Peugeot 206 HDi 2,0
Fra : BJ

Dato : 08-09-05 15:53

Min genbo overvej køb af en Peugeot 206 HDi 2,0 3d. årgang 2001 med 170.000
km på klokken.

Bilen er desuden chippet.

Er det et godt køb, prisen er i første omgang ikke det vigtigste, men der i
mod holdbarhed/driftsomkostningen (han har i forvejen en Volvo S80 T6
.....;))..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 08-09-05 16:29

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er det et godt køb, prisen er i første omgang ikke det vigtigste, men der
> mod holdbarhed/driftsomkostningen (han har i forvejen en Volvo S80 T6

Sært!! - har denne gruppe mistet sit touch ? - nu har denne post med Peugeot
i subject været synlig i næsten en halv time, og det sædvanlige hylekor mht.
sikkerhed, troværdighed og brandfarlighed er endnu ikke sat ind ?? -
weird!!!!

- Nå, min mening om købet er såmænd bare at hvis bilen ellers er passet med
service og kørt ordentligt, så kan der såmænd være mange km i den endnu.
Rust bør i hvert fald ikke være et problem.
Hvis bilen ud over chipningen også er sænket og forsynet med brede ruller,
så ville jeg være på vagt.
Jeg tror i hvert fald ikke den er lige så dyr at holde kørende som den
nævnte skærgårdsflynder

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-09-05 19:46

> [...]
> Peugeot i subject været synlig i næsten en halv time, og det sædvanlige
> hylekor mht. sikkerhed, troværdighed og brandfarlighed er endnu ikke sat

Jeg kan da godt bidrage. Jeg har været belemret med en 307.HDI i en uge,
skod bil, og nu forstår jeg godt folks "hang" til chipning. Magen til sløv
kasse skal man LEDE efter, en Octi 1.8 er sgu' hurtigere end den, og
bundtræk er der NADA af :(. Så hvis den er "rettesnor", er HDI noget
opreklameret ....., det var en til "troværdigheden" ;).

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 08-09-05 21:01

> bundtræk er der NADA af :(. Så hvis den er "rettesnor", er HDI noget
> opreklameret ....., det var en til "troværdigheden" ;).

Nu er HDI jo et vidt begreb - har det været den gamle 2.0 med 90 HK du har
kørt, så er det ikke rettesnoren. Har det derimod været den nye 1.6 maskine
du har kørt, så forstår jeg ikke din negativitet - den er så god at både
Volvo og Ford har købt den til deres biler.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-09-05 21:35

> Nu er HDI jo et vidt begreb - har det været den gamle 2.0 med 90 HK du har
> kørt, så er det ikke rettesnoren.

Det tror jeg, så ikke efter, jeg skulle bare fra A til B.

> Volvo og Ford har købt den til deres biler.

Behøves ikke at være et "kvalitetsstempel".Det kan være at de ikke magter,
vil betal for at lave noget selv ;).

Fra : Henrik B.

Dato : 09-09-05 12:43

> Behøves ikke at være et "kvalitetsstempel".Det kan være at de ikke magter,
> vil betal for at lave noget selv ;).

Næææh, jeg ser det også udelukkende som et spørgsmål om rette pris.

Fra : ChipMIK

Dato : 08-09-05 21:34

> [...]
> maskine du har kørt, så forstår jeg ikke din negativitet - den er så god
> at både Volvo og Ford har købt den til deres biler.

Og SÅ blir det sjovt når der bliver pillet lidt ved
fabriksspecifikationerne ;)

ChipMIK

Fra : ChipMIK

Dato : 08-09-05 21:46

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> [...]
> bundtræk er der NADA af :(. Så hvis den er "rettesnor", er HDI noget
> opreklameret ....., det var en til "troværdigheden" ;).

Det er nok fordi skoda rammer bundgas når speederen er 15.3 % nedtrådt
(selvkalibrerende efter kørestil),

På HDién har du derfor kun brugt 90/15.3 =
5,8823529411764705882352941176471 Hk ved din normalposition for
gasgivning...dog +-0,17 HK pga nervørsitet over at køre diesel og hvad
DU derved gør ved miljøet..

P.S. den var chippet til at blinke dobbelt så stærkt som standard

ROFL

ChipMIK

Fra : anders

Dato : 09-09-05 07:08

"ChipMIK" <Michael@migfjern.kallnet.fo> wrote in message

> [...]
> derved gør ved miljøet..
>
> P.S. den var chippet til at blinke dobbelt så stærkt som standard

Fremragende regnestykke, let og gennemskueligt, simpelthen så fyldestgørende
at man skal være mere end almindelig dum for at stille spørgsmål/benægte
dette

Anders

Fra : Henrik B.

Dato : 09-09-05 12:44

> [...]
> Peugeot i subject været synlig i næsten en halv time, og det sædvanlige
> hylekor mht. sikkerhed, troværdighed og brandfarlighed er endnu ikke sat

Nu er vi jo nogle der arbejder!

> Rust bør i hvert fald ikke være et problem.

Tværtimod kan det være et særdeles stort problem!

Fra : Peter

Dato : 08-09-05 16:37

> Min genbo overvej køb af en Peugeot 206 HDi 2,0 3d. årgang 2001 med
> 170.000
> km på klokken.
>
> Bilen er desuden chippet.

