt, og så kommer der ridser i lakken.
Det gør der også på dig

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-09-05 04:34

"sdsf" <dfd@tyhj.gb> wrote in

> En bil er vel til for at blive brugt,

Enig.

> og så kommer der ridser i
> lakken.

Ikke enig :)

Men min bil er heller ikke bare mit transportmiddel som det er for dig.

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-09-05 06:16

> Jeg tror der er en nedre grænse hvor forsikringen ikke vil involveres.

Det er ikke forsikringens beslutning - men forsikringstagers beslutning.
Hvis man laver skader for 6.000 kroner, og man har ansvaret, så er man også
erstatsningspligtig.

/Jan W Nielsen

Fra : Non-Desperado

Dato : 09-09-05 07:24

"sdsf" <dfd@tyhj.gb> skrev:

>En bil er vel til for at blive brugt, og så kommer der ridser i lakken.

Hvordan kommer der ridser i lakken ved at man bruger bilen ?

Det stod der ikke noget om i instruktionsbogen, så det kan ikke
være tiltænkt fra fabrikkens side.

En bil skal bruges, ja, men fand'me af dén der betaler afdragene,
ejerafgiften og vedligeholdelsen, ikke af alle mulige idioter,
der aldrig skulle have været sluppet løs i trafikken.

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 09-09-05 07:28

"sdsf" <mailto:dfd@tyhj.gb> skrev i en meddelelse
"Re: Bøvs.... Bilkabuler."

> Jeg købte mine 2 sidste biler for 2500Kr pr styk!

Hvor pokker kan man købe sikre, synede og lovlige biler til 2500???
Mine dæk koster mere end 2500,00 kr pr stk...

> Du er parat til at give mere end 6000kr til lakering fordi der er sprunget
> en lille
> flis maling af den ene bildør.
>
> Vi er forskellige!

Ja, uden tvivl. Det ærger mig bare at når jeg har en bil jeg er glad for, og jeg
selv synes er pæn og at jeg holder den i super stand. - Så irriterer det mig at
folk bare er pisseligeglade med andres ejendele.

Og selvfølgelig skal det laves, også selvom det er en lille flis. - De ting jeg
har, som jeg holder af, de skal være 100% i orden. - Det tror jeg gælder for det
fleste mennesker. Og ja, jeg er klar til at give 6000,00 kr for at få det lavet.

> Der er inden for de sidste år 2 gange været en som har kørt ind i min
> bil og lavet en bule, men jeg vurderede at det ikke var værd at gøre
> en stor balade ud af så de fik lov til at slippe for at betale big noget.

For et stykke tid siden var der en dame der bankede døren op i min bil(forøvrigt
samme dør som nu). Der blev en blød bule pr. str. med en femmer og en stor sort
plet. Hun påstod også hårdnakket at det var ligegyldigt. Hun kom dog til at svare
på hvilket forsikringsselskab hun havde, så jeg ringede direkte til dem, mens hun
stod ved siden af. Jeg fortalte dem at en bil der var registreret hos dem, osv.
havde havde lavet en skade af den karakter i min bil. Osv osv. Det vidste sig så
at de åbenbart ingen forsikring havde. SLAM BANG, 1 stk. politianmeldelse og hun
har for eftertiden lært 3 ting.
1. Altid at have forsikring, det er for dumt uden. Tænkt hvis man kørte nogen
ihjel...
2. Lade være med at slå døren op i andres biler. Det kan jo være at ejeren er i
nærheden...
3. Lade være med at benægte, det er for dumt når der er vidner og ejeren af bilen
har et kamera i bilen...

> En bil er vel til for at blive brugt, og så kommer der ridser i lakken.
> Det gør der også på dig

Den er ganske rigtigt til for at blive brugt, men hvis det bare var et
transportmiddel, så havde jeg ikke den bil jeg har. Jeg tror generelt for folk der
interesserer sig for biler, gider ikke have at de bliver skramlede og grimme.
Jeg kan ikke forstå den ligegyldige holdning at bilerne gerne må skades og
skrammes, selvfølgelig er det en brugsgenstand, men derfor kan tingene godt være i
orden. Og jeg synes da i særdeleshed at det er under al kritik at ANDRE skal lave
skader på min, din eller for den sags skyld alle andres biler end deres egne...

Det handler i bund og grund om respekt, eller mangel på samme.

-M

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.160.237.218)

Fra : Søren

Dato : 09-09-05 09:34

> [...]
> har for eftertiden lært 3 ting.
> 1. Altid at have forsikring, det er for dumt uden. Tænkt hvis man kørte nogen

Hmm politianmeldelse for hvad, bilka bulen inkl. beviser/vidner melder du til din egen forsikring som derefter udreder skaden med
modpartens lovpligtige ansvars forsikring, som biler ikke kan
være indregistreret uden.

Mvh Søren

Fra : Moller

Dato : 09-09-05 10:32

Søren wrote:

> [...]
> modpartens lovpligtige ansvars forsikring, som biler ikke kan

   Ja, det lykkedes detsvære for nogen at ha plader på, og ikke ha ansvar
??? aner ik hvad de gør.... har selv stået med en som ikke havde
forsikring, da han smadre blinklysende på min kammy's MC. Kontant
afregning i store sedler ved kasse et, måtte endelig ikke komme på tale
om forsikring osv.

   Har enda set to biler med 1 nummerplade i Albertslund, sjovt nok var
det samme nummer på begge to, de begge havde kun foran ???? hvad tænker
folk på ?????

--
VH
Lars Molnit

Fra : NS

Dato : 09-09-05 11:01

Moller wrote:

> [...]
>
> Har enda set to biler med 1 nummerplade i Albertslund, sjovt nok var
> det samme nummer på begge to, de begge havde kun foran ???? hvad tænker

At de sparer x.xxx kr. om året i forsikring... lige indtil de smadrer
ind i en anden bil til xx.xxx kr. eller måske endda xxx.xxx kr. Så
blegner grinet hele vejen ned til banken nok lidt.

NS

Fra : Martin

Dato : 09-09-05 12:54

"NS" <123@123.com> skrev i en meddelelse

> At de sparer x.xxx kr. om året i forsikring...

Mon ikke det mere var registreringsafgift der skulle spares lidt på!

> lige indtil de smadrer ind i en anden bil til xx.xxx kr. eller måske endda
> xxx.xxx kr. Så blegner grinet hele vejen ned til banken nok lidt.

Hvis man bare kører rimeligt pænt, er risikoen ikke så stor. Har du
nogensinde været ude for at stelnummeret er blevet tjekket?

/Martin

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 12-09-05 12:57

"Martin" <nospam@nospam.dk> wrote in message

> Hvis man bare kører rimeligt pænt, er risikoen ikke så stor. Har du
> nogensinde været ude for at stelnummeret er blevet tjekket?

Hvad skulle de dog tjekke stelnummer for... de tjekker bare mærke model.. så
klapper fælden..

Fra : JS

Dato : 09-09-05 08:50

"sdsf" <dfd@tyhj.gb> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg købte mine 2 sidste biler for 2500Kr pr styk!
>
> Du er parat til at give mere end 6000kr til lakering fordi der er sprunget

Ja, og vi har forskelligt behov.
Hvis du kørte 100 km hver dag til og fra arbejde ville du nok også købe en
dyrere bil!?

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-05 20:44

"sdsf" <dfd@tyhj.gb> skrev i en meddelelse

> En bil er vel til for at blive brugt, og så kommer der ridser i lakken.
> Det gør der også på dig

Du har ret rent brugsmæssigt.
MEN det kan handle om at holde pengene hjemme, eller
mere vigtigt, en bil er så meget andet end noget metal på 4 hjul.
En livsstilspsykolog kan fortælle dig meget om sådan noget.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 09-09-05 07:30

"Jan W Nielsen" <mailto:intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Bøvs.... Bilkabuler."

> Skod hvor noget lort...!!

Ja, det er pænt træls, og det er lige i "bukket" hen over siden på bilen.

> Jeg ville ikke parkere så fin en bil i en alm Bilka-bås. Man ser hele tiden,
> hvordan folk bare smider dørene op i andres biler.

Det skete heller ikke der, men på en anden parkeringsplads hvor jeg med vilje
havde lavet STOR plads til den der skulle holde ved siden af.

> Faktisk tager jeg ofte et billede eller indtaler nummeret på de ved siden af
> holdende biler på min telefon, hvis pladsen er trang.