Det er jo en sjov lille bil - den kører friskt og er kvik. Markant
anderledes end en tung Völle.

> Er det et godt køb, prisen er i første omgang ikke det vigtigste, men der
> mod holdbarhed/driftsomkostningen (han har i forvejen en Volvo S80 T6
> ....;))..?

Holdbarheden skulle der ikke være noget i vejen med. Men hvis han gerne vil
køre mange km/l ville jeg måske nok kigge efter en VW TDI - de er nemmere at
få til at gå langt på literen. HDi'erne skal køres pænt - gør man ikke det
så ryger økonomien hurtigt. Lidt hurtigere kørsel straffes ikke så hårdt i
en TDI som i en HDi - jeg taler om brændstoføkonomi . Det er nok lidt
generelt, men min opfattelse.

Jeg kører selv forholdsvis pænt og ligger på 17,5 til 18 km/l. Er i gang med
en super øko-tur.... nu ser jeg .

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : BJ

Dato : 08-09-05 16:45

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg kører selv forholdsvis pænt og ligger på 17,5 til 18 km/l. Er i gang
> med en super øko-tur.... nu ser jeg .

Af hjertet tak..

Potten kommer til at ligge i lejet fra 80.000 TIL 85.000 kr. i privat
familie-)handel.

Den skal nok komme til at løbe en del kilometer, da der er megen transport
rundt omkring i Jylland.

Familien har indhentet og overhalet mig, der bruger min til 99%
erhvervskørsel.

Ville det være mere klogt at putte lidt flere penge i projektet og købe en
lille koreaner helt fra ny..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter

Dato : 08-09-05 16:52

[klip]

> Ville det være mere klogt at putte lidt flere penge i projektet og købe en
> lille koreaner helt fra ny..?

Gys - jeg har det ærlig talt svært med koreanerne.... beklager. Det er
sikkert usagligt...

Jeg ville købe fransk eller tysk. Havde jeg kronerne ville jeg snuppe en
VW-famili TDI af en slags. Fabia TDi ? Polo TDi. Ved ikke om de fås brugt nu
til den pris.

Ellers ville jeg helt sikkert snuppe den omtalte 206'er.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : BJ

Dato : 08-09-05 17:00

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ellers ville jeg helt sikkert snuppe den omtalte 206'er.

O.k., det er fair snak.

Nu må jeg se om der kommer andre erfaringer på bordet.

Det er ikke morsomt at blive "klemt" på denne måde...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Janner

Dato : 09-09-05 08:23

www.gugmc.dk
> [...]
>
> Er det et godt køb, prisen er i første omgang ikke det vigtigste, men der
> mod holdbarhed/driftsomkostningen (han har i forvejen en Volvo S80 T6

Hvis det er god brændstof økonomi du går efter skal der ikke stå HDI men TDI
på smækken, min nabo havde en 206 2.0 HDI som pendler bil brugt fra Aalborg
til KBH ... Sørgelig diesel økonomi 14 km/L. , selv havde vi den tvivlsomme
fornøjelse at have en 307 HDI kort varig ... Sikke en sløv skøjte der heller
ikke rendte mere end 14-15 km literen ...... Naboens er nu skiftet til en
Seat Altea 140 HK modellen endda med aut. gear og den triller længere
literen end 206'eren , vi selv fik en Octavia TDI der kører 18-20 km.
literen ubesværet og med væsentligt bedre kraft end Pugøjten.

Så ingen kærlige ord herfra omkring en 206'er bortset fra det dog er en ok
smart lille kone bil at se på ... he he

--
Hygge

Jan
RSV Tuono ...
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 09-09-05 13:33

Janner wrote:
> [...]
> fornøjelse at have en 307 HDI kort varig ... Sikke en sløv skøjte der heller

Var det en 90hk eller en 110hk?

Min 110hk HDi kører 17 km/l blandet by/landevej/motorvej. Og det er ikke
en sløv skøjte. Her sammenligner jeg primært med min vens 101hk TDi
Skoda Fabia, som vejer 250 kg mindre en min.
Hvis du synes den er sløv, er det nok fordi du har kørt den ligesom du
ville køre en benziner.

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Janner

Dato : 09-09-05 20:11

> Var det en 90hk eller en 110hk?

90 HK og den er en sløv skøjte ... du sammenligner med en 110 med
intercooler som er en ganske anden oplevelse end den uden den der ligger i
en 2.0 206'er + 307 90 hk'er

/Jan

Fra : Peter

Dato : 09-09-05 14:18

"Janner" <askmejust@nospamnejtak.ja> skrev i en meddelelse

[klip]

> Hvis det er god brændstof økonomi du går efter skal der ikke stå HDI men
> TDI på smækken, min nabo havde en 206 2.0 HDI som pendler bil brugt fra
> Aalborg til KBH ... Sørgelig diesel økonomi 14 km/L.

Som anført så afhænger det meget af køremåde og hastighed på en HDi. Jeg
skal køre lidt stærkt for at komme ned på 14 km/l i min HDi - over 160 km/t
for at komme derned.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Henrik B.

Dato : 09-09-05 12:45

> Er det et godt køb, prisen er i første omgang ikke det vigtigste, men der
> mod holdbarhed/driftsomkostningen (han har i forvejen en Volvo S80 T6

Køb en Yaris Diesella.