Det har jeg også gjort før i tiden, og det begynder jeg på igen.
Kan dog tydeligt huske hvordan bilen så ud, men har desværre intet reg. nr....

Fra : Helge Christiansen

Dato : 09-09-05 13:45

Jeg kan da kun undre mig over at du tager båsen, hvis pladsen er så trang at
du føler dig nødt til at tage
billeder, nummer o.lign. Jeg ville have valgt at gå lidt længere, og tage
en bås længst ude på P pladsen.

Helge.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 09-09-05 15:11

"Helge Christiansen" <gyldenlevFJERN@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at du føler dig nødt til at tage
> billeder, nummer o.lign. Jeg ville have valgt at gå lidt længere, og tage

Der er 2 båse mellem 2 træer. Jeg holdte i båsen til højre HELT ude ved
træet, for at give ekstra meget plads til eventuelle andre parkerende.
Og så kommer der er fjols og buler bilen...

-M

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-09-05 07:58

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor har folk ingen respekt for andre folks ting... De gider jo heller
> ikke selv have bulerne, eller f.eks. skader på huset... Hvorfor pokker
> tænker man sig ikke om.

Hvordan ved du, at bulen er lavet fordi "nogen" ikke tænkte sig om og
hvordan ved du, at synderen "ikke har respekt for andres ting"?

Mvh. Lisbeth

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 09-09-05 08:16

"Lisbeth Jacobsen" <mailto:lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse
"Re: Bøvs.... Bilkabuler."

> Hvordan ved du, at bulen er lavet fordi "nogen" ikke tænkte sig om og
> hvordan ved du, at synderen "ikke har respekt for andres ting"?

Fordi man ikke bare åbner døren med fynd og klem! Og fordi det må give sådan en
skrald at vedkommende ikke kan være tvivl om at man har lavet noget skidt.
Og når man så opdager misæren, og man ser at døren er bulet og lakken er sprunget,
så kan man da ikke bare smutte...
Det er mangel på tankevirksomhed, ganske enkelt!

Jeg har også tænkt på om det misundelse, det er slet ikke utænkeligt i DK. Men
det er desværre ved at være kendetegnet på mange personers holdninger overfor det
at have og holde bil. - Især når det er andres det går ud over.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-09-05 08:37

> Fordi man ikke bare åbner døren med fynd og klem!

Det kan være en gammel halvdøv bedste, der har gjort det. Eller et barn. Og
måske har ingen af dem opdaget, hvad der er sket.

> Og fordi det må give sådan en
> skrald at vedkommende ikke kan være tvivl om at man har lavet noget skidt.

Gør det? Jeg aner det ikke! Mig bekendt har jeg aldrig lavet bule/ridse, så
jeg ved ikke, hvordan det lyder.

Men jeg har faktisk observeret nogle lave buler/ridser i andres biler uden
at opdage det!

Jeg har sågar været udsat for, at at min egen bil blev torpederet af en bil,
der trak ud i siden af mig, mens jeg var ved at overhale. Bilen blev totalt
skrællet i højre side. Begge døre ødelagt. Sidespejl slået af. Forskærm og
kofanger ødelagt. Ikke desto mindre opdagede mine to passagerer IKKE, at vi
faktisk blev påkørt. De troede, at JEG var blevet forskrækket og selv trak
ud til siden!!!!!!! Jeg var dybt rystet, men det gik faktisk deres næse
totalt forbi, hvad der reelt foregik.

> Og når man så opdager misæren, og man ser at døren er bulet og lakken er
> sprunget, så kan man da ikke bare smutte...

Nej. Og det gør mange ganske givet. Men du og jeg ved ikke, om folk altid
opdager, hvad de har gjort.

> Det er mangel på tankevirksomhed, ganske enkelt!

Hvis de har opdaget problemet og ikke reageret, har der vel været
tankevirksomhed a la "jeg smutter fra regningen".

> Men det er desværre ved at være kendetegnet på mange personers holdninger
> overfor det at have og holde bil. - Især når det er andres det går ud
> over.

???

Mvh. Lisbeth

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 09-09-05 09:02

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev:

> [...]
> forskrækket og selv trak ud til siden!!!!!!! Jeg var dybt rystet, men det
> gik faktisk deres næse totalt forbi, hvad der reelt foregik.
____________________________________

Var dine passagerer kvinder?

Er du ikke lidt en trold nu Lisbeth?
Selvfølgelig skal man da ikke finde sig i, at nogen laver buler og ridser i
éns bil - om så det er en bessemor, eller hvem det er. Man har et ansvar når
man fører en bil, ligesom man har ved så mange andre ting, og dette ansvar
indebærer, at man ikke kører / triller / parkerer / slår døren op i andres
biler - også selvom man kun kører lada. Det kunne jo tænkes, at andre få
mennesker virkelig *har* et særligt forhold til deres bil, og det må man
acceptere.

Hvis nogen lavede en dum parkerings-bule i min T4 og efterfølgende skred,
ville jeg selvfølgelig blive rasende. Men hvis nogen fx fik væltet min mc og
skred på samme måde, ville jeg blive sindsyg, da jeg er meget glad for geden
og holder af, at den ser pæn ud. Dét må folk bare acceptere, hvis de vil
undgå at skulle hive tænderne ud af r*ven med brækkede fingre.

Just my 2 cents.

--
Psycho Cowboy
VW T4 2.5 Benz.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-09-05 09:19

"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Selvfølgelig skal man da ikke finde sig i, at nogen laver buler og ridser
> i éns bil - om så det er en bessemor, eller hvem det er.

Nejda. Det er heller ikke dét jeg siger, skriver, mener *S*

> Man har et ansvar når man fører en bil, ligesom man har ved så mange andre
> ting, og dette ansvar indebærer, at man ikke kører / triller / parkerer /
> slår døren op i andres biler - også selvom man kun kører lada.

Det er vi HELT og 100% enige om!

> Det kunne jo tænkes, at andre få mennesker virkelig *har* et særligt
> forhold til deres bil, og det må man acceptere.

Jeg vil nødig se så meget som en milimeter ridse i min ikke engang 2 måneder
"gamle" splinternye bil! Lige nu kan selv en fugleklat på bilen gøre mig
småhysterisk *S*

> Hvis nogen lavede en dum parkerings-bule i min T4 og efterfølgende skred,
> ville jeg selvfølgelig blive rasende.

Også jeg *S*

Du har med andre ord totalt fejllæst, hvad jeg har skrevet!

Mvh. Lisbeth

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 09-09-05 09:59

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev:

> Du har med andre ord totalt fejllæst, hvad jeg har skrevet!
_______________________________________

Og du har vist gjort det samme med mit indlæg.

Min pointe er, at det ikke er nogen undskyldning "at man ikke var klar over
det", for så bør man IMO ikke færdes bl.a. andre mennesker i en bil.
Hvis det er ungerne i nabobilen, der har bulet Mortens bil, så har
forældrene været uopmærksomme, hvilket IMO ikke er tilgiveligt, da det
sandsynligvis skader Mortens pengepung ret så kraftigt.
Er det en gammel halvdøv mormor, bør hun sq da være klar over hvad der sker,
når døren pludselig ikke kan åbnes mere mod bilen ved siden af.
Personligt kigger jeg altid efter, at bilen ved siden af undgår at blive
ramt, når jeg stiger ind i min bil. Hvis det er meget småt med pladsen,
holder jeg gerne min hånd imellem, så jeg er 100% sikker på, der ikke sker
noget med nabobilen - om det er en gammel skæv lada eller en splinterny
lækker mercedes.

Kort sagt, den gode og opmæksomme bilist bør under ingen omstændigheder være
i tvivl om, hvorvidt man rammer andre eller ej - så har man nemlig ikke styr
over sit køretøj... Heller ikke når man stiger ind og ud af det!

--
Psycho Cowboy
VW T4 2.5 Benz

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-09-05 10:02

> Min pointe er, at det ikke er nogen undskyldning "at man ikke var klar
> over det",

nejda

Men er man ikke klar over det, er det klart, at man ikke reagerer.

> Hvis det er ungerne i nabobilen, der har bulet Mortens bil, så har
> forældrene været uopmærksomme, hvilket IMO ikke er tilgiveligt, da det
> sandsynligvis skader Mortens pengepung ret så kraftigt.

At det ikke er tilgiveligt er en ting. *S*
Det er stadig ikke lig med, at man har opdaget det.

> Er det en gammel halvdøv mormor, bør hun sq da være klar over hvad der
> sker, når døren pludselig ikke kan åbnes mere mod bilen ved siden af.

Ja. Det bør hun.

Og sådan er livet... at der er 117 ting vi ikke bør og mindst lige så meget
vi burde. Ikke desto mindre tør jeg vædde på, at masser af "halvdøve
bedstemødre" ikke opdager, at de hamrer bildøren op i den ved siden af, at
de kører varevognen ind i andres biler eller ind i haserne på dem, der står
foran i køen inde i Bilka.

> Kort sagt, den gode og opmæksomme bilist bør under ingen omstændigheder
> være i tvivl om, hvorvidt man rammer andre eller ej

Enig.

Men det udelukker desværre ikke, at der vitterlig ER uopmærksomme mennesker
out there, der IKKE opdager, hvad de har forårsaget.

Jeg har en kollega, der ikke opdagede, at han forlade en tændt kaffemaskine
på kontoret.

Hvad har DU lavet, som du ikke selv har opdaget? *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : JS

Dato : 09-09-05 08:55

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43213a9f$0$11673$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan være en gammel halvdøv bedste, der har gjort det. Eller et barn.
> Og måske har ingen af dem opdaget, hvad der er sket.

Hvis det er et barn er det forældrene, der ikke har respekt for andres ting.
Ældre mennesker burde da om nogen, gennem et langt liv, have opbygget
respekt for andres ting.

> Gør det? Jeg aner det ikke! Mig bekendt har jeg aldrig lavet bule/ridse,
> så jeg ved ikke, hvordan det lyder.

Hvis man har en indbygget respekt for andres ting ved man hvordan det lyder.
Meget forkert og dyr lyd, der giver dårlig samvittighed.

> [...]
> forskrækket og selv trak ud til siden!!!!!!! Jeg var dybt rystet, men det
> gik faktisk deres næse totalt forbi, hvad der reelt foregik.

Var de to passagerer kvinder?

> Nej. Og det gør mange ganske givet. Men du og jeg ved ikke, om folk altid
> opdager, hvad de har gjort.

Nej, men det vidner om manglende respekt (dårlig opdragelse)

> Hvis de har opdaget problemet og ikke reageret, har der vel været
> tankevirksomhed a la "jeg smutter fra regningen".

Mangel på fornuftig tankevirksomhed er det i hvert fald.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 09-09-05 09:04

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev:

> Var de to passagerer kvinder?
_________________________________

Ha ha, øv du kom først.

--
Psycho Cowboy
VW T4 2.5 Benz

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-09-05 09:16

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis det er et barn er det forældrene, der ikke har respekt for andres
> ting.
> Ældre mennesker burde da om nogen, gennem et langt liv, have opbygget
> respekt for andres ting.

Jeg forsøger at forklare, at folk ikke nødvendigvis opdager og ved, at de
har lavet en skade!

Men HVIS de ved det og opdager det, er vi helt enige om, at man ikke skal
stikke af fra det.

> Hvis man har en indbygget respekt for andres ting ved man hvordan det
> lyder.

Mine passagerer vidste ikke, hvordan det lyder, når en bil skræller siden af
en anden bil. De hverken hørte eller mærkede det.

> Var de to passagerer kvinder?

Nope. Det var en mand og en kvinde. Og de var hverken døve eller blinde,
senile, fulde eller på anden måde påvirkede. De sad og snakkede sammen. Og
undrede sig over, at jeg råbte "Neeeeej!!!!!!" da jeg forudså, at det ville
gå galt.

Men først da jeg nogle hundrede meter længere fremme kørte ind til siden og
fortalte dem, at vi er blevet torpederet, gik det op for dem! Den ene af dem
(manden) sad endog på passagersædet - altså i den side, der blev påkørt. Men
de troede bare, at bilens sidelæns tur på vejen skyldtes at JEG havde rykket
i rattet af forskrækkelse over et eller andet.

> Mangel på fornuftig tankevirksomhed er det i hvert fald.

Nu bliver det flueknepperi... men jeg vil hellere kalde det mangel på
anstændig moral.

Mvh. Lisbeth

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-05 15:51

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43214474$1$7637$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> har lavet en skade!
>
> Men HVIS de ved det og opdager det, er vi helt enige om, at man ikke skal

Jeg vil næsten påstå at der må være en brist mellem øret og hjernen hvis man
ikke opdager når en bil rammer en anden. Jeg forudsætter at det er alm.
"normale" mennesker som ikke har mp3 afpiller i ørene eller sidder og
skændes og lign.
Jeg har adskillige gange ramt alt lige fra indkøbsvogne til blomsterkasser
og firmaets transportkasser, hække, kantsten (med sænket bil) osv osv. Det
giver da en temmelig høj om ækel lyd som man skal være usædvanlig ringe
hørelse for at overhøre, eller også lide af en form for høreskade eller
noget i hjernene der gør at man ikke skælne lyde fra hinanden.

--
Tom

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-09-05 21:25

> [...]
> man ikke opdager når en bil rammer en anden. Jeg forudsætter at det er
> alm. "normale" mennesker som ikke har mp3 afpiller i ørene eller sidder og

Der er med andre ord ting, der KAN forårsage, at man ikke opdager et uheld..
brist mellem øre og hjerne, mp3 afspiller i ørerne, skænderi med kæresten,
telefonsamtale med eller uden headset, døvhed, almindelig uopmærksomhed.....
whatever *S*

> [...]
> hørelse for at overhøre, eller også lide af en form for høreskade eller
> noget i hjernene der gør at man ikke skælne lyde fra hinanden.

De passagerer i min bil, der hverken hørte eller mærkede påkørslen, led
hverken af høreproblemer eller andet, der kan forklare, at de ikke opdagede
at siden af min bil blev skrællet. Jeg er stadig forundret, men sådan var
det altså.

Mvh. Lisbeth

Fra : JS

Dato : 10-09-05 09:30

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:432271b4$0$12109$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> [...]
> hverken af høreproblemer eller andet, der kan forklare, at de ikke
> opdagede at siden af min bil blev skrællet. Jeg er stadig forundret, men

Er de vant til selv at køre bil?

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 11-09-05 11:47

> Er de vant til selv at køre bil?

De er vant til at køre i diverse biler - men ikke selv føre bil.

Mvh. Lisbeth

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-09-05 09:12

> Men jeg har faktisk observeret nogle lave buler/ridser i andres biler uden
> at opdage det!

Om de har opdaget det, er vel irrelevant i forhold til en "analyse" af, om
vedkommende har tænkt sig om i "gerningsøjeblikket".

Hvis der på tidspunktet for "ugerningen" har fundet omtanke sted, kan skaden
kun tilskrives manglende respekt for andres ting - noget man vel også kalder
hærværk. Dette er i øvrigt ikke blot er ansvarspådragende men også
strafbart.

)

/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-09-05 09:13

> [...]
kalder
> hærværk. Dette er i øvrigt ikke blot er ansvarspådragende men også

Ergo - Morten har ret..!

)

/Jan W Nielsen

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-09-05 09:26

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse

> Om de har opdaget det, er vel irrelevant i forhold til en "analyse" af, om
> vedkommende har tænkt sig om i "gerningsøjeblikket".

*S*

Hvad jeg luftede var, at man ikke kan vide, om en bule er lavet, fordi folk
ikke har tænkt sig om - at den kan være lavet på trods af tankevirksomhed.

> Hvis der på tidspunktet for "ugerningen" har fundet omtanke sted, kan
> skaden
> kun tilskrives manglende respekt for andres ting

Hvordan ved du det *S*

Sider du, at det er umuligt at beskadige en bil eller andet uden at opdage
det? I givet fald bliver vi ikke enige - da jeg som sagt ved af erfaring, at
selv en alvorlig skade kan foregå uden at blive opdaget.

Mvh. Lisbeth

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-09-05 09:47

> Hvad jeg luftede var, at man ikke kan vide, om en bule er lavet, fordi
folk
> ikke har tænkt sig om.

Nej, den kan også være lavet i en ond hensigt - og så er vi henne ved den
med manglende respekt for andres ting.

> Hvordan ved du det *S*

Det ved jeg ved en logisk gennemgang af sagen.

Enten er der omkring den konkrete handling ikke "udvist tankevirksomhed"
eller også er der "ond hensigt/manglende respekt".

(Alternativt kan vedkommende være tidligere danmarksmester i Electric
Boogie, sidde i bestyrelsen for Dansk Handicap Forbund og have svære spasmer
i armene - og evenuelt derved ufrivilligt have tæsket døren op i Mortens
bil. Men så mener jeg nu også, at man kan tilskrive hændelsen manglende
omtanke eller respekt, da disse spasmer bør indgå i beslutningsgrundlaget
for udvælgelse af parkeringsplads)

He-he..

/Jan W Niesen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-09-05 09:08

> Hvordan ved du, at bulen er lavet fordi "nogen" ikke tænkte sig om og
> hvordan ved du, at synderen "ikke har respekt for andres ting"?

I princippet kunne det jo bare være fordi vedkommende har fået permanent
hjerneskade i forbindelse med et styrt på sin trehjulede cykel som barn - og
derfor KAN tænke sig om, når han/hun smider døren op i en anden mands bil.

Men hvis man BÅDE tænker sig om, og hvis man samtidig har respekt for andres
ting, kan det vel logisk set ikke lade sig gøre at man smider sin dør op i
en anden persons bil og skader den.

Kan det..?

/Jan W Nielsen

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-09-05 09:28

> Men hvis man BÅDE tænker sig om, og hvis man samtidig har respekt for
> andres
> ting, kan det vel logisk set ikke lade sig gøre at man smider sin dør op i
> en anden persons bil og skader den.

Det tror jeg da sagtens kan lade sig gøre. Men det er næppe det mest
almindelige. De fleste påkørsler bliver sandsynligvis opdaget.

Mvh. Lisbeth

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-09-05 09:49

> Det tror jeg da sagtens kan lade sig gøre.

Men det kan det ikke - I´m sorry..

(Ikke hvis vi med omtanke mener omtanke i omkring grningen i
gerningsøjeblikket.)

> Men det er næppe det mest
> almindelige. De fleste påkørsler bliver sandsynligvis opdaget.

Jep - men opdagelen har intet med ovenstående at gøre.

/Jan W Nielsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-09-05 16:16

Morten Lorenzen wrote:
> Argh.... En eller anden båtnakke har klappet døren op i min dejlige
> bil. Resultatet er en bule og at lakken er sprunget af det sted.
> P*s!!!

Sur r*v
Måske det var dem her:
http://www.bt.dk/royalt/artikel:aid=385894:fid=100021708/

> Nu skal døren males om, og det koster mindst selvrisikoen på 6k...

Så er det nok billigere at få det lavet uden om forsikringen.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-09-05 18:44

Hej,

On Thu, 8 Sep 2005 21:41:26 +0200, "Morten Lorenzen"
> [...]

>Hvorfor har folk ingen respekt for andre folks ting... De gider jo heller
>ikke selv have bulerne, eller f.eks. skader på huset... Hvorfor pokker

Sur røv... Folk er nogen pader!

>-M
>'05 BMW 325i E90 med bule....

'02 BMW 530dA E39 med ridset kofanger og flækket sidespejl-hus (også
parkeringsskade... ingen seddel i viskeren, og bilen stod med alarmen
aktiveret, så sig IKKE at vedkommende ikke opdagede det).

** Lars

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 09-09-05 22:28

Lars Knudsen wrote:

> '02 BMW 530dA E39 med ridset kofanger og flækket sidespejl-hus (også
> parkeringsskade... ingen seddel i viskeren, og bilen stod med alarmen
> aktiveret, så sig IKKE at vedkommende ikke opdagede det).

Gad vide om ikke skaderne er opstået EFTER alarmen gik i gang :)

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Lars Knudsen

Dato : 10-09-05 22:47

Hejsa,

On Fri, 09 Sep 2005 23:27:41 +0200, "Lars L. Hansen"
<hop_i_havet@hotmail.com> wrote:

>Gad vide om ikke skaderne er opstået EFTER alarmen gik i gang :)

Hehe.. Det kan så godt være. Jeg har faktisk aldrig - før eller siden
- været uden for at alarmen er gået igang i den. Altså med undtagelse
af den ene gang på Helsingør-Helsingborg færgen hvor jeg glemte at
deaktivere alarmen da jeg låste bilen.. hehe..

** Lars